In data de 15 martie am incheiat un antecontract pentru achizitionarea unui apartament prin programul Prima Casa, formatul fiind cel 'standard' - termen limita de 60 de zile, daca contractul nu se incheie din culpa promitentului-cumparator (eu) voi pierde avansul, daca nu se incheie din culpa promitentului-vanzator voi primi dublul avansului.
Dosarul a avansat fara intarzieri in primele 3-4 saptamani (refacerea unei adeverinte expirate 5 zile, nou extras CF de catre vanzator 5 zile, in rest ciclul normal de aprobare al bancii) si a fost trimis catre fondul de garantare pe 10 aprilie.
In perioada 10 aprilie-prezent am contact in mod regulat banca solicitand informatii, mi s-a raspuns ca nu au informatii noi. Ieri (30 aprilie) am reusit sa contactez direct fondul de garantare si am aflat ca dosarul s-a intors la banca cu mentiunea 'incomplet' - un act pe care l-am furnizat a fost 'ratacit' de catre banca si nu a ajuns la fond. Ca sa fie foarte clar, dosarul nu a fost respins, ci returnat ca incomplet.
In situatia in care vom ajunge la termenul limita de 15 mai si in situatia in care nu voi ajunge la o intelegere amiabila de prelungire a perioadei cu vanzatorul, situatia prezentata este considerata "din culpa promitentului-cumparator"/pierdere avans/etc, luand in considerare ca eu am fost 'de buna credinta', am furnizat toate actele la timp, iar vina pentru intarzierea (majora) nu imi apartine ?