avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 920 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract

Buna ziua,
Cum se poate rezilia un contract, facut de mama mea (pensionar), cu o firma care vinde niste produse cu mult mai scumpe decat exista pretul pietei. Au imbrobodit-o, cum ca ei sunt cei mai buni, ca produsul lor este extraordinar si doar de aici se poate lua si daca comanzi acum, chiar si in rate pretul este de 3000, iar daca nu comanzi acum si vii peste cateva zile creste la 4200. Are si montajul gratuit si facut de ei, etc...
Ea a semnat un contract, incheiat intre ambele parti si ne-am trezit acasa cu "bucuria" facuta. A mai platit si un avans de 1500, urmand ca restul sa-l plateasca in rate in termenul stipulat in contract.
Acestia sunt niste excroci, au pacalit-o, acel produs se gaseste si la suma de 600 ron, cu tot cu montaj. Cum sunt produse mai noi si ei nu prea stiu ce apare pe piata, cred tot ce misca. Nu stiu daca exista o lege si pentru astfel de situatii. Stiu ca la un copil nu ai voie sa faci un contract cu el daca nu are cel putin 18 ani impliniti, dar pentru un pensionar.... nu exista nimic care sa-i apere, mai ales ca multi din ei nu au acces la calculator si automat nici la internet... si chiar daca aveau, nu stiu ei sa caute... :(
Mai scria in contract, ca daca reziliezi contractul, trebuie sa platesti 30% din valuarea produsului. Nu inteleg cum se poate sa se lase pe piata asa ceva, firme din acestea care jecmanesc oamenii?!
Mentionez, ca produsul nu a fost inca adus si instalat.
Acum mama mea, are probleme cu sora mea, acasa, ele convituind inpreuna si sunt certuri foarte mari pe tema asta. Mama nu vrea sa rezilieze contractul, doar pentru simplu fapt ca-i e rusine de cei care au pacalit-o si ca nu exista o lege clara care sa o ajute in astfel de situatii.

Ma puteti ajuta cumva, sa-mi spuneti daca existo o cale de reziliere, fara a da banii si as recupera acei bani, pe care i-a dat pana acum?! Macar sa stiu cum sa pun problema cand o sa ma duc la ei, sa discut pentru o eventuala intelegere amiabila.

Va multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: scufitaverde , utilizator 15:01, 19 Mai 2015
luati legatura cu firma si spuneti ca solicitati rezilierea contractului, sa aveti o cerere in scris semnata de mama dvs si rugati-i sa o inregistreze, daca nu se poate discuta cu ei trimiteti cererea prin posta, si spuneti-le ca veti actiona in instanta pentru inselaciune si clauze abuzive in contract. in orice caz daca intre timp se face livrarea nu o preluati!
Va multumesc mult, pentru raspunsul prompt!
O sa ma duc astazi pana la ei, cu mama de manuta... Am vb ieri cu ei la telefon si mi-au facut cica o programare, ca sa vorbesc cu "dl. Director". Si mi-au mai spus "... dar mama dvs, stie ca la reziliere trebuie sa plateasca 30%... bla, bla, bla... Dar cel mai bine sa vorbiti cu dl. Director"...
Asa ca ma conformez si sper sa-l gasesc acolo. :)

Va multumesc inca odata!
Unde a fost incheiat contractul? La sediul vanzatorului, on-line, acasa la client, prin telefon?
Trebuie citite cu atentie clauzele privind denuntarea si rezilierea contractului, in ce conditii se acorda garantia, etc.
Despre ce fel de aparat este vorba?
Problema este ca a fost incheiat la sediul vanzatorului, cu un discurs inainte, in care erau mai multi pensionari si le-au povestit despre ce stie aparatura asta sa faca. Este acel procedeu de osmoza inversa, adica niste filtre de apa si o lampa care stie sa faca acest lucru. Din intamplare, eu am asa ceva la serviciu si functioneaza foarte bine, dar pretul real este cel pe care l-am spus mai sus, de 600 ron, nu de 3000 cum l-au trecut in contract sau 4000 si ceva daca nu-l iei cand au ei pretul mic... Daca ma intreba inainte stiam exact ce sa-i spun, dar din pacate, ea stand cu sora mea si cumnatul meu, care au doi copii mici, a vrut sa le faca o surpriza si nu a spus la nimeni si bine-nteles crezand in povestile expuse la prezentarea produsului.
Cea mai indicata solutie ar fi sa ii notificati ca veti depune reclamatie la ANPC pentru clauze abuzive (retinerea a 30% din pret) si sa nu le permiteti montarea aparatului. Daca il monteaza ii vor pune sa semneze un proces verbal de montaj si punere in functiune. In conditiile in care nu exista o comanda specifica iar aparatele sunt de serie nu exista motive ptr retinerea unei sume din avans. Atata timp cat nu stim cu exactitate clauzele din contract nu putem aprecia in ce conditii poate fi denuntat contractul.

Gasiti cateva informatii privind practicile comerciale inselatoare unde ar putea fi incadrata fapta in cauza. In plus se profita de naivitatea persoanelor in varsta care nu au cunostinte sau acces la informatii alternative (internet).
[ link extern ]
In paranteza fiind spus si soacra-mea a luat o Tzeapter cu un bec de vreo 1500 lei (tot la o prezentare! :) )care vindeca orice mai putin naivitatea ca sa nu spun altfel .
Ultima modificare: Marți, 31 Martie 2015
cyan, moderator

Alte discuții în legătură

Reziliere contract zepter Ioana1111111 Ioana1111111 Buna ziua, As dori sa stiu cum pot rezilia un contract de achizitie produs Zepter,semnat de mama mea in urma cu 2 zile.A platit 10% avans din valoarea ... (vezi toată discuția)
Anpc, retur produs, recuperare daune Gigi0 Gigi0 Buna ziua! Am cumparat in 5 nov o statie de dedurizare si un filtru osmoza. Ulterior la 1-2 si 3 saptamani am testat apa. Testele au fost dezastruoase ... (vezi toată discuția)
Vodafone-reziliere Daniel1900 Daniel1900 Buna ziua am si eu o intrebare! As dori sa imi reziliez contractul cu Compania Vodafone! Numai sunt multumit de servicile lor! Dar ei imi cer o taxa de 200 de ... (vezi toată discuția)