avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 571 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... ANPC, retur produs, recuperare daune
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

ANPC, retur produs, recuperare daune

Buna ziua!

Am cumparat in 5 nov o statie de dedurizare si un filtru osmoza. Ulterior la 1-2 si 3 saptamani am testat apa. Testele au fost dezastruoase (bacterii de 4 ori peste limita, nitrati, apa dura la 20 grd), practic desurizatorul nu functiona corespunzator si osmoza nu livra apa potabila. M-am adresat catre operatorul economic, acesta mi-a trimis doar cateva indicatii si filmulete cum sa-mi remediez eu singur problemele doar ca statia nu s-a comportat conform indicatiilor.

Am cerut apoi, in scris, sa returnez toate produsele in vederea primirii inapoi a banilor. Operatorul mi-a spus ca nu imi poate returna toti banii ca au existat consumabile, lucru cu care nu am fost de acord. Asta doar telefonic. Nu am primit nimic in scris oficial despre conditiile prin care se face returul. Am fost redirectionat telefonic catre pagina lor cu termenii si conditiile de retur.

Dupa cateva zile a venit instalatorul si a luat toate produsele. Am facut un proces verbal cu el, neavand nimic in scris de la operatorul economic.

Am sesizat apoi ANPC -ul si i-am adus la cunostinta in scris si operatorului economic. Apoi acesta a raspuns ca este nevoit sa suspende procesul de retur pana la decizia ANPC. Exista in acest caz un termen legal, precum ca trebuie sa faca acest lucru?

Noi suntem cu banii dati, fara produse si cu multe pagube in prezent (centrala stricata si alte probleme cauzate de apa dura, de instalare, etc).

Cum ne putem recupera in primul rand banii platiti pe produse? Apoi cheltuielile de instalare si daca ne putem recupera daunele produse de aceste produse/servicii?

Multumesc!

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sesizarea D-voastra se supune 0rdonantei 27/2002 care statueaza ca termenele de raspuns (rezolvare ) sunt de 30 de zile pana la 45 (cand este necesara o cercetare mai complexa) . Nu stiu cum se va implica ANPC dar din experienta mea , am constatat ca in loc sa apere consumatorul ei vor incerca sa favorizeze partea adversa .


B . Costel a scris:

Sesizarea D-voastra se supune 0rdonantei 27/2002 care statueaza ca termenele de raspuns (rezolvare ) sunt de 30 de zile pana la 45 (cand este necesara o cercetare mai complexa) . Nu stiu cum se va implica ANPC dar din experienta mea , am constatat ca in loc sa apere consumatorul ei vor incerca sa favorizeze partea adversa .

Da, termen legal in care raspunde ANPC imi este cunoscut. Insa tot ei incurajeaza rezolvarea amiabila intre parti. In cazul meu, cealalta parte a suspendat procesul amiabil. Aici nu-mi dau seama de ce au actionat asa?

Sper de la ANPC insa la o rezolvare. In trecut am mai avit o sesizare finalizata cu succes.

Multumesc pt raspuns!

Cineva aici care imi poate oferi consultanta in cazul im care vreau sa-i actionez in instanta? Ma intereseaza sa stiu daca am sanse de reusita? Sa recuperezi toti banii cheltuiti si eventual daune.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Gigi0 a scris:



....
Cineva aici care imi poate oferi consultanta in cazul im care vreau sa-i actionez in instanta? Ma intereseaza sa stiu daca am sanse de reusita? Sa recuperezi toti banii cheltuiti si eventual daune.


1. In forum nu se fac recomandari.

Puteti alege dvs un avocat din lista consultantilor inscrisi pe Forum
www.avocatnet.ro/Avocat-din-...

sau alegeti din tabloul avocatilor din Romania aflat pe site-ul Uniunii Naționale a Barourilor din România
[ link extern ]


2. Chiar daca vi se ofera consultanta, nimeni nu va poate spune exact ce sanse aveti in instanta.
1. Pentru ca o reclamatie la ANPC sa poata fi luata in considerare, reclamantul trebuie sa faca dovada bunei credinte, mai precis sa dovedeasca faptul ca a incercat sa rezolve problema amiabil. Cititi legislatia pe site-ul ANPC.
1'. ANPC nu poate dispune despagubirea dvs.; ANPC poate pedepsi furnizorul: amenda, suspendarea activitatii; daca vreti despagubiri, mergeti in instanta.
2. Din cele istorisite e neclar daca functionarea defectuoasa se datoreste materialelor, montajului sau exploatarii. Acum, dupa demontare, acest lucru nici nu mai poate fi verificat, iar fiecare parte isi va sustine punctul de vedere.
3. Pentru consultatii detaliate/ reprezentare in instanta, sau daca nu vreti sa pierdeti vremea cu citirea legislatiei, angajati un avocat, cum scrie Cornel Vasile
Multumesc pentru raspuns! Situatia este poate complicata si frustranta pentru noi insa incerc cu ajutorul vostru sa o clarific (voi vontacta si un avocat oricum).

1. Am fost de buna credinta inca din momentul in care am platit pentru produs si instalare, toti banii. Apoi am respectat indicatiile de montaj si a fost montata cu firma recomandata de ei (noi iar am platit bani). Apoi le-am comunicat telefonic si pe mail ca sunt probleme insa ei nu mi-au raspuns nimic oficial si concret in scris. Legea ANPC nu te obliga ca si operator economic sa comunici in scris? Da, am trimis mail-urile la ANPC.

2. Noi nu am atins produsele. Genul acestor produse nu implica o exploatare din partea noastra cu nimic. Doar am dat drumul la apa si cam atat putut face. Nu am facut setari, nu am incarcat cu sare, nimic, timpul fiind scurt de folosire (aprox 3 saptamani). Ok, inteleg ca nu mai pot demonstra acum ca nu functioneaza bine produsele dar din moment ce au venit repede si le-au luat (fara sa comunice in ce conditii le ridica), nu se intelege ca le-au luat cu un singur scop, cel de returnare?

3. Asta urmeaza sa fac si va voi tine la curent. Din toata treaba asta doar noi ca si client am pierdut si am pierdut destul de mult.


In alta ordine de idii, altceva ce ne-a indignat ar fi:

1. Cum este posibil ca in Romania sa se vanda un produs asocial consumului alimentar (filtru de osmoza) si producatorul sa-ti spuna ca poti bea apa ca e potabila si de fapt apa sa nu fie potabila. Producatorul nu face teste de apa dupa instalare, nu are nici cea mai mica responsabilitate. Sunt familii cu copii care daca nu au acces la testarea apei in mod regulat, vor consuma o apa nepotabila si in timp vor dezvolta diverse afectiuni si se vor imbolnavi. E ca si cum as spune ca eu am inventat un produs si ti-l vand tie si iti spun ca daca bagi pamant acolo ti-l scoate bun de mancat, si tu sa-l mananci. WTF, nu sunt acreditati, aliniati cu vreo lege? Este plin internetul de astfel de filtre care spun ca fac minuni, noi consumam si ne imbolnavim. Cine ii pedepseste pe astia care nu au responsabilitate si iti pun sanatatea in pericol?

2. Cineva iti vinde o statie de dedurizare care teoretic ar trebui sa-ti reduca duritatea. Statia insa nu face asta din diverse motive (ca e stricata sau ca nu a fost instalata corect) si duritatea ramane la fel de mare ca apa din put dar tu nu stii ca nu are nimeni nicio responsabilitate sa se asigure dupa instalare ca e totul in regula. In plus produsul nu te atentioneaza cu nimic. Noroc ca sotia mea are acces si poate testa apa in mod regulat si sa descopere dupa 3 saptamani de la instalare ca apa este dura si ca statia este inutila. Intre timp centrala iti cedeaza din cauza apei dure, instalatiile sanitare au de suferit si tot asa. In sensul asta nu trebuie sa raspunda nimeni cu nimic?

Multumesc pentru timpul vostru!

Alte discuții în legătură

Buna ziua, 1. asociatia de proprietari are dreptul sa-mi infecteze ... cosileana cosileana Buna ziua, 1. Asociatia de Proprietari are dreptul sa-mi vicieze/ altereze/ infecteze apa potabila prin instalarea samavolnica (fara acordul meu), a unei ... (vezi toată discuția)
Am returnat un laptop cumparat online si mi se refuza plata novarom novarom am returnat un laptop ( dupa 2 zile) cumparat online, iar in mom. de fata a trecut o luna de cand mi se refuza plata acestuia pe motiv ca acesta avea un sistem ... (vezi toată discuția)
Renuntare la cumparare altex - cost retur Buna ziua, Sapt trecuta am cumparat un laptop de pe altex. M-am razgandit si am decis sa il returnez. Am completat un proces verbal de predare-primire si ... (vezi toată discuția)