Buna ziua,
-mama si fiica detin in coproprietate in cote-parti un teren arabil incadrat in intravilanul localitatii (suprafata totala 2200 mp). Acest teren a fost dobandit prin mostenire anul trecut (fara dezmembrare, doar cote-parti)
-prin noul Cod Fiscal, a reiesit un impozit pe teren foarte mare (>250 lei pe fiecare coproprietar, deci un total de peste 500 lei ptr acest teren). Serviciul Impozite a calculat la fiecare dintre coproprietari cate o suprafata de 400 mp la care se adauga acel coeficient de corectie (de 0.65). Astfel sunt 800 mp calculati ca si curti-constructii.
Este corect acest mod de calcul tinand cont ca e proprietate comuna? Fiind in cote-parti, nu se calculeaza global impozitul (deci o singura data 400 mp), urmand sa se distribuie apoi fiecarui coproprietar proportional cu cota parte detinuta?
Va multumesc si astept o argumentatie pe care sa o pot prezenta Serviciului Impozite din cadrul primariei.
Urmeaza sa achizitionez un apartament.
Agentul imobiliar mi-a sugerat sa facem un contract de vanzare-cumparare cu ipoteca astfel:
-la incheierea actului concomitent cu plata primei rate de 50.000 lei cash, se va inscrie in CF dreptul de proprietate al meu cu ipoteca in favoarea vanzatorului
-in termen de 3 luni plata integrala prin Banca si radierea ipotecii.
Este Ok?
Este mai convenabil si mai usor decat cu antecontract de vanzare-cumpare?
Multumesc!
Citez din materiale gasite pe internet:
"In prezent, dacă în cadrul procedurii succesorale se reclamă de părţile interesate ca dosarul să se transfere de la notarul public competent, mai întâi sesizat, la un alt notar public din aceeaşi circumscripţie, care are aceeaşi competenţă teritorială, în baza caracterului graţios al procedurii succesorale notariale cererea poate fi admisă.
Sub acest aspect, Camera Notarilor Publici Bucureşti are meritul de a fi stabilit, încă din anul 2004, o reglementare, prin norme interne care nu contravin dispoziţiilor legale în materie, o procedură de transfer, al dosarului succesoral de la un notar anterior sesizat la un alt notar public agreat de părţi."
Dar probabil trebuie obligatoriu ca notarul initial sesizat sa-si dea acordul, iar in cazul in care acesta refuza pur si simplu, transferul nu se poate realiza.
Buna ziua,
as dori sa stiu daca este posibil transferul unui dosar succesoral de la un notar la alt notar de pe raza aceleiasi judecatorii? Am nevoie sa se emita un supliment la certificatul initial si ne-am hotarat sa lucram cu alt notar. Primul notar poate refuza transferul?
Multumesc.
Buna seara,
am rugamintea daca poate cineva sa-mi spuna un pret pentru o succesiune(teren plus casa de locuit)
Taxele pe care le am de la doi notari pe care i-am consultat difera mult prea mult (mai mult decat dublu un pret fata de celalalt) asa ca as dori o grila de evaluare imobiliara.
Multumesc anticipat.
Va multumesc pentru raspuns.
Este corect daca procedez asa:
In cazul in care am un numar mai mic de 5 camere de inchiriere la sfarsitul anului fiscal, venitul net impozabil se determina conform art. 62 din Codul fiscal, astfel:
Venitul brut se stabileste pe baza chiriei incasate pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii chiriei.
Venitul net impozabil din cedarea folosintei bunurilor se stabileste prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut.
Impozitul de 16% se aplica la venitul net impozabil, si se plateste in 4 transe, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
Totodata persoana fizica are obligatia platii si contributiei de asigurari de sanatate de 5,5% aplicata la venitul net impozabil, conform art. 296^21 lit.i din Codul fiscal
Venitul brut se oglindeste in factura emisa lunar de site-ul de rezervari.
Este corect daca procedez asa?
Sunt persoana fizica cu venituri din inchirieri. Care este modalitatea legala, din punct de vedere fiscal, sa inchiriez camere din locuinta tip vila in regim hotelier printr-un portal international de rezervari, care va fi modalitatea de declarare a veniturilor si daca pot ramane in aceasta situatie la calitatea de persoana fizica?
Nimic? :)
Pentru un aflux mic de turisti, este mai indicata infiintarea unui PFA sau alta forma de organizare? Sau se depune decl 220? Si ce optiune de impozitare se recomanda (la norma de venit sau in sist real)?
Va multumesc pentru raspunsuri.
Preconizez ca voi inchiria cam cate 2 weekend-uri pe luna, si o perioada un pic mai mare in perioada sarbatorilor de iarna si in timpul verii. De aceea cu declaratia 220 presupun ca imi va calcula plati pentru tot timpul anului, neavand cum sa ajustez perioada.
O solutie mai buna ar fi stabilirea venitului net in sistem real? Pentru aceasta este necesara tinerea contabilitatii in partida simpla. Intrebarea mea este daca pentru acest lucru este necesara infiintarea PFA?
Cel mai avantajos cred ca este cu norma de venit insa nu stiu cum sa fac corelarea cu perioada in care am avut camere ocupate, astfel incat sa fiu in regula cu aceasta activitate.
Nu mi-e foarte clar urmatorul paragraf:
"Norma anuală de venit se reduce proporţional astfel încât să reflecte perioada din anul calendaristic pe parcursul căreia închirierea a fost efectuată, ţinând cont de data la care au intervenit următoarele situaţii:
a) începerea realizării de venituri din închirierea în scop turistic;
b) încetarea realizării de venituri din închirierea în scop turistic;
c) întreruperile temporare datorate unor accidente, spitalizării şi altor cauze obiective, inclusiv cele de forţă majoră, dovedite cu documente justificative."
De exemplu: in timpul unui an, adunand numarul de zile in care camera a fost ocupata, rezulta un numar de 60 de zile. Cum se completeaza declaratia 220 (cand incep si cand termin realizarea venitului, astfel incat norma de venit sa reflecte aceasta perioada)?