Am cumparat in 5 nov o statie de dedurizare si un filtru osmoza. Ulterior la 1-2 si 3 saptamani am testat apa. Testele au fost dezastruoase (bacterii de 4 ori peste limita, nitrati, apa dura la 20 grd), practic desurizatorul nu functiona corespunzator si osmoza nu livra apa potabila. M-am adresat catre operatorul economic, acesta mi-a trimis doar cateva indicatii si filmulete cum sa-mi remediez eu singur problemele doar ca statia nu s-a comportat conform indicatiilor.
Am cerut apoi, in scris, sa returnez toate produsele in vederea primirii inapoi a banilor. Operatorul mi-a spus ca nu imi poate returna toti banii ca au existat consumabile, lucru cu care nu am fost de acord. Asta doar telefonic. Nu am primit nimic in scris oficial despre conditiile prin care se face returul. Am fost redirectionat telefonic catre pagina lor cu termenii si conditiile de retur.
Dupa cateva zile a venit instalatorul si a luat toate produsele. Am facut un proces verbal cu el, neavand nimic in scris de la operatorul economic.
Am sesizat apoi ANPC -ul si i-am adus la cunostinta in scris si operatorului economic. Apoi acesta a raspuns ca este nevoit sa suspende procesul de retur pana la decizia ANPC. Exista in acest caz un termen legal, precum ca trebuie sa faca acest lucru?
Noi suntem cu banii dati, fara produse si cu multe pagube in prezent (centrala stricata si alte probleme cauzate de apa dura, de instalare, etc).
Cum ne putem recupera in primul rand banii platiti pe produse? Apoi cheltuielile de instalare si daca ne putem recupera daunele produse de aceste produse/servicii?
Cunosc bine ce am cumparat. Vedeti dvs ca atunci cand cumperi un astfel de produs nu-ti scrie nimeni pe factura defalcat care sunt consumabile din tot ansamblul. Se cumpara ca si produs unitar. Reamintesc, am cumparat o statie dedurizare + statie osmoza + filtru impuritati. Sunt 3 repere in factura.
Da au trecut 3 saptamani insa statia de dedurizare are un ciclu de functionare care complet pana la regenerare poate dura chiar 3 saptamani, de ce nu. In plus produsul poate era neconform inca din prima saptamana dar cum sa-ti dai seama de asta ca si utilizator de rand? Este imposibil fara testarea apei.
Problemele au fost pe rand: osmoza avea culturi de bacterii de 4 ori peste limita deci nu era potabila iar statia de dedurizare imi livra o apa cu o duritate de 20 grd si nici decum aprox 5 grd asa cum a specificat producatorul.
Despagubiri: macar costul total al facturii si al instalarii.
Acum va intreb altceva. Firma respectiva nu mi-a comunicat nimic. A trimis instalatorul care le-a ridicat din locatie in 22 dec. Am facut un PV de mana scris cu acesta ca se ridica in vederea returnarii banilor. Am platit si la ridicare serviciul instalatorului. Am anuntat din ANPC pt ca din cate stiu, legea spune ca in garantie, costurile de transport, instalare sunt suportate de catre vanzator. Este asa sau sunt eu in eroare?
Si inca ceva. I-am informat ca am sesizat ANPC si acestia mi-au raspuns ca se vad nevoiti im acest caz sa suspende procesul de retur pana la solutionarea ANPC care poate dura si pana la 45 zile. Asta nu este un abuz? Legea garantiei nu specifica un termen de 15 zile? Ce legatura are una cu alta?
Am vazut partea dvs. incercand sa va atrag atentia asupra catorva lucruri la care sa fiti atent in continuare pentru a nu face si alte erori din lipsa de informare Daca analizati ceea ce v-am spus veti constata ca v-am oferit solutii.
In situatia in care nu stiti cat reprezinta costul consumabilelor, de instalare, returnare scrieti-le un email si solicitati aceste informatii.
Aveti dreptul sa vi se restituie contravaloarea dedurizatorului, consumabilelor, inclusiv banii platiti pentru instalarea, returnarea dedurizatorului.
Daca este vorba doar de aceste sume, apreciez ca puteti sa obtineti restituirea lor chiar si pe calea unei notificari prin avocat. Cred ca cei care comercializeaza produsul stiu ca sunt in culpa.
Asa cum am mai precizat, daca solicitati si contravaloarea centralei sau a altor instalatii trebuie sa mergei in instanta si sa probati cauza defectiunii.
Din punctul meu de vedere culpa apartine exclusiv comerciantului, intrucat este vorba fie de o defectiune a aparatului care vi s-a livrat sau chiar mai mult, marca de dedurizator achizitionata nu este in regula.
Eu inclin sa cred este vorba de marca de dedurizator in sine, dar cine stie ?
Nu poate fi vorba de o modalitate defectuoasa de folosire a dedurizatorului. Asa cum ati si spus, aceste aparate se monteaza de catre instalatori recomandati de firmele care le comercializeaza si cam atat, cei care le folosesc nu fac absolut nimic, nu sunt ca un laptop pe care il foloseste cineva, daca tot s-a dat exemplul cu laptopul.
Inclusiv modalitatea in care au actionat dupa ce le-ati sesizat deficientele dedurizatorului este culpabila.
Bineinteles ca aveati dreptul sa stiti care este suma care vi se va restitui, insa decizia de a returna produsul nu depinde doar de acest aspect ci si de calitatea dedurizatorului, nu cred ca acceptati sa pastrati produsul daca aflati ca acel tip de dedurizator nu este bun.
Stiu ca sunt pe piata foarte multe dedurizatoare/purificatoare carora li se face multa reclama si care sunt promovate ca fiind produse extrem de eficiente, unele sunt foare scumpe si sunt departe de eficienta promisa.
Daca nu aveti posibilitatea sa discutati cu cineva care si-a mai achizitionat un astfel de produs sau care are cunostinte in acest domeniu este foarte usor sa va pacaliti, de aici sfatul de a incerca pe cat posibil sa va informati si din alte surse cu privire la calitatea dedurizatorului.
DlGoe
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
@gigio Cred ca ati facut niste greseli! Prima, ca ati comunicat telefonic. Trebuia/trebuie numai scris, sms/e-mail. Alta greseala e ca nu ati contactat un avocat imediat ce ati vazut ca vanzatorul o da cotita. Avocatul v-ar fi sfatuit sa apelati la un expert care sa constate daca piesele sunt montate corect, ar fi fotografiat/filmat montajul, ar fi prelevat probe in vederea analizei.... maruntisuri, dar in instanta avocatul avea munitie! Avocatul ar fi notificat vanzatorul, corespondenta, etc. Mergea in instanta blindat cu probe. Asa, e vorba dvoastra. Eu va cred, dar va va crede si judele?!
Daca paguba este de cateva milioane nu este cazul ca userul sa plateasca “experti in montat dedurizatoare” sau sa incepa un proces in instanta.
In teorie poate suna bine sfatul pe care l-ati dat, insa in practica s-ar putea sa fie pagubos pentru user.
Lasati pe seama avocatului userului sa se ocupe de probele si argumentele juridice pe care le va folosi pentru recuperarea prejudiciului.