Proprietarii au contracte individuale pentru gaze şi curentul din apartamente. Curentul pe părţile comune a fost plătit pînă acum de dezvoltator. La fel şi apa, deşi contorizarea s-a făcut de către administrator şi la întreţinere a fost afişată şi apa. Proprietarii au plătit apa, dar banii au rămas în cont. Acum se încearcă regularizarea facturilor: banii adunaţi pentru apa consumată de fiecare proprietar să fie daţi dezvoltatorului, la fel şi colectarea celor pentru curentul pe părţile comune.
Problema este că dezvoltatorul vrea să-l facă pe preşedinte să semneze că se angajează să plătească facturile strînse de dezvoltator fără să le vadă, altfel opreşte apa şi curentul pe părţile comune.
Asociaţia nu a apucat să încheie contractele de utilităţi pentru că dezvoltatorul cere preşedintelui să semneze că facturile vor fi plătite fără să le VADĂ. Fără facturile astea nu se poate regularizarea, iar dezvoltatorul nu reziliază contractele ca să le putem prelua noi.
Bună ziua,
Suntem o Asociaţie de proprietari nou înfiinţată, la finalul anului trecut. Dezvoltatorul complexului în care ne-am înfiinţat vrea să-l oblige pe Preşedintele de Asociaţie să semneze că preia toate facturile de utilităţi de pe spaţiile comune încă din februarie anul trecut, fără ca acesta să le poată vedea mai întîi.
Menţionez că acum un an blocul era încă în lucru, cu doar cîţiva proprietari mutaţi. Câţiva din câteva sute.
Preşedintele a fost ameninţat că dacă nu e de acord, Dezvoltatorul va întrerupe utilităţile: (apă şi curent pe părţile comune, inclusiv lifturi).
Există vreo lege sau vreo normă care să oblige asociaţia să-şi asume cheluielile de şantier ale dezvoltatorului?
În acest moment mai sînt câteva apartamente scoase la vânzare de către dezvoltator, care mai deţine prin rude alte câteva zeci de apartamente pe care le-a scos la închiriat.
Vă mulţumesc pentru info, orice sfat va fi apreciat
Cred că nu ne înţelegem...
Dacă nu Poliţia intervine în cazul parcărilor private, atunci cine?
Mă duc eu să-l iau la pumni?
Mulţumesc pentru răspuns.
Problema e că, fiind parcare privată, Poliţia Locală nu are nicio atribuţie.
Am vorbit cu ei şi m-au trimis la Poliţia Rutieră, care m-a trimis la Poliţia de Proximitate.
Iar Poliţia de proximitate nu are tragerea de inimă necesară să facă ceva pe moment. Că să discutăm ca vecinii, că să fie bine să nu fie rău, că haideţi, împăcaţi-vă.
Am înţeles că în Bucureşti sînt complexuri rezidenţiale unde se blochează roţile dacă ai parcat aiurea... E legal sau nu?
Bună seara,
Mă interesează ce spune legislaţia în cazul expus pe scurt în titlu.
Pe larg întrebarea este:
Asociaţia de proprietari a blocului unde locuiesc ia în calcul blocarea roţilor în cazul autoturismelor care parchează pe locurile de parcare deţinute de alţi proprietari şi în cazul celor care blochează accesul pe părţile comune, anume în zona ghenei de gunoi, de exemplu, sau pe "poteca" pe unde se circulă. Au fost mai multe cazuri în care şoferi fără discernămînt au lăsat maşinile pe unde i-a tăiat capul, fără să ţină cont că-i blochează pe alţii sau pur şi simplu nu mai poate ieşi nimeni din parcare.
Există o lege care reglementează, în incinta, posibilitatea blocării roţilor şi stabilirea unei amenzi prin Asociaţia de Proprietari, în ROI? Sau singura variantă e chemarea poliţiei rutiere care să constate şi să dispună?
Menţionez că locurile de parcare sînt proprietăţi private, au fost vîndute proprietarilor drept teren propriu-zis, chit că măsoară doar 14 mp :)
Vă mulţumesc.
Bună ziua.
Sînt persoană fizică şi doresc să închiriez apartamentul proprietate personală unei firme care vrea să-l folosească drept sediu social cu activitate. Este vorba despre o firmă de arhitectură care vrea să-şi instaleze acolo birourile.
Preşedintele Asociaţiei de Proprietari mi-a solicitat, pe lîngă contractul de închiriere cu firma respectivă, şi Certificatul Constatator al respectivei firme, pe motiv că, citez: "In statut putem vedea structura, actionariatul si obiectul de activitate la infiintarea firmei. Ma intereseaza sa vad structura, actionariatul si obiectul de activitate la acest moment al firmei."
Firma refuză însă să-l adauge la dosar, pe motiv că asociaţia de proprietari nu are nevoie de el, ci e suficient Certificatul de Înregistrare la Registrul Comerţului.
Întrebarea este: are dreptul preşedintele de asociaţie să îl solicite în acest caz? Şi dacă e refuzat, are dreptul preşedintele de asociaţie să-mi refuze dreptul de a închiria apartamentul acestei firme? Menţionez că am avizul vecinilor cu pereţi comuni, iar pe scară, chiar sub apartamentul în cauză, mai funcţionează o firmă, tot de birouri.
Vă mulţumesc.
Am primit de la ANAF o decizie de impunere anticipata pe 2015, pentru CAS (scrie pe ea 260), dar CASS si CAS mi se opreste la sursa, la firma unde am un contract de cesiune a drepturilor de autor. Alt contract nu mai am, nici carte de munca.
Primul termen de plata trimestriala anticipata a fost pe 25 martie, dilema mea este urmatoarea: daca CAS mi se opreste la sursa, de ce trebuie sa mai platesc eu inca o data? Am depus o adeverinta la administratia fiscala cum ca CAS si CASS mi se opresc la sursa si mi s-a spus ca tot trebuie sa platesc prima transa trimestriala.
E normal, e o procedura standard?