Long story short:
Cumpărat produs.. resigilat. Produsul nu funcționa în parametrii așa că l-am trimis în service pentru a fi adus la conformitate.
Din service vine cu fix aceiași neconformitate.
Solicit în scris comerciantului înlocuirea produsului sau restituirea contravalorii acestuia, înștiințându-l că produsul manifestă aceiași neconformitate.
Comerciantul răspunde că această decizie poate fi luată doar de service-ul autorizat.
În opinia mea am acționat conform 449/2003 actualizată prin ordonanța nr. 9/2016 din 27 ianuarie 2016.
Mai exact, am fost nedreptățit conform art. 11), 18)
Vânzătorul nu a respectat Legea 449/2003 actualizată prin ordonanța nr. 9/2016 din 27 ianuarie 2016, conform art.:
9) A pasat responsabilitatea către terțe
11) Nu a adus produsul la conformitate într-o perioadă de timp rezonabilă.
Mai departe, refuzând să mă plimb pe la service-uri(știu cazuri în care alt consumator a vizitat service-ul de trei ori cu aceiași neconformitate, până l-am întrebat dacă.. are probleme și a apelat la ANPC; pe el l-au ajutat) am înaintat plângere către Agenția Națională de Protecție a Consumatorului =D>
După aproximativ 29 de zile mă trezesc cu poștașul la usă, aducându-mi o recomandată cu confirmare de primire prin care ANPC mă înștiințează că:
„consideram ca operatorul economic a respectat prevederile Legii 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Reclamatia dumneavoastra este considerata ca fiind neintemeiata.”
Ce pârghii legale am împotriva vânzătorului și ANPC?
Sunt interesat de acelasi raspuns. Am facut o reclamatie catre ANPC Ilfov, clasata de fiecare data pt motive inexistente (mi se cereau documente suplimentare si dupa furnizarea lor, petitia se claseaza in baza art. 4. 1, 11 (procedura din 2012). Care este pasul urmator?