avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 431 soluții astăzi
Forum Activitate valivalentin

Activitate valivalentin

Buna seara,

Ma poate ajuta cineva cu un raspuns la intrebarea de mai sus? Mi-ar fi de mare ajutor!

Va multumesc!
Buna seara,

Revin la acest subiect deschis cu ceva timp in urma pentru a va spune cum au evoluat lucrurile.
In urma reclamatiilor trimise catre "Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti" si catre "Politia locala a Municipiului Bucuresti" am primit urmatorele raspunsuri:
CNAB:
- mi-au confirmat faptul ca autoturismul taxi a fost suspendat permanent din sistemul Clever Taxi --> stiam deja
- mi-au confirmat faptul ca acest taximetrist nu mai are contract cu firma de taxi in numele careia opera --> stiam deja
- mi-au spus ca au facut o plangere catre "Serviciul de Poliţie Transporturi Aeriene"

Dupa ce am reclamat faptul ca totusi nu inteleg cum se face ca alel taxi era in aeroport la momentul sosirii mele dupa ce fusese suspendat si nu avea ce cauta acolo --> indirect am intrebat cum a trecut de intrarea cu bariera si post de control <-- am primit urmatorul raspuns:

- Exprimarea doamnei de la relatii publica a fost: "a reusit prin diverse metode frauduloase sa patrunda pe estacada terminalului Sosiri"

PLMB:
- aici raspunsurile au fost oficiale si in spiritul legii
- politia a verificat documentele acestui taximetrist si nu s-a gasit nimic in neregula
- acest taximetrist a fost sanctionat cu amenda contraventionala si retinerea certificatului de atestare profesionala conform Legii 38/2003
- pentru a-mi recupera suma de bani trebuie sa ma adresez instantelor de judecata

Urmatorul raspuns a venit de la Politia Sectorului 1:
- in urma sesizarea mele imi comunica faptul ca aceasta a fost inregistrata in randul lucrarilor penale cu nr. ... sub aspectul savarsirii infractiunii de "inselaciune" prev. si ped. de art. 244 alin. 1 C.pen. urmand a fi inaintata Parchetului de pe langa Judecatoria Sector 1 Bucuresti in vederea atribuirii numarului unic de inregistrare.

Va rog frumos sa imi spuneti ce inseamna din punct de vedere legal (tradus pe intelesul unui necunoscator al termenilor juridici) acest raspuns din partea Politiei Sectorului 1?

Va multumesc!
Eu pana acum nu aveam nici o "experienta" cu vre-un taximetrist deoarece lucrurle au decurs oarecum normal de fiecare data. Din acest motiv vreau sa fac ceva ca aceste experienta sa fie cat mai putine pentru alte persoane!
Multumesc melania_14 pentru adresa web pe care mi-ai dat-o. Am verificat in baza de date a Primariei Bucuresti si acest sofer are o licenta de taximetrie valida in acest moment.
Astazi am facut reclamatie la Politia Locala a Municipiului Bucuresti si la ANPC.
Astept raspuns din partea celor 2 institutii si sunt curios in ce directie vor decurge lucrurile.
De la aeroport nu am primit raspuns inca, am inteles ca vor raspunde in termen de 31 de zile (foarte mult dupa parerea mea).
Pentru mine au ramas totusi 2 lucruri neclare:
1. Cum a intrat in aeroprt acest taximetrist cand a fost suspendat permanent din sistemul CleverTaxi inca din luna septembrie 2014, nu stiu pe ce criteriu se permite accesul in interior. Poate ma pot lamurii cei de la aeroport in aceasta privinta.

2. Care este institutia care acorda sau suspenda licentele de taximetrie, pentru ca vreau sa fac o reclamatie si acolo pentru a fi sigur ca acest individ nu va mai avea dreptul de a profesa (adica sa pacaleasca si alte persoane).
Daca ma puteti indruma in acest sens ar fi ideal.

Va multumesc!
Am primit raspunsul de la CleverTaxi care are urmatorul text:

"In baza reclamatiei transmise am investigat si va informam ca acest sofer de taxi nu are cont in sistemul Clever Taxi. Acesta a fost suspendat permanent din sistem inca din luna septembrie 2014 fara dreptul de a prelua comenzi Clever Taxi. Am notificat si in scris dispeceratul [nume] in acest sens. Mai mult decat atat soferul de taxi nu avea nici acordul dispeceratului si nici acces in sistem pentru a prelua comenzi din cadrul sistemului la momentul la care dvs ati plasat comanda.

As dori sa mai adaug ca dispeceratul [nume] a incheiat colaborarea cu acest sofer la data de 29.10.2014 tocmai din cauza tentativelor acestui sofer de a prelua curse din cadrul sistemului Clever Taxi fara a avea permisiunea dispeceratului de face acest lucru si fara a avea acces in sistemul Clever Taxi."

Voi merge mai departe cu reclamatiile pana ce acest sofer de taxi nu va mai avea licenta pentru a practica taximetria. Mie asa mi se pare corect pentru a nu mai insela si alte persoane.
Pentru moment le-am descris situatia celor de la clevertaxi si am facut o reclamatie la Aeroportul Otopeni iar acum astept raspuns de la cele doua institutii.
O sa fac o sesizare si la ANPC si la ANAF in decursul acestei saptamani si o sa va tin la curent referitor la cum decurg lucrurile.
Va multumesc inca o data pentru ajutor si indemnuri!
O sa il sun pe manager sa aflu numarul de inregistrare al reclamatiei, asta in cazul in care reclamatia fost luata in considerare si a fost folosita pentru desfacerea contractului de colaborare asa cu mi s-a apus. Cat despre bani, nu stiu daca pot sa ii mai recuperez, nu stiu daca am suficiente dovezi pentru a sustine faptul ca am platit 100 de lei pentu o cursa de 25 lei.
Va multumesc pentru adresele utile de e-mail!
Din pacate nu am stiut ca trebuie sa pastrez tichetul, aceasta fiind prima data cand am apelat la serviciul de taxi din aeroport si probabil si ultima.
O sa le scriu acestor institutii in ideea in care acest taximetrist nu va mai avea acces pe aeroport. Acesta a fost si mesajul meu trimis catre managerul firmei respective, sa il incheie contractul cu acest individ pentru ca sunt sigur ca nu sunt nici primul si nici ultimul care pateste acest lucru iar dupa cum se vede este un taximetrist cu "experienta".
Buna seara,

Am deschis acest subiect pentru a va descire situatia neplacuta si jenanta in care am fost pus pe data de 25.10.2014.
Cand am ajuns la Aeroportul Otopeni in jurul orei 20:00 am mers la automatele de unde iti poti comanda un taxi (teoretic verificat si sigur), mi-am luat tichetul pentru tariful de 1.39lei/km si am mers in fata sa imi gasesc un taxi disponibil. Un taximetrist care astepta in rand, cu becul verde aprins mi-a spus sa ii arat biletul sa imi spuna daca ma poate lua el, eu i-am aratat biletul, a spus ca este ok si m-am urcat in masina cu destinatia Gara de Nord. Numar taxi [editat - citit va rog Regulamentul de postare: pe forum nu se publica numele persoanelor fizice sau juridice cu care aveti probleme, multumesc].

Calatoria a fost oarecum ok, desii soferul a fumat pe traseu lucru care m-a deranjat insa problemele au inceput cand am ajus la destinatie iar situatie a fost urmatoarea:
- cand l-am intrebat cat costa mi-a spus ca 100 de lei (suma pe care am vazut-o mai apoi afisata si pe un telefon pe care il avea pus in geam pe post de taximetru --> info afisate: distanta ~18 km iar suma ~ 97 lei)
- eu am ramas putin socat si l-am intrebat cum este posibil asa ceva, pentru ca mi se pare exagerat de mult
- taximetristul mi-a raspuns foarte revoltat ca atat face calatoria fiind o cursa noaptea si in afara orasului si traficul aglomerat si mi-a spus sa-i platesc imediat
- fiind pus intr-o situatie destul de urata si oarecum periculoasa daca mai comentam in acest sens, i-am dat 100 de lei si am coborat din masina, foarte repede a coborat si domnul taxinetrist si mi-a aruncat bagajul pe trotuar dupa care a plecat in tromba
- totodata nu a vrut sa imi dea bon fiscal pentru banii pe care i i-am dat, fapt care ma face sa cred si mai mult ca nu avea cum sa justifice aceasta suma imensa de bani
- cand am coborat din masina am apucat sa vad si sa retin numarul de inmatriculare dupa care am sunat imediat la dispecerat
- mi-a raspuns o doamna careia i-am povestit intamplarea si care mi-a spus ca NU exista tarif de noapte si NU se pune problema unei calatorii in afara localitatii
- i-am spus numarul de inmatriculare doamnei si aceasta mi-a confirmat ca taxi-ul este al lor si m-a sfatuit sa vorbescu cu managerul ei luni dimineata (27.10.2014)

Pana acum un comportament normal din partea firmei insa abordarea managerului mi-a ridicat cateva semne de intrebare.
- cand l-am sunat luni mi-a spus ca este taxi-ul lor, ca incearca sa dea de acest taximetrist si sa vorbeasca cu el
- mi-a spus ca intre timp sa scriu un e-mail catre companie in care sa reclam cele intamplate si faptul ca am fost inselat
- l-am sunat din nou mai pe seara si mi-a spus ca a reusit sa recupereze banii de la acest individ si ca o sa vorbim marti
- marti mi-a spus ca a rupt contractul cu acest taximetrist care de fapt nu era angajatul lui ci aveau un contract de colaborare si el nu poate sa ma ajute decat daca scoate banii de la el
- miercuri mi-a spus sa il mai las 2 zile ca tot nu a scos banii de la el, subliniind faptul ca a intrerupt contractul cu ceast taximetrist
- vineri mi-a spus ca taximetristul nu vrea sa ii aduca banii dar o sa ma sune el luni (3.11.2014) sa imi dea detaliile acestuia pentru a putea sa ii fac o plangere la OPC
- astazi este luni si nu s-a intamplat nimic (nici nu m-a sunat si nici nu mai raspunde la telefon)
- acum tind sa cred ca acest manager ma duce cu vorba si incearca sa amane lucrurile pana eu ma voi plictisii sau voi uita

Va rog sa extrageti dumneavoastra informatiile care mi-ar putea fi de folos dpdv juridic pentru a putea face ceva in acest sens, mai jos o scurta reamintire cu ceea ce consider eu important:
- taxi-ul a intrat in aeroport, deci trebuie sa fie inregistrat si la intrate si pe camerele de filmat
- tichetul de la automat a ramas la el
- i-am platit 100 de lei pentru care nu am primit bon fiscal
- posibil taxi-ul apare inregistrat si pe camerele de filmat din fata hotelului unde am ajuns (langa Gara de Nord)
- in bord avea un telefon mobil pe post de taxometru pe care scria 5lei/km, ~18km parcursi si ~97lei de plata
- in sistem probabil se vede ca nu a fost eliberat bon pentru cursa respectiva, sau a fost eliberat mai tarziu iar comanda a fost inregistrata tot mai tarziu (20:25 ora sosirii)
- managerul spune ca nu poate face nimic deoarece taximetristul este un colaborator cu care a incheiat contractul in baza plangerii mele trimisa pe e-mail la adresa firmei

Aceasta este intamplarea descrisa lung si amanuntit pentru care va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat!

Va multumesc!