avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 768 soluții astăzi
Forum Activitate IoanTM

Activitate IoanTM

Doamne ... e incredibil ce brambureala amestecata cu tupeu jegos si ( totusi ! ) frica exista pe planeta asta !! :)

Mai întai - referitor la aspectul cu legalitatea asociatiei :

elga50 a scris:

Nici nu trebuie sa fie neaparat.

O asociatie de proprietari primeste personalitate juridica la judecatorie, prin incheiere judecatoreasca, primeste CIF de la ANAF in baza acestei incheieri judecatoresti si isi poate face stampila pe baza acestui CIF.


Asociatia de proprietari de acolo a fost constituita, are CIF, stampila alea alea ( pe care le tine numai si numai administratoarea ;) ) dar ... practic nu are alta functie ( presedinte, cenzor etc ) în mod legal - neexistand proces verbal sau asa ceva pentru aceste functii. Nici nu stii daca sa razi sau sa plangi ...

In al doilea rand : doamna administatoare a avut un dialog/conversatie cu nevasta-mea ... sau mai bine spus o negociere ca la piata în urma caruia am aflat ca a recalculat cica factura si de fapt mai sunt de plata 850 lei noi ( din care 390 pe care ... I-as fi promis eu, ca 10% din suma restanta, pentru cotizatie la fondul de reparatii al blocului :))) ) pe care daca-i achita sotia maine - cu mine cica nu vrea sa se întalneasca deoarece "nu sunt om de înteles" ;) - împreuna cu o adeverinta pentru primarie conform caruia s-a solutionat amiabil cererea mea si îmi retrag plangerea ea va elibera adeverinta conform careia nu sunt restante si pot sa-mi duc la capat promisiunea de vanzare cumparare existenta.

Incredibil ... ca nu pot sa zic mai mult ... asa tupeu de manelista ordinara mai rar ...
elga50 a scris:

Desi nu-mi sta in obicei sa dau asemenea sfaturi{...}


Sincer nici mie nu-mi plac astfel de situatii ... :(

Dar am aflat ceva interesant - apropo de prima dvs. întrebare : se pare ca ceva a fost/este în neregula cu înfiintarea asociatiei cu pricina ( care nu e sau nu mai e nici membra FALT ) !! Schimba cu ceva asta situatia ?
Din cate am înteles ( desi un pic un pic îmi dau cu presupusul, nefiindu-mi aratat nici un act explicit ) raspunsurile ar fi :

elga50 a scris:

Va rog sa-mi raspundeti la doua intrebari:
- in blocul acela exista asociatie de proprietari sau nu? Ce scrie pe stampila asociatiei? Si daca da, asociatia are prevazut , fie in statut, fie intr-un PV al vreunei AG sau sedinte de comitet constituirea unui sistem de penalizare propriu cu acel coeficient maxim de 0.2% / zi?


1. Da - exista asociatie ( desi e ciudat, ca în instanta ea a fost reprezentata de administratoare si nu de presedintele de asociatie cum scrie în lege );
2. Nu - nu exista aprobat un astfel de sistem propriu de penalizari.


Ideea care ma conduce sa cred ca ceva nu este in regula acolo vine din faptul ca a aparut aceasta suma de 1900 lei din senin pe lista.


Pai exact asta mi-a sarit si mie în ochi ... plus faptul ca orice tentativa de lamurire s-a izbit de refuzuri nemotivate, doar sustinute prin lamentari de genul "daca v-am fi calculat cum trebuie penalizarile" ... ;)


Putem sa credem orice atata timp cat doamnele respective nu va lamuresc clar si fara dubii, ce ati avut de plata luna de luna, ce penalizari vi s-au calculat pentru fiecare suma penalizabila, ce ati platit pana in prezent si cum se justifica ce mai aveti de plata.


Exact - numai ca tocmai astfel de lamuriri, explicate matematic sa zic asa nu mi s-au oferit si mi se refuza cu încapatanare si nu prea stiu exact ce e de facut. :(

Multumesc tuturor pentru opiniile la obiect.
Pentru informare reproduc aici exact formularea avocatului asocia?iei din cererea de recurs ( care finalmente a fost încuviin?ată de Tribunal ) :

"3. Renun?ăm la capătul de cerere privind obligarea pârâtei la plata penalizărilor de întârziere proprii asocia?iei" ;)

A?a că întrebarea/curiozitatea rămâne : în condi?iile în care în fiecare lună erau men?ionate sume ( semnificative ) la rubrica "Penalizări" despre ce "calcul de penalizări" mai e vorba ?

Adriantot a scris:

matusa avea restante la intretinere - pe o parte din acestea fiind emisa o hotarare judecatoreasca definitiva ce prevede plata a ~1300 lei, fara a mentiona nici o penalizare nimic, aferent perioadei sept. 2011 - aprilie 2012.

Si iata ca dumneavoastra spuneti doar de restante si chiar precizati lipsa penalizarilor...


Eu spun - cei de la Asociatie nu au dat nici un semn ca ar fi luat în calcul cumva respectiva hotarare ( mai ales ca ea s-a obtinut la recurs, initial au cerut mult mai mult - inclusiv cei 0,2% cumulat la penalizarile de la furnizori si Judecatoria le-a respins cererea, au castigat recursul la Tribunal cu o suma mult mai mica ).

Daca e sa consideram ca matusa dumneavoastra avea de plata in jumatate de an 1300 lei (fara penalizari)


Nu - cei 1300 cuprindeau sumele propriu-zise de plata + restantele de la furnizori însa s-a respins ( banuiesc, din ce am gasit acte dupa deces ) suma rezultata din cei 0,2% aditionali.

Asa încat :

Asa ca suma de 8600 lei poate fi reala chiar si fara penalizari.


suma respectiva e imposibil de strans fara penalizarile de la terti ( si în fond daca nu ati avea tendinta sa tineti cu ursu' - sunteti cumva administrator/presedinte de asociatie ? :) - e simplu de realizat ca e imposibil de cumulat 8600 RON doar din întretinere la o garsoniera de 30 m2 ... ;) ).
Intretinerea acolo e - în medie - sub 2000 RON/an acuma ( cum s-a prins pe perioada din decizia judecatoreasca taman iarna a iesit ceva mai mult ).

Da, este posibil.


Probabil ca e posibil - dar atunci de ce apar sume la rubrica "Penalizari" ?


Daca pentru acea asociatie ar fi un singur furnizor si un singur restantier, atunci da, aveti dreptate, se poate trece penalizarea din fiecare factura lunara direct restantierului "de serviciu".


Pai cea mai mare parte din perioada 2012-2013 asa a fost ( cred ca doar doua luni au mai figurat alti doi restantieri ) asa ca a fost simplu.

Dar ma vad nevoit sa insist - deoarece formularea dvs. "Sa calculeze penalizarile ..." am auzit-o din gura ambelor persoane implicate desi nu s-au exprimat clar ca înseamna asta doar ca "voi ajunge sa platesc mult mai mult!" asa ... ca amentintare foarte slab voalata - în situatia de fata, repet : cu valori trecute lunar la rubrica de "Penalizari", cam ce anume ar mai fi de calculat ? Sunt chiar curios ...
Adriantot a scris:

Sumele prezentate in cele doua discutii nu corespund {...}


Pai da - ca achitasem si pe luna decembrie ceva, ultima plata a fost de 5200 RON,


Aceste sume sigur sunt penalizabile iar dumneavoastra nu ati platit penalizari din cate relatati.


Nu realizez de unde s-a înteles ca sumele respective nu contineau penalizari ... pentru ca respectiva suma e constituita în fiecare luna si dintr-un cuantum de penalizari ( de ex. îmi amintesc pentru luna octombrie 2013 trecuta suma de 400 RON - ceea ce pe undeva bate la ochi ca na ... e "prea fixa" ;) ). Problema e ca nu s-a obosit nimeni sa-mi detalieze sambata ce reprezinta sumele din coloana de penalizari - dar, cel mai probabil, e vorba de penalizari aplicate de terti ( furnizori ) si trecute integral matusii mele.


Poate ca a gresit presedintele si administratorul cand v-au eliberat adeverinta, cand au stins debitele fara penalizari..., poate nu erau calculate


Cum ar fi posibil asa ceva ?


Poate mai corect era sa stea sa calculeze, {...}


Ce anume sa calculeze ? Daca asociatia paseaza penalizarile furnizorilor catre restrantieri ce anume mai e de calculat ? Chiar sunt curios ... nu mi-o luati în nume de rau.


Spuneti ca vi s-a cerut acum sa achitati penalizari de 1600 lei. Pai la restante neachitate din anul 2011 pana acum, la suma acumulata de 8600 lei fara penalizari, este chiar putin ca vi se imputa penalizari de 1600 lei.


Perioada de neplata e din 2012 ( mai sau aprilie, nu mi-e foarte clar ) pana în decembrie 2013 si suma mentionata cuprinde, dupa cum am mai zis, si penalizarile furnizorilor. Nu pot sa stiu exact cat - deoarece nu mi s-au prezentat tabelele afisate anterior la avizier ci doar un excel cu sumele lunare complete - dar daca e sa iau ca o estimare din ce am vazut la ultimele 3-4 luni cheltuielile propriu-zise la o garsoniera de 30 m2 în 19-20 de luni sunt undeva pe la vreo ~3500 RON ... hai 4000 RON deci deja penalizarile respective reprezinta practic jumatate din suma !! :(

Pai exact asta e suspiciunea mea - deoarece sunt si am fost ca principiu de acord ca exista niste penalizari pe luna respectiva ( ianuarie - care e singura care nu a fost "prinsa" în tabelul afisat la sfarsitul lunii ianuarie deoarece s-a emis dupa, de acord ) pe care e normal sa le platesc eu ca si "restanta mostenita".
Insa faptul ca suma e una net mai mare - despre care as afirma cu certitudine ca nu are cum sa fie aferenta restantelor ( în scadere ! ) unei garsoniere de 32 de m2 ... ma face sa refuz plata orbeste a sumei respective.

Apropo - daca stie cineva din Timisoara sau altundeva - daca e adevarat ca furnizorii de energie termica/apa calda emit facturile doar trimestrial ?
Multumesc de sfat - îmi confirmati ceea ce banuiam si anume ca presedintele de asociatie este persoana potrivita/responsabila conform legii. :)

Legat de penalizari am observat ( desi factura de la Colterm mi-a fost fluturata prin fata si nu am avut-o pe cea anterioara pentru comparatie :( ) ca acestia aplica penalizari de 0,1% / zi ~3 % / luna.ceea ce corespunde la o factura restanta de 4100-4200 lei ... ceea ce ma face sa banuiesc ca sursa/cauza problemei e faptul ca cineva nu a achitat nici factura anterioara la timp ( bazandu-se probabil pe faptul ca e o restantiera cam senila - matusa-mea - careia i se vor imputa penalizarile si nimeni nu o va baga în seama ). Interesant e ca doamna administratoare - pe care presedintele de asociatie tot o impinge în fata :( - mentiona ca ea "nu se duce sa plateasca la Colterm decat atunci cand strange destui bani" ... ceea ce nu-mi suna deloc normal/legal. :(

De curiozitate : cine e responsabil cu plata efectiva a facturilor si daca am dreptul ca proprietar sa cer si chitantele de plata a acestora ?
Ce pot face în continuare ( am deja o reclamatie depusa la primarie ce asteapta solutionare ) ? Sa ma deplasez cu 2 martori la presedintele de asociatie pentru a avea temei sa reclam faptul ca acesta nu ma baga în seama ? :(

Multumesc anticipat pentru orice sugestie ! :)
Buna ziua tuturor.

Revin cu detalii la neplacerea pe care mi-o creeaza administratia blocului unde am mostenit un apartament ... :(
Ca rememorare a situatiei : la sfarsitul lunii ianuarie - mijlocul lui februarie am achitat sumele restante ale matusii mele ( ~5200 RON ) si am facut succesiunea notariala dupa aceasta. Cu acest prilej doamna administratoare tot "batea apropouri" la ceva sume "din urma" si am zis ca la momentul potrivit sa-mi prezinte justificare si vom discuta.
La sfarsitul lunii februarie factura afisata a fost de ... 1900 RON - ~300 factura curenta + 1600 la rubrica "Alte cheltuieli".

Cand am solicitat justificari singurul act oficial prezentat a fost o factura la Colterm apoi divergentele au fost asa mari iar dansei i-au cedat nervii nemaifiind posibila discutia cat de cat constructiva. Dar ca idee - respectiva factura la Colterm pe luna ianuarie ( si care am înteles ca se plateste în februarie ) mentiona suma de 803 RON penalizari care mi-au fost imputate integral mie, asta desi la sfarsitul lunii ianuarie/începutul lunii februarie achitasem complet suma afisata la avizierul blocului ( ~5200 RON ) pentru a putea finaliza succesiunea notariala. Problema e ca suma respectiva de penalizari cumula penalizarile pe 3 luni ( ! ) plus ceva anterior din cate am calculat ( deoarece erau mentionate 3 penalizari lunare de ~125-130 RON din care nu se cumulau cele 803 totale ).

Ce pot face în situatia de fata ? Precizez ca cele 300 lei reprezentand factura curenta ( + 165 pentru luna martie le-am achitat ramanand doar cei 1600 RON în disputa ). Nici nu sunt convins ca mai era cazul sa-mi fie imputat ceva cata vreme la momentul succesiunii aveam platile facute conform tabelului afisat la avizier ...

Multumesc pentru comentarii !
@Depinde foarte mult ce este prins in cei 9000 lei, daca s-a reparat terasa, plasa subsolului, izolatia blocului, sau ceva cheltuieli majore la partile comune atunci nu este mare suma.

Nu s-a facut nimic din toate acestea - e vorba doar de întretinerea propriu-zisa.

Acuma asa ... ca o actualizare : sambata m-am întalnit cu doamna administratoare pentru detalierea celor 1600 RON trecuti la rubrica "Alte cheltuieli". Din pacate discutia a degenerat deoarece dupa ce mi-a aratat singurul act official "justificativ" - o factura la Colterm divergentele au fost asa mari iar dansei I-au cedat nervii nemaifiind posibila discutia cat de cat constructiva.
Dar ca idee - factura la Colterm pe luna ianuarie ( si care am înteles ca se plateste în februarie ) mentiona suma de 803 RON penalizari care mi-au fost imputate integral mie, asta desi la sfarsitul lunii ianuarie/începutul lunii februarie achitasem complet suma afisata la avizierul blocului ( ~5200 RON ) pentru a putea finaliza succesiunea notariala. Problema e ca suma respectiva de penalizari cumula penalizarile pe 3 luni ( ! ) plus ceva anterior din cate am calculat ( deoarece erau mentionate 3 penalizari lunare de ~125-130 RON din care nu se cumulau cele 803 totale ).

Mie unul nu mi s-a parut corecta nici macar situatia de pe aceasta factura - penalizarile cumuleaza ceva anterior ce am platit deja plus ca sunt la o suma mai mare decat eventuala mea restanta pe ultima luna de neplata ( care e de vreo ~2500 de RON, restul fiind penalizari - am facut o aproximare nefiind posibil sa calculez precis ceva în absenta restului facturilor anterioare ). Dincolo de asta nici nu sunt convins ca mai era cazul sa-mi fie imputat ceva cata vreme la momentul succesiunii aveam platile facute ...

Ce parere aveti ?