Cheltuielile asociație de proprietari pentru un imobil executat silit.
În anul 2014, am cumpărat un imobil executat silit, care la momentul achiziției avea datorii restante către asociația de proprietari în valoare aproximativă de 5000 RON, deținute de foștii proprietari.Aceste datorii nu mă vizau în calitate de noul proprietar, achizitionand imobilul liber de sarcini.
Am solicitat eliminarea din lista de plată a acestor datorii restante ale foștilor proprietari, unde adresa imobilului și numele meu apar ca proprietar, dar mi s-a transmis printr-o adresa că acest lucru nu este posibil conform O.M.F.P 3130/2017, deoarece pentru același imobil nu pot exista înregistrate două familii distincte cu cheltuieli de întreținere proprii. Începând din 2014 și până în prezent, am achitat lunar cheltuielile de întreținere pentru imobil in functie de cum venea pe lista lunara curenta de plata.
Anul acesta, am cerut o adeverință pentru a verifica dacă am datorii restante înainte de a vinde imobilul. Pe adeverință se menționează că nu am datorii personal, dar există datorii ale foștilor proprietari, iar conform articolului 33 din LG 196/2018 (1) Proprietarii din condominii care își înstrăinează locuințele sau spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință sunt obligați ca la întocmirea actelor de înstrăinare să facă dovada plății la zi a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari și a utilităților publice. + articolul (2) lit.b În cazul existenței unor datorii către asociația de proprietari sau către furnizorii de utilități publice în cazul facturării individuale a serviciilor, notarul public va autentifica actul de înstrăinare dacă dobânditorul acceptă expres că va prelua în întregime toate debitele înstrăinătorului către asociația de proprietari, precum și toate debitele către toți furnizorii de utilități publice.
Cu alte cuvinte, fie eu trebuie să plătesc aceste datorii, fie cel care cumpără imobilul, altfel tranzacția nu poate fi finalizată.
Aceste sunt piedici în vânzarea imobilului care nu sunt normale in logica mea :
1. în primul rând, datoriile sunt din 2014 și ar fi trebuit să fie soluționate în trecut;
2. în al doilea rând, aceste datorii nu sunt ale mele, ci ale foștilor proprietari;
3. în al treilea rând, actul de adjudecare afirmă clar că am cumpărat imobilul fără sarcini sau datorii.
Doresc să găsesc o metodă de a clarifica aceste aspecte, dar să fac acest lucru cu costuri minime.
Apreciez ajutorului vostru!
Am o situatie in care nu stiu cum sa procedez .
Am achizitionat un apartament executat de cateva luni ( noiembrie ) si in nici un fel nu pot sa dau de proprietar sa il " rog " sa isi ridice toate bunurile din apartament .
In concluzie problema mea e cum pot elibera apartamentul de toate bunurile lui si sa ramana apartamentul gol . dat faptul ca eu sunt in posesia apartamentului , deschis de niste rude .
EL am inteles ca este plecat din tara si sia lasat aproape toate documentele si mobila in casa . eu nu am ce face cu ea . Rudele lui nici nu vor sa auda sa vina sa le ia . Ce asi putea face ? le dau cu? statului ? pe casa scari ? . adica eu de fapt vreau sa evit probleme care ar putea aparea cu eliberarea apartamentului .
Multumesc