Long story short:
Cumpărat produs.. resigilat. Produsul nu funcționa în parametrii așa că l-am trimis în service pentru a fi adus la conformitate.
Din service vine cu fix aceiași neconformitate.
Solicit în scris comerciantului înlocuirea produsului sau restituirea contravalorii acestuia, înștiințându-l că produsul manifestă aceiași neconformitate.
Comerciantul răspunde că această decizie poate fi luată doar de service-ul autorizat.
În opinia mea am acționat conform 449/2003 actualizată prin ordonanța nr. 9/2016 din 27 ianuarie 2016.
Mai exact, am fost nedreptățit conform art. 11), 18)
Vânzătorul nu a respectat Legea 449/2003 actualizată prin ordonanța nr. 9/2016 din 27 ianuarie 2016, conform art.:
9) A pasat responsabilitatea către terțe
11) Nu a adus produsul la conformitate într-o perioadă de timp rezonabilă.
Mai departe, refuzând să mă plimb pe la service-uri(știu cazuri în care alt consumator a vizitat service-ul de trei ori cu aceiași neconformitate, până l-am întrebat dacă.. are probleme și a apelat la ANPC; pe el l-au ajutat) am înaintat plângere către Agenția Națională de Protecție a Consumatorului =D>
După aproximativ 29 de zile mă trezesc cu poștașul la usă, aducându-mi o recomandată cu confirmare de primire prin care ANPC mă înștiințează că:
„consideram ca operatorul economic a respectat prevederile Legii 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Reclamatia dumneavoastra este considerata ca fiind neintemeiata.”
Ce pârghii legale am împotriva vânzătorului și ANPC?