In urma cu o saptamana am achizitionat un produs din magazinul de bricolaj romanesc D...In acest interval, produsul a fost folosit timp de doua zile, fara sa dea randamentul specificat in descriere. M-am decis sa-l returnez azi in schimbul banilor. M-am prezentat cu produsul in stare perfecta, in cutia originala si indeplinind toate conditiile de retur specificate pe site. La biroul de retur, un sef de raion a fost chemat sa discute cu mine. M-a intrebat ce nu-mi convine si i-am raspuns ca produsul nu da randamentul specificat in descriere. Fara sa examineze continutul cutiei si starea produsului mi-a spus ca primul lucru pe care trebuia sa-l fac era sa sun la reprezentanta marcii - call center si sa-l bag in service. I-am spus ca nu ma intereseaza o reparatie, produsul functioneaza dar sunt nemultumit de el, nu face ce zice, vreau banii inapoi. A mers pana in spate sa se consulte cu un coleg si s-a intors spunandu-mi ca vor trimite ei produsul la service pentru verificari. Am invocat dreptul de retur al banilor fara justificare, a spus ca ei nu fac retur daca produsul a fost folosit, cei de la service o sa hotarasca cum si cat a functionat produsul, sa vada daca nu e defect. I-am zis ca n-am cum sa-mi dau seama ca sunt nemultumit de un produs cumparat daca nu-l folosesc. Il cumpar ca sa ma uit la el ? Pe site este specificat "produsul nu trebuie sa contina urme vizibile de folosire, zgarieturi, etichete dezlipite". Nu continea urme pentru ca nu e genul de produs pe care sa ramana urme vizibile la folosire. Am primit un "Proces verbal de constatare - ordin de reparatie". Produsul a fost luat fara sa fie scos din cutie, fara sa se uite cineva la el. M-au instiintat ca voi primi SMS in maxim 15 zile lucratoare cu verdictul. Am venit acasa cu sentimentul ca am fost dus de nas. Am intrat din nou pe site la D.. si am citit urmatoarele conditii "consumatorul benficiaza de 14 zile perioada de retragere din contract fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere " si "Rambursarea sumelor se face in cel mai scurt timp de la transmiterea intentiei cumparatorului de renuntare si receptionarea fizica a produselor in punctul de lucru".
Pana se va intoarce din service vor fi trecut cele 14 zile in care pot sa ma retrag din contract. Punctul de lucru nu este magazinul din care am cumparat produsul ? De ce a fost trimis un produs functional in service, fara a fi verificat continutul cutiei ? Pe procesul verbal de reparatie, motivul de nemultumire pe care eu l-am dat angajatilor din simpla amabilitate apare la rubrica "solicitare client". Eu nu am solicitat nimic decat banii inapoi, ei au transformat o simpla explicatie, pe care de altfel nu eram obligat sa le-o dau, intr-o solicitare de reparatii. Ce mai pot sa fac pentru a primi banii inapoi avand in vedere ca produsul nu se mai afla la mine si in mana am un "ordin de reparatie" desi eu nu am reclamat vreun defect, ci am cerut retur conform condtiilor afisate de D... Pot sa depun undeva o plangere ca mi s-au impus alte conditii decat cele din contract si am fost supus altor formalitati decat cele la care aveam dreptul ?
Ati cumparat produsul direct din magazin sau online? In cazul in care l-ati cumparat din magazin nu va incadrati in prev.OUG 34/2014 care se refera la achizitii online .
"consumatorul benficiaza de 14 zile perioada de retragere din contract fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere " si "Rambursarea sumelor se face in cel mai scurt timp de la transmiterea intentiei cumparatorului de renuntare si receptionarea fizica a produselor in punctul de lucru". Citatul e din oug 34/2014
Am cumparat produsul direct din magazin. Dar pe site exista si o sectiune referitoare la returul produselor achizitionate direct din magazin, iar eu am indeplinit toate conditiile pentru acel retur, trebuia sa-mi returneze banii, dupa cum e specificat in acea sectiune. In cazul meu nimeni nu a verificat cutia. Puteam sa le pun inauntru un bolovan, ei il trimiteau in service. Aici consider ca am fost inselat de niste angajati instruiti sa navigheze printre reguli. Are rost sa ma intorc la magazin sa vorbesc cu un manager sau sa depun direct o plangere la ANPC, cu o copie a conditiilor care au fost incalcate ?
Nu am inteles exact de ce sunteti nemultumit de produs, la ce " randament" va referiti? Doar ANPC ul va poate rezolva problema, adresandu-le o plangere scrisa.