avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1129 soluții astăzi
Forum Activitate dan0luc

Activitate dan0luc

Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea speta.
Parintii mei au divortat in anul 2000 iar in urma partajului, apartamenul i-a revenit mamei cu conditia ca aceasta sa-i plateasca tatalui meu o suma de ~28.000.000 ROL. In acelasi timp, tatal meu ar fi trebuit sa achite cheltuieli cumulate de judecata in valoare de ~2.500.000 ROL la data sentintelor (divort + partaj). De asemenea, conform sentintei, tatal meu a fost obligat sa-mi plateasca pensie alimentara in cunatum de 25% din venit, pensie ce nu a fost achitata niciodata, acesta plecand din tara.
Precizez ca din 2000 am pierdut orice legatura cu el.
In anul 2012 mama mea a decedat si, ca unic mostenitor, am devenit proprietar al apartamentul ca activ, dar simultan am mostenit si pasivul, adica datoria mamei catre tatal meu (echivalata in 2012 la ~2800 ron).

Intrebarea mea este: cum as putea vinde apartamentul, tinand cont ca in cartea funciara este incrisa datoria de mai sus, iar eu nu reusesc sa dau de tatal meu?

Multumesc anticipat pentru sugestii/solutii.
@ceau,
Prietene nu apreciez tonul de superioritate cu care raspunzi. Mai mult afirmatiile tale contin presupuneri cu o nota jignitoare. Nu apreciez nici abilitatile tale telepatice - se pare ca tu stii ce cred si ce gandesc.
Daca te-ai fi obosit sa citesti ce am scris poate intelegeai ca mi-am clarificat faptul ca masurile pe care le pot lua eu, individual, se limiteaza la masuri asupra comitetului executiv al asociatiei pentru neindeplinirea obligatiilor. Ce doream ca si clarificare era o parere referitoare la obligatiile administratorului. Nu am intrebat "ce responsabilitati are administratorul fata de restantieri?", desi vad ca tu asta ai inteles. Oricum, chiar daca as fi intrebat asta, obiectivul acestui forum este acela de a se impartasi sfaturi si clarifica aspecte referitoare la probleme legale.
Te sfatuiesc sa citesti cu atentie inainte sa te napustesti cu un raspuns pripit si sa mai ai putina grija la ce scrii pentru ca violezi limba romana cu tot felul de erori.

Ca sa clarific pe cine incercam sa schimbam ca administrator atasez 2 link-uri:
1. [ link extern ] >
2. [ link extern ] >

Multumesc inca o data celor care mi-au raspuns cu profesionalism.
Multumesc tuturor pentru sfaturi, sugestii si clarificari. Mi-e clar ca trebuie facut ceva in privinta asta. Comitetul executiv actual (a fost schimbat anul trecut) isi da interesul insa "cozile" mostenite de la presedintele anterior sunt consistente. Dupa toata discutia cred ca cea mai buna solutie imi e sa ma documentez in detaliu asupra legii 230 si sa ma implic personal acolo unde se poate.

Ca o alta clarificare, administratorul de fapt ce responsabilitati si obligatii ar trebui sa aiba fata de proprietarii pe care ii administreaza? Din tot ce mi s-a raspuns pana acum am senzatia ca atata timp cat o asociatie de proprietari are datorii (care nu se pot achita rapid ca sa il poti schimba), administratorul este intangibil.
Atata timp cat eu sunt la zi cu platile proprii mi se pare normal sa analizez situatia dintrun plan personal si sa ma intereseze mai putin de profitul obtinut de marea companie de administrari locuinte.
De acord cu faptul ca trebuie schimbat administratorul. S-a incercat acest lucru insa ghiciti ce... Administratorul a folosit datoriile si penalitatile acumulate in 'mandatul' sau ca parghie pentru a ne impiedica sa trecem la alta firma (au facut presiuni de asa natura incat alte 2 firme de administrare ne-au refuzat preluarea dupa ce in prealabil trecusem de multiple etape de negociere). Profita de datornici pentru a constrange un bloc sa le plateasca comision de administrare pentru ca ei sa nu administreze nimic altceva decat acumularea datoriilor si plati catre sine. Deci cu ei nu se poate pentru ca am ajuns in aceasta situatie iar de plecat la altii nici nu poate fi vorba. Tocmai din acest motiv am intrebat ce pot face din punct de vedere individual.

Am inteles mesajul pe care ati intentionat sa il transmiteti facand comparatia cu compania cotata la bursa insa nu cred putem echivala obtinerea unui profit de pe urma unor dividende cu beneficierea de o utilitate pe care ai platit-o.

Spuneti ca trebuie sa lupt sau sa plec... Dumneavoastra cum ati lupta in aceat caz?
E vorba de o societate de administrare cu care asociatia de proprietari are contract.

Ca exemplu,
sa presupunem ca in luna curenta datoriile pe scara sunt:
- consum apa; 1200RON
- electricitate/lift: 500RON
- cost administrare: 1000 RON

Daca 10 proprietari platesc fiecare 100 ron (1000 in total), singura datorie achitata va fi cea catre administrator, restul acumulandu-se ca datorii (si, mai mult, generand penalitati pe intreaga valoare). Poate gresesc insa logica imi spune ca incasarile ar trebui repartizate in functie de componenta incasarii.

Mai exact, daca eu am de plata 100 ron, (50apa+13lift+37admin) logic ar fi ca sumele platite sa se repartizeze conform cu ceea ce am utilizat, nu ca din suma platita de mine ei sa isi opreasca comisionul de administrare si pentru cei rau platnici.
Am nevoie de un sfat legat de posibila actionare indviduala in instanta a societatii care administreaza blocul in care locuiesc.

Am devenit proprietar in acest bloc acum 2 ani. In scara, din 27 apartamente, sunt 4 proprietari cu datorii mari (intre 3000 si 10000 RON), restul sunt la zi sau au maxim 1-2 luni intarziere. Situatia cu care ma confrunt in acest moment este sistarea functionarii liftului si amenintarea de sistare a apei curente; asta in conditiile in care eu sunt cu platile la zi.
Administratorul, la inregistrarea platilor, isi opreste cu prioritate tariful de administrare, dupa care din suma ramasa plateste facturile catre furnizori. In cazul liftului exista un contract de mentenanta cu plata lunara, si exista intarzieri de aproape un an.
Ma gandesc la solutii individuale pentru ca ori de cate ori se organizeaza o sedinta de bloc, ori nu se intocmeste minimul de 50%+1, ori discutiile degenereaza si se abat de la topica pentru ca unii vecini au cateva "placi" pe care le tot repeta de fiecare data si nu tin cont de subiectul dezbaterii (probabil si din motive de capacitate intelectuala, varsta, s.a.m.d)

Sunt de parere ca:
1. Administratorul incaseaza abuziv costul de administrare prioritar, inainte de plata celorlalti furnizori. Consider ca fiecare incasare ar trebui sa fie repartizata proportional la fiecare furnizor.
2. Administratorul nu si-a indeplinit obligatiile administrative fie din complicitate/rea-vointa (pentru ca atata timp cat sunt datorii esti obligat sa ramaii in administrarea lor) sau permisivitate/incompetenta/dezinteres (a permis prin pasivitate de-a lungul multor ani ca aceste datorii sa se acumuleze).

Ce masuri credeti ca se pot lua in aceasta situatie?