avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Forum Activitate novarom

Activitate novarom

ptr. separatistul si pt ares 3,


Nu este vorba ca magazinul m-a racolat. Conditiile proprii nu le poate stabili fiecare dupa cum vrea el, ci alea sunt stabilite pentru toti comerciantii de reglementari nationale. Eu asa vad un stat civilizat. Nu trebuie sa stau eu sa citesc la fiecare cum si ce pretentie are.
Cat despre produse modificate....sunt la vanzare o multitudine de produse resigilate (este un mare magazin online care revinde asa ceva), cu zgarieturi sau urme de folosinta pe ele, ceea ce ma face sa cred ca se primesc inapoi si in alta stare... nu numai cum afirmati dvs. (si va sfatuiesc si pe dvs sa cumparati de acolo pe viitor, sa nu patiti ca mine).

In plus de asta, dati-mi voie sa va mai intreb ceva, de ce credeti ca n-au zis asa, va trimitem laptopul sa ii instalati inapoi linuxul "X" sau varianta 2, platiti linuxul si-l instalam noi, va costa atat...?!?
Parca prea tineti cu "ursul", domnilor.
Daca si la opc se gandeste asa.....

problema nu este ce vrea magazinul. Acolo se pot trece multe clauze "abuzive" sa spunem.
Azi discutam cu cineva care a ajuns la opc pe motiv ca un furnizor de cablu nu-i rezilia contractul. Motivul: nu l-a anuntat cu doua luni inainte. Constatarea: clauza abuziva.
Asa si cu pretentiile magazinului... Important este ce spune legea, nu magazinul.
Si asa am ajuns aici...
imi cer scuze si eu, dar nu credeam ca trebuie sa mai specific inca o data ca pe ambele laptopuri am pus windows. Si nu fac parte din cei 0,2% care folosesc Linux ca sistem de operare acasa. Peste toate astea va spun ca exemplul celui de-al doilea laptop, nereturnat, l-am dat aici doar ca sa vedeti ca sunt firme care trec laptop+linux in factura, atat!!

Asadar ...varianta finala domnule: am returnat un singur laptop, cumparat cu linux. Are instalat windows de catre mine. Returnat dupa doua zile. Motivul nu conteaza, ca asa te lasa legea si este trecut si pe spatele certificatului de garantie de care spuneti. Nu gasesc ce invocati dvs, adica rescrierea sist. de operare in cazul returului de pana in 15 zile. Face referire la rescrierea sistemului de operare, in situatia in care pastrezi un laptop si rescrii sistemul cu care ti l-au vandut ei, situatie in care pierzi garantia. Dar asta n-are nicio treaba cu returul.
Asadar firma spune ca vrea laptop cu linux inapoi. Intrebarea mea era daca au sau nu dreptate sa ceara acest lucru.
La opc am o sesizare de 7 zile dar, probabil ca mai dureaza...
mie mi se pare clar, dar poate ca eu nu sunt asa aglomerat...
Daca ati considerat vitale mentiunile din acte atunci am adus vorba ca de fapt sunt doua laptopuri, pentru a se face mai bine diferenta... ambele cu linux, insa primul nu-l are trecut si pe factura, al doilea da.
La retur l-am dat pe cel care nu are trecut linux in factura si de aceea mi se pare corect sa nu-mi ceara si programul acesta la retur. Asta era tot ce am avut de spus.
PS> Am dat exemplul celui de-al doilea laptop (care e diferit de primul) pt a avea imaginea unei facturi care mentioneaza lucrul acesta, daca spuneti ca asta este actul vital in cazurile de acest gen.
In plus mentionez ca nu am ajuns tete-a-tete la niciun magazin. Laptopul l-am trimis prin curier, iar schimbul de mesaje a fost cat se poate de civilizat, de genul: "eu fac un retur. vreau banii"...iar ei:"nu se poate pt ca ati schimbat linuxul". Cam atat, adica nu s-a luat nimeni l-a harta...
M-as cam indoi de rasp dvs. Adica sa inteleg ca sta in picioare doar daca pe certificatul de garantie este trecut acest linux. Va spun ca este si nu este...Practic am cumparat doua laptopuri, diferite...la unul scrie pe factura laptop si linux, la unul nu scrie. Insa din cate inteleg eu din OUG Nr.34 din 04.06.2014, prin returul unui produs se intelege incetarea unilaterala a contractului.
Contractul in cazul nostru ar trebui sa fie factura. Daca pe factura eu nu am trecut decat un laptop fara nici un linux, atunci sa nu mi se ceara nici un linux cand returnez produsul. Ce am cumparat, aia am dat inapoi...conform facturii, nu?! Adica laptop in stare perfecta.
Nu stiu unde se incadreaza cel de-al doilea, cu linux mentionat in factura...insa personal mie imi par gaselnite de-ale firmelor de a nu mai da banii inapoi.
Asa o vad eu, in tara asta
am returnat un laptop ( dupa 2 zile) cumparat online, iar in mom. de fata a trecut o luna de cand mi se refuza plata acestuia pe motiv ca acesta avea un sistem de operare linux iar eu l-am trimis inapoi cu un windows instalat de mine. Are importanta cu ce sistem de operare returnez laptopul, sau ei sunt obligati sa-mi dea banii inapoi indiferent de motiv?