avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 942 soluții astăzi
Forum Activitate scufitaverde

Activitate scufitaverde

Răspuns la discuția Reziliere contract
Buna ziua tuturor! :)
Am rezolvat cu acel contract, am scris la ANPC, am facut si la ei (firma cu pricina) o scrisoare pentru inchidere de contract amiabil. Si unul si altul mi-au dat nr. de inregistrare. Dupa o perioada de 30 zile sau putin mai mult, cei de la ANPC, mi-au trimis mail ( pe 24 Aprilie ) cum ca au luat la cunostinta cererea mea, au fost la firma cu pricina si cei d'acolo au i-au asigurat ca pana pe data de 21 Aprilie or sa rezilieze amiabil contractul si or sa returneze toti banii. Asa au si facut, fix pe data de 21 Aprilie, cei de la "firma fantoma", au sunat-o pe mama mea, i-au spus sa mearga la ei pentru rezilierea contractului si sa-i dea banii. A mea mama a fost (cu sora mea, de data asta : D ), au reziliat si si-au recuperat toti banutii.
Vroiam sa mai spun ca astia nu au zis nimic in ziua rezilierii contractului, ca ar fi fost "calcati" de catre ANPC, au lasat-o ca si cum au raspus la cererea facuta catre ei... :)

In fine... bine ca s-a terminat... cu bine... ; )

Va multumesc tuturor pentru sfaturi, chiar au fost utile !!!
Răspuns la discuția Reziliere contract
Asa este, sunt de acord... Asta am spus si eu mai sus, poate ca "au acoperire legala" si aici ma refeream la contract. Eu nu ma pricep si spuneam ca poate in acel contract, este stipulat ceva care sa-i acopere in astfel de situatii... Cu totoate ca nu vad nimic scris in avantajul "Consumatorului", este scris numai in avantajul "Vanzatorului".. sau asa inteleg eu...
Intradevar, este si vina mamei ca nu cunoaste legea si ca trebuia sa citasca tot ce scrie in acel contract si sa vada ca nu are avantaje. Nici la "Alba-Neagra" nu te obliga nimeni sa te bagi... Asta este..., de vina sunt acesti pensionari, ca ei cred tot ce se aude, chiar si reclama cu returnarea produselor urmata de celebra replica "Sunt cetatean european si am drepturi", dar nu spune nimic in reclama, la ce fel de produse se refera si multa lume crede ca este vorba de toate produsele... ;) Acoperiti de lege sau nu, macar moral sa ma lasati sa cred ca sunt vinvati... Cu totate ca sunt sigur ca nu sunt 100% acoperiti legal si aici trebuie sa intervina statul. Chiar daca ai sanse 0,1% sa-i prinzi cu o neregula in contract, e dreptul cetateanului sa fie aparat. Bine-nteles... daca cetateanul "mai conteaza" pentru societate. Atunci ANPC pentru ce mai este, doar pentru "o musca in farfuria cu ciorba de la restaurant" sau pentru "nu mi-au trecut toate produsele pe bonul fiscal"? Doar pentru lucruri atat de simple si evidente rezolva ei cazuri? :)

Cred ca e vorba mai mult moral, la mine... si sunt si putin subiectiv. Dat tot odata imi e si mila de ceilalti pensionari pacaliti... ;) Am dreptul, nu? :)

Multumesc! ;)
Răspuns la discuția Reziliere contract
Din pacate, am rugamintea sa nu postati discutia pe Facebook, macar pana se rezolva "cazul". O sa va tin la curent cu ce se mai intampla.

Am scris la ANPC, imediat dupa ce am povestit mai sus ce s-a intamplat. Am intrat pe site-ul ANPC si am completat acolo formularul pentru reclamatie. S-a dat un nr. de inregistrare si cica trebuie sa astept pana la 30 de zile si cica... " În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut cu cel mult 15 zile."
Asa ca mai asteptam :(
Vad din ce in ce mai clar, cum ca treaba cu "Sunt cetatean european si am drepturi!", este facuta pana la urma, pentru cei din afara tarii... Adica pentru cei care comanda produse pe internet. Nu ca romanii nu comanda.... Dar probabil i-a durut pe cei de la UE, cand au tot comandat pe site-urile din Romania, si cand au vrut sa returneze produsele, ai nostri, pentru ca nu aveau lege data, nu le primeau produsele inapoi. Atunci UE s-a sesizat si i-au fortat sa dea o lege. Ai nostri au ales-o doar pe asta cu cei care comanda pe internet sau in alt loc inafara sediului comercial... si doar la astea ai acoperire.
Acum sa fiu sincer, nici nu stiu daca la astia care au pacalit-o pe a mea mama, au sediu comercial acolo, sau e inregistrata firma doar ca punct de lucru. Pentru ca ei practic, nu au produse la vedere, sa le poti "atinge", sa te poti uita atent la ele... E ca si cum le-ai lua de pe internet. Doar ca in contract scrie: "Contractul se incheie numai dupa prezentarea produselor de catre colaborator in fata cumparatorului LA CERERE EXPRESA.", iar mama mea nu a cerut, pentru ca au facut cu ea "Alba - Neagra" si nici nu stia ce sa faca.
Din pacate nu prea avem legi care sa ne ajute, sa ne apere, mai ales pe acesti oameni care au trait cei mai multi ani in regimul din'ainte de '89 si atunci nu prea aveai cu ce sa te pacalesti si nici nu-si permiteau vanzatorii sa pacaleasca in halul asta si... oricum erau la propriu: "MESERIASI". Normal ca acesti oameni in varsta cred tot cand vine vorba de produse, iar aceste firme speculeaza la randul lor acesti oameni (pensionari).
Ce-mi pare ciudat..., am tot citit ce mi-ati dat si voi prin acele link-uri si am mai citit si eu pe alte site-uri, nu inteleg cum naiba nu au inchs pana acum firma asta, la cate pacaleli au fost?! Sunt cele 4 dosare deschise, pe care le-ati sesizat in discutiile noastre anterioare, au mai fost si altele inainte si ei tot continua sa faca aceste lucruri. Asta inseamna ca ori au acoperire legala, in ce fac ei acolo si degeaba ne luptam cu ei.... sau sunt sustinuti politic si... iar ne luptam degeaba cu ei. :( Dupa ce ca te uiti la TV si vezi politicieni inchisi, firme inchise pentru ca fac asa ceva(ca firma in discutie), firme inchise de catre ANAF pentru "un leu" in plus in casele de marcat la inchiderea programului... si pe astia nu-i inchide nimeni...

Si inchei printr-un: OARE DE CE?!
Răspuns la discuția Reziliere contract
Am fost si am stat de vorba cu ei. Adica cu domna care a facut contractul mamei si care mi-a raspuns ieri la telefon, cand am sunat si care mi-a spus ca trebuie sa vorbesc cu "dl. Director". Ieri cand am sunat, am crezut ca am vb cu un domn (dupa voce), dar de fapt este o doamna, trecuta bine de 60 ani, cel putin asa pare, cu o voce foarte, foarte groasa... :)
"Dl. Director" stand la 1 m de biroul ei. Bine-nteles ca "dl Director" nu a vrut sa vorbeasca cu noi (nici cu mama nici cu mine), ne-a spus ca trebuie sa vorbim mai intai cu "domana F.", cu care s-a incheiat contractul si dupa aia cu el. Discutand cu "domana F." normal ca auzea totul fiind la 1 m de noi si o liniste "de mormant", cu toate ca mai erau cam 5 persoane (angajati de-ai lor) pe la birouri. Singura chestie pe care a spus-o "dl. Director", pana sa vina doamna F. in birou, a rugat pe o fata din acel office, sa inchida usa. Eu imediat m-am gandit ca vor sa o inchida sa nu se auda ceva din discutiile noastre, daca or sa inceapa sa mai vina "consumatori", de la asa zisul training pe care-l tin ei, undeva prin zona.
Asa... a venit doamna F. si a inceput dictutia:
- eu: "Buna ziua, dupa cum stiti deja, am venit pentru a intreba cum poate mama sa rezilieze contractul facut cu dvs., in conditii amiabile?"
- ea: "Dar dumnevoastra ati vazut rezultatul analizelor doamnei? I-ati aratat doamna rezultatele? Stiti ce bolnava este mama dvs?"
Ma uitam la ea, la dl. Director, care se facea ca scrie ceva si nu-mi venea sa cred ce vad, ma si gandeam cum scoate un pachet de cari si incepe "sa-mi dea in ele"... :))) Fantastic...
- eu: "Stiu ce probleme medicale are, stiu ce trebuie sa faca pentru aceste probleme si nu vad ce legatura are dispozituivul cu filtrele si apa... cu aceste probleme?!"
- ea: "Pai dvs nu stiti ca beti de la robinet"
- eu: "Eu nu beau apa de la robinet"
- ea: "Dar nu stiti ce beti si din sticlele de apa din comert!"
- eu: "Stiu ce beau, pentru ca scrie pe eticheta de pe sticla"
- ea: "Pa credeti ca se spune tot ce exista in apa aia?"
- eu: "Si de ce sa cred ce face aparatul acesta al dvs?!"
- ea: "Sa stiti ca sunt doar 3 variante pentru a rezilia contractul in conditii amiabile:
1) Sa va ofer o oferta putin mai ieftina decat aceasta de pe contract (3000 ron) si dupa aia sa o aprobe dl. Director;
2) Sa ia doamna o saltea de masaj, in locul aparatului de purificare a apei, pe care o lasam la un pret de 1500, atat cat a platit doamna pana acum sau o lampa (nu stiu de care), care stie sa vindece (nu stiu ce, ca nu eram atat de atent);
3) Sau sa platiti, conform punctului (cred ca 21) din contract, adica sa ne plateasca 30% din valoarea totala a produsului.
Si mai este o varianta... decesul..., dar asta nu este cazul..."
eu: "Domnule director, chiar nu exista nicio posibilitate amiabila, sa returnati mamei mele, banii dati pana acum si sa reziliem contractul amiabil?"
el: "Nu, nu este, este asa cum spune dna F."
eu: "Ce fel de documentatie stiintifica aveti, scrisa si semnata si parafata, cum ca acest produs vindeca ce are mama mea?"
ea: "Pai am spus caa dupa 3 luni trebuie sa vina sa faca iar analize si sa-i demonstram cat de bune sunt analizele fata de cum erau..."
eu: "Adica eu cumpar acum aparatul si dvs imi demonstrati peste 3 luni ca incepe sa ma vindece si eu trebuie sa va cred pe cuvant? Nu-mi aratati nicaieri scris, nu aveti diplome, avize, chastii din astea care sa ateste totate spusele dvs?"
ea si el: "Pai de ce nu veniti la prezentare?"
eu: "Pentru ca nu vreau sa vad poze, pentru ca vreau sa vad ceva legal, original"
el: "Avem, va putem arata"
eu: "Pai vreau sa le vad"
el: "Doamna F., spune-i domnului ce avem"
eu: "Poate nu ati inteles..., eu vreau sa le vad"
ea: catre mama "Doamna, eu cu dvs. vorbesc, pentru ca eu cu dvs am facut contractul, nu vreti sa luati o saltea, la un pret asa bun? Eu nu am facut cu dansul contract, nu trebuie sa vorbeasca dansul" etc...
mama: nimic... :)) "Nu multumesc"
eu: "Deci... daca nu se poate, o sa anunt ANPR si vedem ce se poate face"
el: "Chiar va rog, noi avem juristi si am mai avut astfel de cazuri si le-am castigat"
eu: "Pai atunci, asa ramane! Multumesc "pentru timpul acordat". La revedere"
Si am iesit.

Fratilor, nu-mi vine sa cred. Cica nu le-a aratat aparatul pe care trebuia sa-l cumpere, decat sub chiveta lor, in masca de la chiuveta. Nici nu se puteau apleca ca sa-l vada cum trebuie. Cica le-a facut demonstratie la prezentare, cu apa lor, pusa intr-un pahar dintr-o carafa, cica apa de la aparatul ala, dar ei nu au vazut de unde au adus-o... vs. apa adusa de alti batrani de la robinet, ca le-a spus la telefon sa aduca... si au facut o electroliza, in cele doua pahare... :) Normal ca apa lor arata impecabila, dar chiar putin galbuie, dar limpede si apa de la chiveta de acasa a celorlalti, a lasat numai impuritati. Si in rest poze si vorbe... :(

Ce sa mai zic? Suntem inselati peste tot si cu tot ce se poate... :(

O sa incerc maine sa scriu la ANPR si sper sa-mi raspunda cineva si sper sa si inteleaga pacalelile astea si sa le faca ceva pana la urma, ca e plin de batrani care merg acolo si e plin de tineri, cica studenti, care cresc invatand cum sa pacaleasca pe parintii/bunicii nostri, care si asa se chinuie cu pensiile astea mici, dupa o viata de munca... :((

Multumesc mult de lamuriri, mi-ati fost de mare, mare ajutor si pentru documentatie, dar si pentru moral!!! ;)
Răspuns la discuția Reziliere contract
Presupun ca am facut bine:

[ link extern ]

Sper sa se vada cum trebuie, pentru ca este o poza facuta la contract. Cu "zoom" merge.

Multumesc mult!
Răspuns la discuția Reziliere contract
Va pot trimite partea de pe verso a contractului, unde sunt stipulate toate clauzele. Am facut o poza a contractului, ca sa le citesc si eu. Scrise marunt, ca sa incapa pe o pagina si normal... ca sa nu stea nimeni sa-l citeasca temeinic.
Doar sa-mi spuneti cum pot trimite. Presupun ca aici nu se poate atasa si mai ales ca scrie si numele firmei in cauza.
Răspuns la discuția Reziliere contract
Problema este ca a fost incheiat la sediul vanzatorului, cu un discurs inainte, in care erau mai multi pensionari si le-au povestit despre ce stie aparatura asta sa faca. Este acel procedeu de osmoza inversa, adica niste filtre de apa si o lampa care stie sa faca acest lucru. Din intamplare, eu am asa ceva la serviciu si functioneaza foarte bine, dar pretul real este cel pe care l-am spus mai sus, de 600 ron, nu de 3000 cum l-au trecut in contract sau 4000 si ceva daca nu-l iei cand au ei pretul mic... Daca ma intreba inainte stiam exact ce sa-i spun, dar din pacate, ea stand cu sora mea si cumnatul meu, care au doi copii mici, a vrut sa le faca o surpriza si nu a spus la nimeni si bine-nteles crezand in povestile expuse la prezentarea produsului.
Răspuns la discuția Reziliere contract
Va multumesc mult, pentru raspunsul prompt!
O sa ma duc astazi pana la ei, cu mama de manuta... Am vb ieri cu ei la telefon si mi-au facut cica o programare, ca sa vorbesc cu "dl. Director". Si mi-au mai spus "... dar mama dvs, stie ca la reziliere trebuie sa plateasca 30%... bla, bla, bla... Dar cel mai bine sa vorbiti cu dl. Director"...
Asa ca ma conformez si sper sa-l gasesc acolo. :)

Va multumesc inca odata!
Buna ziua,
Cum se poate rezilia un contract, facut de mama mea (pensionar), cu o firma care vinde niste produse cu mult mai scumpe decat exista pretul pietei. Au imbrobodit-o, cum ca ei sunt cei mai buni, ca produsul lor este extraordinar si doar de aici se poate lua si daca comanzi acum, chiar si in rate pretul este de 3000, iar daca nu comanzi acum si vii peste cateva zile creste la 4200. Are si montajul gratuit si facut de ei, etc...
Ea a semnat un contract, incheiat intre ambele parti si ne-am trezit acasa cu "bucuria" facuta. A mai platit si un avans de 1500, urmand ca restul sa-l plateasca in rate in termenul stipulat in contract.
Acestia sunt niste excroci, au pacalit-o, acel produs se gaseste si la suma de 600 ron, cu tot cu montaj. Cum sunt produse mai noi si ei nu prea stiu ce apare pe piata, cred tot ce misca. Nu stiu daca exista o lege si pentru astfel de situatii. Stiu ca la un copil nu ai voie sa faci un contract cu el daca nu are cel putin 18 ani impliniti, dar pentru un pensionar.... nu exista nimic care sa-i apere, mai ales ca multi din ei nu au acces la calculator si automat nici la internet... si chiar daca aveau, nu stiu ei sa caute... :(
Mai scria in contract, ca daca reziliezi contractul, trebuie sa platesti 30% din valuarea produsului. Nu inteleg cum se poate sa se lase pe piata asa ceva, firme din acestea care jecmanesc oamenii?!
Mentionez, ca produsul nu a fost inca adus si instalat.
Acum mama mea, are probleme cu sora mea, acasa, ele convituind inpreuna si sunt certuri foarte mari pe tema asta. Mama nu vrea sa rezilieze contractul, doar pentru simplu fapt ca-i e rusine de cei care au pacalit-o si ca nu exista o lege clara care sa o ajute in astfel de situatii.

Ma puteti ajuta cumva, sa-mi spuneti daca existo o cale de reziliere, fara a da banii si as recupera acei bani, pe care i-a dat pana acum?! Macar sa stiu cum sa pun problema cand o sa ma duc la ei, sa discut pentru o eventuala intelegere amiabila.

Va multumesc mult!