As dori si eu cateva sfaturi cu privire la statutul legal al unei asociatii de proprietari intrucat nu am reusit sa gasesc informatiile necesare din alta sursa.
Problema se pune in felul urmator:
Trotuarul aferent blocului in care locuiesc este in ocupat in totalitate de masini parcate (desi exista spatiu ADP dar acesta nu este in fata blocului) iar acum un an am solitat Administratiei Strazilor montarea de stalpi pe acest trotuar. Raspunsul institutiei a fost ca ei nu pot da curs acestei solitari decat daca vine din partea asociatiei de proprietari. Asadar am facut solicitare Asociatiei de Proprietari iar raspunsul a fost ca in nici un caz nu va da curs solicitarii intrucat locatarii sigur nu vor fi de acord, are copii care si-ar dori sa nu vina acasa batuti si oricum de 20 ani se circula pe strada si nu a fost nici o problema.
Consider ca raspunsul a fost unul neprofesionist si as dori sa stiu ce obligatii are asociatia in aceasta situatie, de asemenea, in cazul in care intr-adevar toti locatarii trebuie sa fie de acord pentru montarea stalpilor, ce actiuni as putea lua eu pentru a se remedia problema? Desi stiu ca in legislatia in vigoare stationarea autovehiculelor pe trotuar este interzisa mi se pare ca nu exista mijloacele necesare pentru a preveni si sanctiona acest lucru, in conditiile in care reclamatia facuta la politia de sector a fost "solutionata" cu promisiunea ca se vor pune patrule in zona.
As avea si eu nevoie de un sfat legat de o problema cu Asociatia de Proprietari.
Mama mea locuieste intr-un apartament la ultimul etajal unui bloc. Pana in acest moment a fost nevoie de 2 reparatii ale terasei (una in anul 1992 si alta in anul 2013). De fiecare data reparatia a trebuit sa fie facuta pe cont propriu deoarece locatarii de pe tronson au refuzat sa contribuie, iar la ultima lucrare, Asociatia de Proprietari a refuzat sa intervina spunand ca la Adunarea Generala s-a votat impotriva. Mama s-a dus la Presedinte si i-a aratat articolul de lege prin care Asociatia este obligata sa administreze lucrarea indiferent de parerea locatarilor. Acesta a raspuns ca daca Adunarea Generala a refuzat el nu are ce sa faca si ca oricum dupa ce s-a efectuat lucrarea este prea tarziu pentru ca ea nu a facut licitatie cu privire la alegerea firmei care sa execute lucrarea (lucrarea a fost facuta legal, exista documente de constatare a problemei si facturi care dovedesc plata lucrarii)
Nu este posibil ca genul acesta de probleme sa continue sa existe in Romania in anul 2014.
As dori sa stiu ce se poate face legal in acest sens, cat ar costa aproximativ demersurile legale si daca stie cineva care este rata de succes al unul proces de acest tip?