Doresc să înființez un SRL, cu sediul social în apartamentul în care locuiesc, prin care să desfășor următoarele activități:
- Achiziționarea fructelor și legumelor;
- Uscarea fructelor și legumelor;
- Măcinarea fructelor și legumelor;
- Amestecarea pulberii obținute din fructe și legume cu alte pulberi de fructe, legume, nuci și/sau condimente (achiziționate online, de la un alt SRL);
- Ambalarea pulberii obținute;
- Vânzarea online a produsului finit.
Din ce am citit pe internet, codurile CAEN potrivite acestor activiăți ar fi 1061 - Fabricarea produselor de morărit și 4791 - Comerţ cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
Întrebările mele:
1. Ce autorizații, în afară de cea de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului, trebuie să obțin pentru a putea funcționa legal într-un apartament?
2. Cum vând produsul finit? Nu-mi dau seama dacă nu cumva intră în categoria de suplimente alimentare iar dacă da, ce presupune acest lucru? Trebuie adăugat un alt cod CAEN?
3. Cum se stabilește un termen de valabilitate în cazul acestor pulberi obținute din fructe și legume, amestecate cu alte pulberi care vin cu un termen de valabilitate? Mă interesează la ce specialist ar trebui să apelez pentru a obține aceste informații.
Mulțumesc pentru atenția acordată. Aștept cu nerăbdare un răspuns din partea membrilor comunității AvocatNet.
De aproape 2 ani locuiesc în chirie. Până de curând nu am avut niciun fel de probleme cu Asociația de Proprietari, însă de vreo trei luni nu știu cum s-o mai apuc.
Totul a început cu un bilet pe care l-am lăsat lipit pe avizier, în care îi rugam pe cei responsabili să schimbe becul din curte - în fiecare lună plătesc câte cel puțin 2 lei pentru iluminat curte. Eu ajung de la serviciu undeva în jur de ora 20.00, când e destul de întuneric afară. Reacția vecinilor mei a fost cât o pagină A4, în care îmi spuneau că totul se face benevol la noi în bloc, că nu e nimeni plătit să schimbe becuri și că nu avem slugi.
Am lăsat-o baltă până când într-o duminică seara, după ce fusesem plecat întreg weekendul, m-am trezit fără apă. Am coborât cu un vecin la subsol și am constatat că cineva îmi blocase robinetul. M-am enervat și am urcat la Administratorul de bloc să reclam acest lucru, însă am fost ignorat.
În această seară am văzut că s-a afișat lista cu întreținerea și am urcat să plătesc - cu restanță de pe luna anterioară când administratorul nu a fost de găsit. Menționez că îmi plătesc mereu la timp toate dările blocului. Mi s-a reproșat că este o oră foarte târzie (într-adevăr, era 21.30, însă am mai plătit la ore târzii pentru că nu există un program de plată și știu că vecina ajunge după ora 20.30 acasă de la serviciu) și s-a repetat discursul: că în blocul ăsta totul se face benevol, că nimeni nu primește un ban pentru munca prestată. Ba mai mult, am fost făcut nesimțit și mi s-a închis ușa în nas.
Este posibil ca o Administratorul/Președintele sau ce funcție o avea doamna la care plătesc întreținerea - pentru că nu știu și se pare că nimeni din bloc nu știe - să nu primească vreun ban pentru ce face? În dialogurile pe care le-am purtat în ultimele luni mi s-a mai spus că aici nu e Asociație de Proprietari, că ei fac totul din plăcere și că să nu am pretenții. Atâta timp cât eu primesc chitanță cu ștampila unei Asociații, ce pot să fac să nu mă mai trezesc cu apa tăiată și ignoranță?
Bănuiesc că sunt multe nereguli în toată povestea, însă nu am cunoștințele necesare pentru a ști cum să procedez. Unde se poate face o reclamație la Asociația de Proprietari?