Va multumesc pentru raspunsuri!
Problemele mele punctuale sunt urmatoarele:
1. Dezvoltatorul trage de timp si nu-mi ofera nimic concret. Nu stiu cata incredere sa am in constatarile dansilor si in solutiile propuse pentru remediere. (Ca o nota in plus, in Martie cand a venit si dezvoltatorul sa vada problema primul raspuns a fost ca nu e problema lor sa rezolve).
2. Consider ca problema putea fi rezolva usor in max 2-3 luni daca exista seriozate din partea dansilor. Nu as dori ca aceasta reparatie sa dureze inca 6-7 luni si sa nu am siguranta ca s-a rezolvat.
3. Raspunde dezvoltatorul legal si pentru reparatiile din interiorul imobilului (parchet, gresie, usi si tot ce a fost afectat de problema) ? Nu mai adaug aici neplacerea cauzata de indisponibilitatea folosirii imobilului, a mobilierului distrus si alte cheltuieli conexe pe care le-am avut pana acum.
Apartamentul a fost cumparat in Aprilie 2011.
Problema a fost constanta la mijlocul lunii Ianuarie.
Dezvoltatorul a fost anuntat la aproximativ 1 saptamana dupa ce am constatat problema, timp in care am adus o echipa de instalatori crezand ca este vorba doar de o simpla problema cu o teava de incalzire.
Dezvoltatorul mi-a trimis prima echipa, si anume firma care a facut toate instalatiile la bloc, la sfarsitul lunii Ianuarie pentru constatare. Dansii au dat vina pe coloana comuna de apa (teava din ppr) care conform dansilor avea o fisura la o imbinare. La inceputul lunii Februarie au reparat teava. In acel moment am constatat ca au aparut si pete pe pereti in spatele mobilei. Am anuntat din nou dezvoltatorul si dansii mi-au recomandat sa las geamurile deschise si sa astept sa se usuce si sa il tin la curent cu ce se intampla. Au trimis si un reprezentant al constructorului cu care lucreaza si a concluzionat ca nu sunt alte probleme.
La inceptului lunii Martie i-am sunat din nou si i-am comunicat ca este din ce in ce mai rau in apartament si ca nu sunt semne ca s-ar usca. In luna Martie s-a deplasat si dansul personal sa vada apartamentul, pentru prima oara. Mi-au trimis o noua echipa de instalatori (alta firma decat prima) care au verificat totul din nou si au zis ca nu mai sunt probleme cu tevile si ca va mai dura pana se usuca.
In Aprilie am adus firma cu dezumidificatoarele, pe care am platit-o eu, ca sa se usuce mai repede si sa poata repara apartamentul. Dezumidificatoarele au stat 1 luna, pana in Mai, si dupa masuratori s-a redus nivelul umiditatii, dar nu suficient ca sa poata incepe reparatiile.
In Mai, la una din ploile mai abundente, unul din peretii exteriori s-a udat consistent si am observat semne de umiditate si pe alti pereti. Am anuntat din nou dezvoltatorul, care mi-a trimis o echipa de constructori, care saptamana trecuta, au venit si au descoperit probleme la peretii adiacenti curtii unui vecin (care sunt lipiti de un gard). Au spus ca cel mai sigur se infilitreaza apa pe acolo si trebuie sa puna un glaf intre perete si gardul vecinului sa se scurga apa. Au punctat ca au observat si pe fatada urme de umezeala si ca ar trebui sa verifice glafurile la gemurile de pe fatada sa nu se infilitreze apa sub polistiren.
Dezvoltatorul a zis ca vor veni sa puna acel glaf, fara sa-mi dea un termen sigur, si fara sa zica ceva legat de problema cu petele de umiditate de pe fatada. A zis ca probabil vor veni cand mai se linistesc ploile. Cat despre reparatiile din interiorul apartamentului, a tot promis ca trimite pe cineva sa scoata gresia afectata si sa curete peretii afectati, dar acest lucru nu s-a intamplat inca.
Problema mea este ca nu imi ofera o constatare clara si ferma a problemei si o solutie clara. Solutia propusa cu montarea unui glaf de tabla nu imi pare 100% sigura, fapt care il stie si dezvoltatorul care mi-a spus telefonic ca probabil va trebui in fiecare an sa verific acel glaf sa nu mai fie probleme.
Ma tot amana cu echipa care ar trebui sa repare interiorul apartamentului, si nu imi da un termen cand se va incepe lucrarea.
Nu au intocmit niciun document care in care sa scrie ce au descoperit si ce este necesar pentru remedierea situatiei.
Buna ziua,
In anul 2011 am cumparat de la un dezvoltator (persoana fizica) un apartament cu 2 camere la parter intr-un bloc nou construit.
La inceputul anului acesta am observat ca a inceput sa se pateze gresia ca si cum ar avea apa sub ea. Am chemat o echipa de instalatori care au verificat atat tevile de incalzire cat si cele de apa curenta, si nu au descoperit probleme la ele. Am contactat dezvoltatorul care de la care am cumparat apartamentul si a trimis alta echipa care au concluzionat ca exista o fisura la coloana de apa principala (care trece prin baia apartamentului), si dupa cateva saptamani (inceptului lunii Februarie) au reparat problema.
Intre timp petele de sub gresie s-au intins si au inceput sa apara si pete pe pereti. Dezvoltatorul mi-a spus sa am rabdare sa se usuce si apoi va trimite pe cineva sa repare.
In Martie am contactat din nou dezvoltatorul deoarece a inceput sa se cojeasca gletul si varul de pe pereti iar gresia era patata in proportie de 60% din suprafata apartamentului. Au trimis din nou o alta echipa care au verificat din nou tevile si nu au gasit alte probleme. Am primit din nou aceasi asigurare ca se va usca si dupa vor repara.
In luna Aprilie, la sfatul unui prieten, am adus o firma care inchiriaza dezumidificatoare profesionale si am inchiriat 5 aparate pentru a grabi procesul de uscare. Aparatele au stat 1 luna de zile, non-stop, timp in care s-au efectuat masurati ale umiditatii in pereti si in podea. Am scos parchetul din dormitor care se umflase de apa, si sub el era ud.
La inceptul lunii Mai, am returnat aparatele, costul fiind mult prea mare sa le mai tin, desi dupa masuratori inca nu se uscasera complet peretii. Pe la jumatatea lunii in urma unei ploii mai abundente am observat in anumite zone ale peretilor ca a reaparut umiditate destul de mare. Am sunat din nou dezvoltatorul care a trimis o noua echipa de constructori, care au concluzionat ca se inflitreaza apa intre cladire si gardul vecinului (nu a existat un glaf sau tabla intre cladire si gard) existand acum niste fisuri intre ele.
Ca sa rezum:
1. Au trecut 6 luni de zile de cand am observat problema, si este din ce in ce mai rau.
2. Dezvoltatorul s-a aratat deschis sa repare problema, dar ma tot amana si nu imi ofera niciun termen exact al remedierii sau sa-si asume problema.
3. A promis verbal ca va instala un glaf pentru a preveni acele infilitratii, dar nu imi garanteaza ca acest lucru va rezolva problema pe termen lung.
4. Pe fatada cladirii exista semne ca s-ar infiltra apa si sub polistiren, dar nu a mentionat nimic legat de acest lucru.
Ce optiuni am in acest moment?
In momentul cumpararii apartamentului nu am primit niciun fel de garantie scrisa. Dezvoltatorul sustine ca nu mai este problema lui, deoarece garantia a fost doar de 2 ani.
Apartamentul este cumparat prin credit prima casa, si in acet moment platesc rate la un apartament in care nu se poate locui.