Salutare tuturor!
Am o situatie pe care vreau sa o relatez in cele ce urmeaza in speranta ca ma veti putea ajuta cu niste sfaturi care sa imi fie de folos atat mie cat si altor persoane care patesc ca mine.
Am facut un transfer bancar, sub forma de avans, unui partener de afaceri din Viena pentru livrarea a doua masini pe care nu a mai putut sa le achite fiindca s-a bagat in bani. Astfel am fost fortat sa merg personal, cu alti bani, ca sa le achit si sa le aduc in tara.
Cand am ajuns in Viena am reusit sa il conving sa scrie si sa semneze, in prezenta martorului care era cu mine, o intelegere scrisa de mana sub semnatura privata in care declara ca acel avans pe care l-a primit prin transfer bancar, de la mine, ramane sub titlu de imprumut si se obliga sa mi-l restituie pana la 15 ianuarie 2017.
Mai este o saptamana pana la implinirea termenului, iar datornicul nu a dat niciun semn cum ca ar avea de gand sa imi restituie banii asa ca incep sa ma documentez ca sa aflu care sunt mijloacele legale prin care imi pot recupera banii in cazul in care se implineste termenul, iar persoana imprumutata se afla in imposibilitatea restituirii.
Va multumesc anticipat!
Buna ziua!
Revin cu un ultim mesaj la acest subiect pentru a confirma că s-a rezolvat. Am fost la ghişeu cu procura şi am dat o declaraţie scrisă de mână care explica problema, după care am ridicat noua Carte de Identitate. Menţionez că doamna de la ghişeu cunoştea situaţia fiind instruită în prealabil prin telefon de şeful biroului judeţean.
Doresc să vă mulţumesc tuturor celor care aţi contribuit cu sfaturi! Sper ca acest subiect să aducă lămuriri şi altor persoane care se vor confrunta în viitor cu un astfel de caz!
Salutare tuturor!
Am revenit cu noi detalii referitoare la subiectul deschis.
Astăzi am sunat la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor din Caraş-Severin la biroul judeţean şi am discutat cu directorul executiv explicându-i în prealabil situaţia cu lux de amănunte.
Domnia sa mi-a precizat că nu a mai întâlnit o asemenea situaţie, iar legea nu prevede o rezolvare clară astfel încât soluţia rămâne la înţelegerea Şefului Direcţiei de Evidenţă a persoanelor din Reşiţa.
Mi-a spus că sună la Serviciul de Evidenţă pe municipiu şi le explică situaţia, iar eu să revin a doua zi cu un telefon pentru a-mi transmite cum trebuie să procedez. Concluzia directoarei, ca eventuală rezolvare, prevede că voi face o declaraţie la ghişeu din care să reiese că eu am pierdut vechea C.I. din moment ce mama nu se mai poate legitima în lipsa unui document.
Vă ţin la curent!
Vă mulţumesc tuturor pentru ajutorul dat!
Referitor la afirmaţia utilizatorului Justiţiarul 711,
"Mama declara la notar ca v-a trimis dvs. buletinul iar dvs. l-ati pierdut in imprejurari necunoscute. "
am nelămuriri în privinţa declaraţiei ei. Mai exact pe baza cărui act merge la notar din moment ce nu mai are nimic la îndemână pentru a se legitima? La aspectul acesta nu m-am gândit când funcţionarul de la ghişeu mi-a spus de declaraţie.
În orice caz voi da un telefon la Serviciul de Evidenţă a persoanelor în speranţa că voi afla ce pot face concret fără să bat un drum de pomană.
Referitor la răspunsul lui Justitiarul 711. Mulţumesc pentru răspuns!
Aşa este, motivul schimbării C.I. a fost cel al expirării, de aceea are funcţionarul notat în dosar că trebuie să îi aduc C.I. veche, iar în caz de pierdere are nevoie de un act notarial. Însă acum că C.I. a fost pierdută de mine, nu eu sunt cel care trebuie sa facă acel act notarial?
Mulţumesc!
Moderator Ares-3 mulţumesc pentru răspuns.
Acum îmi dau seama că acea persoană, din notariatul la care am cerut lămuriri, nu ştia că respectivele acte nu se mai publică în monitorul oficial (probabil că nu era o persoană avizată, notarul nu era la birou în acel moment).
Şi eu am gândit la fel ("Pentru ce le-ar trebui, ca sa aiba ce arde?!") când am mers ulima dată, la începutul lunii Decembrie, la ghişeu pentru a ridica C.I. nouă a mamei. Însă doamna funcţionar public avea lăsat scris în dosar că îi trebuie neapărat vechea C.I. fiindcă altfel va fi trasă la răspundere când va avea controale.
Am rugat-o să mă înscrie în audienţă la un superior, dar a ocolit subiectul motivându-mi că nu are cu ce să mă ajute dacă nu aduc acel act făcut la notariat de mama mea.
C.I. trebuie scoasă din Reşiţa. Vreau să încerc să sun la biroul de evidenţă de acolo în speranţa că pot intra în legătură cu un superior care să fie dispus să asculte şi să îmi ofere informaţiile corecte.
Acum că s-a întâmplat să pierd eu C.I., ca şi împuternicit, nu ştiu dacă rămâne în atribuţia mea să o dau pierdută sau este responsabilitatea mamei mele(funcţionarul de la Ambasadă, despre care vorbeam anterior, mi-a spus că eu trebuie să fac acel act notarial). Mă gândesc că există o procedură standard, reglementată pentru astfel de situaţii.
Mulţumesc!
Pentru Justitiarul 711 si Ares-3
Vă mulţumesc pentru răspunsuri.
Alt act nu mai are la ea, nici carte de alegător, nici paşaport şi nici carnet de conducere, dar mi-a lăsat mie copii după C.I. veche.
Am fost în cursul lunii August la ghişeu la Evidenţa populaţiei şi am încercat să le explic că vechea Carte de Identitate este oricum expirată, ca să nu mai îmi trimită mama mea prin poştă, însă mi s-a răspuns că au neapărat nevoie de Cartea veche.
Apoi am mai fost odată la început de Decembrie să le spun că C.I. mi-a fost trimisă prin poştă şi s-a pierdut, iar răspunsul lor a fost că în cazul acesta trebuie să meargă mama mea la un notar unde să declare că C.I. s-a pierdut, iar acel act eliberat de notarul de acolo să mi-l trimită pentru a-l prezenta la ghişeu. Toate astea în condiţiile în care aveam la mine procura şi copia după Cartea de Identitate pierdută.
Văzând că nu vor sub nicio formă să mi-l dea i-am spus mamei să mi-l trimită. L-am primit în cele din urmă, iar la scurt timp după aceea l-am pierdut.
Pentru danafatol
Mulţumesc pentru răspuns!
Când am realizat că am pierdut Cartea de Identitate am sunat la Ambasada României din ţara în care locuieşte mama mea, iar funcţionarul caruia i-am explicat situaţia şi că sunt împuternicit mi-a spus să fac un act notarial prin care să declar că am pierdut C.I. Am fost la un notariat unde mi s-a explicat că ar trebui să îl anunţ ca pierdut la monitorul oficial şi abia apoi ar putea să îmi facă acel act.
Problema mea este că C.I. s-a pierdut în Bucureşti unde locuiesc în cea mai mare parte a timpului şi trebuie să o ridic din provincie acolo unde am domiciliul atât eu cât şi mama.
Pot da anunţul şi pot face acest act notarial în Bucureşti sau sunt obligat să le fac în oraşul de domiciliu?
Mulţumesc!
Buna ziua,
Mă confrunt cu o situaţie încurcată. Mama mea a venit în ţară în Iulie 2014 pentru a-şi schimba buletinul care trebuia sa expire în August. La Serviciul de Evidenţă a populaţiei i s-a spus că din cauza unor probleme de sistem informatic nu i se poate elibera în timpul obişnuit. Din această cauză ea nu mai reuşea să îşi ridice personal noua Carte de Identitate deoarece în 21 Iulie trebuia să plece din ţară fiindcă avea bilet de avion rezervat. Prin urmare a fost sfătuită de funcţionara de la ghişeu să lase o împuternicire pe numele meu cu care să îi pot ridica noua Carte de Identitate, iar vechea Carte de Identitate să mi-o trimită cand ajunge la destinaţie pentru a o preda în momentul ridicării celei noi.
Împuternicirea mi s-a făcut însă Cartea de Identitate pe care am primit-o prin poştă am pierdut-o.
Spuneţi-mi vă rog care sunt procedurile pentru rezolvarea acestei probleme.
Mulţumesc anticipat!