avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1800 soluții astăzi
Forum Activitate mikeela

Activitate mikeela

Buna ziua,
Sunt PFA din 2011, cu toate taxele si contributiile platite la zi.Din 5 august 2014 sunt in concediu medical, boala obisnuita (cod 01), mai exact insarcinata cu risc, insa medicul asa a considerat sa treaca pe concediu, cod 01. Contributia pentru concedii si alte indemnizatii de 0,85% am platit-o incepand cu iulie 2014, deci cu o luna inainte de a intra in concediu.
Am un venit net declarat pe anul 2014 de 1200 lei pe an (1000 lei lunar).
1. cum se face calculul concediului medical in cazul meu? Se iau in calcul ultimele 6 salariii?precizez ca pe august 2014, de pe 5 pana pe 31, am primit suma de 300 lei, valoarea concediului.
2. pe toata luna septembrie 2014 in continuare am primit un concediu de 390 lei.
Am intrebat si alte persoane aflate in situatia mea si mi-au spus ca suma primita pe concediu a fost mult mai mare. Am fost cu caietul de incasari si plati pe 2014 la Finante, pt a cere detalii referitoare la o recalculare a concediului, iar d-na de la ghiseu mi-a spus ca nu exista o recalculare, ci doar trebuie sa depun declaratia 600 de rectificare a contributiei la pensii in aceasta perioada de concediu.
A)Este corect calculat concediul?
B) sumele incasate in 2014 sunt mai mari decat venitul net estimat de 1000 lei lunar. pot beneficia de o recalculare a concediului? cum se procedeaza?
Avand in vedere ca aceste luni de concediu vor fi luate in calcul la concediu de crestere copil, va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Ce se poate face? ( Ce documente trebuie sa duc la finante si la CAS)(de pe 3 decembrie voi intra in prenatal.)
Va multumesc mult.