avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi
Forum Activitate casutza

Activitate casutza

Multumesc mult.
Multumesc frumos pentru raspuns. Dar chiar asa scrie pe nota "4-5 puncte de amenda si 3 puncte de penalizare/amenda" in conformitate cu "art 143/a din OUG 195/2002R" am citat exact. Marturisesc ca intre timp am cautat acest articol in OUG respectiv actualizat la zi si nu am gasit acest numar de articol, OUG se termina cu art 137.
Buna ziua, Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie.

Am gasit pe parbrizul masinii o nota de constatare pentru parcare nereguamentara. Pe nota scrie ca trebuie sa ma prezint la Politia locala in 3 zile cu buletin si talon pentru intocmire PV de contraventie. Mai scrie pe nota respectiva ca existe planse foto pentru documentarea contraventiei.
Nota nu a fost insotita de plansele foto.
Pe nota de constatare mai scrie ca se sanctioneaza cu 4-5 puncte de amenda si cu 3 puncte de penalizare/amenda.
Masina e noua, cumparata de cateva zile, cu numere rosii, deci inca neinmatriculata si inca neinscrisa la taxe si impozite.
In ziua in care am cumparat-o am facut deja cerere pentru parcare de resedinta, dar abia in 5 zile lucratoare va fi valabila.
Intrebarile sunt:
1.Ce risc daca nu ma prezint la politia locala cu cele solicitate in nota.
2.E corecta valoarea contraventiei stabilite de 4-5 puncte de amenda si 3 puncte penalizare/amenda?
Multumesc
În asociația noastra, care nu e una perfecta, indiferent pe ce coloana de apa au fost probleme, am participat toți proprietarii conform cotei indivize, de aceea mi-am permis sa postez.
A se avea in vedere si:
- mentiunea proprietatii comune din art. 2 p)"..Toate părţile comune formează obiectul proprietăţii comune. Părţile comune nu pot fi folosite decât în comun şi sunt obiectul unui drept de coproprietate forţată;"
-art. 85 care explica repartiția cheltuielilor referitoare la proprietatea comuna:
"Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: .... reparaţii ....la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în/şi pe proprietatea comună ..... conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă...."
- art.30(5)- daca paguba e produsa din vina unui proprietar, atunci acesta are obligatia sa suporte cheltuielile de reparatii
-art. 71 (2) referitor la Fondul de reparatii care în acest sens trebuie constituit si utilizat
Consider ca, in lipsa unui regulament al asociației de proprietari care sa precizeze clar regula platii doar de catre proprietarii care sunt "riveranii" coloanei de apa, poate fi interpretabila partea din definitia părţi comune - "...folosinţei tuturor proprietarilor sau unora dintre acestia..."
Cu respect pentru toate opiniile, va doresc un weekend liniștit!

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Coloanele instalaţiilor de apă fac parte din proprietatea comuna a condominului, deci si
dvs. sunteti si coproprietar. Prin urmare aveți drepturi, dar și obligații cu privire la partea comuna. In cazul acesta aveti obligatia de a participa la reparatie, conform cu cota parte indiviza. Vedeti Legea nr. 196/2018 din 20 iulie 2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Răspuns la discuția Recuperare cost RCA
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună seara! Din proprie experienta va spun ca da, se poate recupera. In 5 zile de la radierea fiscala trebuie depusa o cerere la firma de asigurări. Cititi pe polita RCA, posibil sa scrie aceste informatii.
Cu siguranță, dvs ati raspuns si va multumesc inca o data. Am considerat ca e important de menționat și baza legala pentru cei de pe acest forum care vor mai multe detalii și sa știe în ce acte normativ sa caute.
Si tot pe subiect, o prietena mi-a comunicat ca a mai aparut si OUG 127/2023 publicata in Moficial 1197 din 29 decembrie 2023 unde se precizeaza clar cum e cu transferul la cerere in 2024, cu alte cuvinte, similar cu art IV(9) din OUG34/2023:
"ART. VII
Prin derogare de la prevederile art. 506 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2024, transferul la cerere se face la solicitarea funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public, precum şi a conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public."

Tot cautand informații pe subiect am descoperit OUG 121/2023 publicata în Moficial 1184/28.12.2023 prin care se aduc modificări la Codul administrativ ( OUG 57/2019), inclusiv în ceea ce privește transferul fiunctionarilor publici (art 506*). M-am gândit ca aceasta informație poate fi de interes si pentru altii de pe forum.. Pare mai complicata procedura de transfer..Eu nu m-am dumirit exact dacă e mai simplu sa pleci de la institutia in care activezi, prin transfer la cerere sau în interesul serviciului.
Va mulțumesc tuturor pentru sfaturi! Un An Nou cu sanatate!