Exista acum numeroase cereri de echivalare a diplomelor vechi din administrator imobile in adminstrator condominiu si prelungire a termenului.
Cu cat scriu mai multi la minister cu atat mai bine.
Si ce se întâmplă după 4ani? Iarăși trebuie alți bani pt. Curs, examen și certificat ?
Asta ar veni cam așa ceva: am absolvit o școală de șoferi, am dat examenul și am obținut un permis de conducere în baza unei legi, care-mi dădea voie sa reinoiesc permisul la expirare cu anumite condiții (vizita medicală și recomandarea medicului de familie) dar nu mă obliga sa mai fac inca o data școală și să dau un nou examen. Apoi vine o noua lege, și chiar daca eu conduc autovehicule de vreo 20 ani trebuie sa mai fac școală de șoferi încă o dată, sa dau examen încă o dată și să obțin un permis de conducere valabil doar pentru 4ani!?!?... și când expiră valabilitatea... Ce fac!?!? Dinou școală, dinou bani, dinou examen? Și dacă se schimba legea până atunci?!?!?....
Buna ziua. Sunt administrator de imobile începând cu anul 2011. In anul 2010 am urmat cursurile de pregătire că și administrator de imobile iar la sfârșitul cursului am susținut examen de absolvire unde am obținut un certificat de absolvire de "administrator imobile" cod COR 512112, cu seria F nr. 00xxxx1 din dec 2010, eliberat de Ministerul Muncii, familiei și egalității de șanse și certificat de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. In baza acestui certificat, am obținut de la primăria sector 4 un Atestat Nr. 0xx7 semnat de primarul S4, acte care mi-au permis profesarea activității de administrator în baza L230/2007 și a codului muncii în vigoare.
L196/2018, prevede alte norme și condiții (inclusiv și cod COR) de atestare diferite fata de L230/2007.
Întrebare: pentru a continua sa profesez in funcția de administrator imobile, trebuie sa urmez dinou cursurile de calificare( care înseamnă 700-900lei/curs plătiți la firme care au acreditari in domeniu), sa dau un nou examen și să obțin un nou cod COR sau este suficient sa prezint acreditarile pe care le dețin și să solicit acordarea noului cod COR in baza L196/2018? Mulțumesc anticipat pt.raspuns. EugenB
ca sa devina nule trebuie sa le atacati in instanta prin proces iar in baza hotararii definitive si irevocabile. Abia atunci toate hotarariel si deciziile A.G. si Comitetului Executiv devin nule si se aplica reconversia. Pan atunci trebuie sa le acceptati asa cum sunt ele.
Nu este obligatoriu sa va incadrati in cele 45 de zile, atacarea in instanta si solicitarea anularii oricarei decizii contrara legii poate fi facuta oricand pentru ca prevederile art. respectiv a fost declarat neconstitutional din 2011 ceea ce inseamna ca aveti dreptul (in calitate de proprietar sa va adresati instantiei oricand. Aveti aici baza legala a Curtii constitutionale:
" Art. 26. - Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, statutului sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari ori este de natura sa produca daune intereselor proprietarilor, acestia pot ataca in justitie respectiva hotarare, in termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Actionarea in justitie nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia.
In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 421 din data de 16 iunie 2011 a fost publicata Decizia Curtii Constitutionale nr. 670/2011 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 26 din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.
" Curtea constata ca proprietarii care nu au avut cunostinta de adunarea generala a asociatiei de proprietari si nici de faptul ca s-a adoptat o hotarare a acesteia, prin care au fost prejudiciati, se pot afla in situatia de a nu putea contesta hotararea in termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia.
Sub acest aspect, Curtea constata ca art. 26 din Legea nr. 230/2007 aduce atingere dreptului de a accede efectiv la justitie pentru apararea drepturilor legitime al persoanelor interesate.
Prin urmare, Curtea constata ca sintagma „de la adoptarea acesteia” prevazuta in art. 26 din Legea nr. 230/2007 este neconstitutionala, referitor la momentul de la care se poate ataca in justitie respectiva hotarare.
Pentru motivele expuse mai sus, Curtea:admite exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 26 din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si constata ca sintagma „de la adoptarea acesteia” este neconstitutionala; ".
Costuri: taxe judiciare de timbru în cuantum de 6 lei și un timbru judiciar în valoare de 3 lei.
Durata proces: maxim 60 zile de la depunerea cererii de inaintare in judecata
Nu intru in polemica cu dvs. dar se pare ca “fenomenul” domeniului asociatiilor de proprietari va este cunoscut doar in teorie si nu in practica, care are “n” cutume. Pe proprietar il intereseaza mai mult justificarea repartizarii si cheltuirii banilor din Elementele de Pasiv puse la dispozitia asociatiei (Fond Rument, Fondul de Reparatii, Fond Special).
Proprietarii -pt. ca nu studiaza , nu inteleg prea multe din legislatia specifica, dar au un anumit “filling” si intuiesc (de multe ori destul de bine) cand conducerea asociatiei incearca sa-i “jecmaneasca” sau sa le insele increderea.
Referitor la : "Presedintele, Comitetul Executiv si Comisia de Cenzori sunt mandatate pe termen de 1 an iar in cadrul Adunarii Generale anuale acestia vor fi reconfirmati sau recuzati si ales alt comitet".
si “Legislatia nu prevede durata mandatelor de un an si nici procedura cu reconfirmare.
Mandatele se stabilesc in adunarea generala, cuprinse sau nu in statut si pot fi de 1-2-3-4 ani si nu strict de un an”.
Constatarea dvs. privind intinderea duratei mandatului nu are un suport legal pt. ca:
L230/2007, CAPITOLUL IV -Organizarea si functionarea asociatiei de proprietari , Art. 21. - (1) La adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenti un comitet executiv, format din presedintele asociatiei de proprietari si un cenzor sau o comisie de cenzori, si vor hotari numarul membrilor acestora si durata mandatelor lor. Daca dintre membrii asociatiei de proprietari nu se poate alege un cenzor sau comisia de cenzori, atunci adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari va mandata comitetul executiv pentru angajarea unui cenzor din afara asociatiei de proprietari, persoana fizica ori juridica de specialitate, pe baza de contract sau conventie de prestari de servicii.
Art. 23. - (1) Dupa adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari va avea loc cel putin o data pe an, in primul trimestru, o adunare generala a proprietarilor membri ai asociatiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel putin unei adunari generale a proprietarilor apartine membrilor comitetului executiv, inclusiv presedintelui asociatiei de proprietari.
Art. 27. - Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) alege si revoca din functie presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorul sau membrii comisiei de cenzori a asociatiei de proprietari;
b) adopta, modifica sau revoca hotarari;
c) adopta si modifica bugetele de venituri si cheltuieli;
d) mandateaza comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari pentru angajarea si eliberarea din functie a persoanei care ocupa functia de administrator imobile sau a altor angajati ori prestatori, in scopul administrarii si bunei functionari a cladirii;
e) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin statut, prin acordul de asociere sau prin votul proprietarilor asociati.
Comentariu:
In practica, dosarele, documentele si actele de infiintare asociatiilor de proprietari sunt intocmite “de la cap la coada” de catre avocati sau S.C. cu activitati in domeniu doar semnate (si nu studiate si modificate) de catre proprietari si in baza unor explicatii 'balbaite" venite din partea initiatorilor (ex: ' hai vecine semneaza pt. ca avem avocat care se ocupa de dosar si el stie mai bine ce trebuie sa fie scris acolo") si care, de regula “uita” sa prevada in cadrul acordului de asociere si a statutului propriu durata mandatului Comitetului Executiv si a Comisiei de cenzori (singurele entitati mandatate de A.G.) si atunci, in lipsa acestei precizari in temeiul NCPC art. 35 „Constatarea existenţei sau inexistenţei unui drept”: „Cel care are interes poate să ceară constatarea existenţei sau inexistenţei unui drept. Cererea nu poate fi primită dacă partea poate cere realizarea dreptului pe orice altă cale prevăzută de lege”, deci in consecinta in lipsa precizarilor inscrise in Statutul specific, se aplica prevederile legale adica, cele mai sus prezentate.
Normele in vigoare (L230/2007 aplicata prin HG1588/2007 precedata de HG400/2003) obliga conducerea asociatiei la convocarea A.G. in fiecare an, pentru adoptarea B.V.C., alegeri generale, descarcare de gestiune, actualizare pre-juridica a acordului de asociere (pentru modificarea identitatii proprietarilor prin activitati de vanzare/cumparare) , a statutului, a contractelor cu furnizorii de utilitati sau prestatori de servicii de lunga durata, etc. asa cum sunt ele prevazute in drepturile proprietarilor si ale A.G.
Referitor la “ …ci 1/3 adica 33% …” Mea culpa! Dintr-o neatentie am scris si aceste cuvinte. Este o eroare din partea mea si am curajul s-o recunosc. Corect era: “ … de aprobarea lor cu 50%+1 (la prima sedinta a A.G.) sau din cei prezenti la A.G. reconvocata...”
Cat priveste: “ Poate ne spuneti si legislatia din care va inspirati cand spuneti de 3-5 oferte, de dezbaterea in adunarea generala a acestor oferte, de aprobarea lor cu 50%+1 sau ci 1/3 adica 33% din cei prezenti la adunarea generala reconvocata...
Dar nu va pierdeti vremea sa cautati pentru ca asa ceva nu exista nici in legea 230/2007 si nici in HG 1588/2007. Recititi legislatia actuala si reveniti."
Va sugerez (d.p.d.v. al unui “practician”) sa cititi dvs. si sa va insusiti cele de mai jos:
LEGEA CONTABILITATII ACTUALIZATA 2015 - LEGEA 82/1991, CAP. I- Dispozitii generale
ART. 1 (2):”Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea financiara potrivit prezentei legi.”
Astfel, potrivit art. 34 alin. (1) din Legea nr. 230/2007, administrarea, întreţinerea, investiţiile şi reparaţiile asupra proprietăţii comune sunt în sarcina asociaţiei de proprietari, iar pentru adoptarea hotărârilor cu privire la stabilirea fondurilor de investiţii pentru consolidare, reabilitare şi modernizare, votul fiecărui proprietar are o pondere egală cu cota-parte din proprietatea comună, conform art. 25 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 230/2007.
De asemenea, fondul de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune, este supus aprobării proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari [art. 45 alin. (3) din acelaşi act normativ].
In condiţiile art.1169 din NCC - Libertatea de a contracta: “Părţile sunt libere să încheie orice contracte şi să determine conţinutul acestora, în limitele impuse de lege, de ordinea publică şi de bunele moravuri” , pentru efectuarea unor cheltuieli din surse provenite din Elementele de Pasiv ale asociatiei si care ulterior diminueaza sau este nevoie de o noua repartizare pentru completarea Pasivului, trebuie adoptata o hotărâre de către A.G. a asociaţiei de proprietari, trebuie efectuata o procedura de comparare a ofertelor de preţ existente pe piaţă, trebuie facuta o analiza privind calitatea lucrărilor dupa executie (si pentru care se intocmeste şi un proces-verbal de receptie a lucrarilor în cadrul căruia se consemneaza si perioada de garanţie a lucrării efectuate).
De asemenea, se va mai tine cont si de prevederile art. 1170 -Buna-credinţă: “Părţile trebuie să acţioneze cu bună-credinţă atât la negocierea şi încheierea contractului, cât şi pe tot timpul executării sale. Ele nu pot înlătura sau limita această obligaţie”.
In condiţiile în care dispoziţiile legale sunt respectate, cuantumul estimativ/concret (dupa caz) al costurilor lucrărilor trebuie adus la cunoştinţa membrilor A.G. printr-o sedinta extraordinara înainte de începerea lucrărilor de reapartie/investitie, întinderea ca valoare si timp de executie, calitatea şi perioada de garanţie pentru buna execuţie a acestor lucrări, ofertele comerciale privind costurile materialelor si ale manoperei de lucru selectate de catre administrator/comitet executiv/ comisie delegate din cadrul asociatiei, selectarea celei mai bune oferte d.p.d.v. pret-calitate, procedura si modalitatea de cheltuire si justificare a valorilor banesti si/sau (dupa caz) cu recuperarea acestora prin repartizare “in cota-parte-indiviza” pe lista de plati comuna, si obtinerea aprobarii A.G. pentru executarea activitatii. Toate acestea in cazul in care reparatiile/investitiile nu au fost prevazute in B.V.C. a anului respectiv. Decizia finala se inscrie in P.V. al sedintei A.G. (sau, dupa caz) in P.V. cu Sedintele Comitetului Executiv.
Art.37 din Legea nr.230/2007 statuează asupra faptului că pentru lucrările privind proprietatea comună, administratorul, ţinând seama de preţ, durată de execuţie şi calitate, supune spre analiză, selecţie de oferte şi aprobare comitetului executiv al asociaţiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerinţele, în vederea executării lucrărilor, conform legislaţiei în vigoare.
Comentariu: Este drept ca aceste proceduri nu se aplica (asa cum ama afirmat si in comentariul precedent) pentru activitati cu reparatii de urgenta de mica valoare (gen: defectiuni la coloane si robineti [care de regula se sparg noaptea sau in week-end], defectiuni la instalatia de iluminat interioara, etc si care pentru acestea este necesara doar o informare a locatarilor prin afisare a lucrarilor efectuate, costurilor totale si sursa din care s-a facut cheltuiala iar apoi la dosarul de reparatii se arhiveaza documentele justificative, B.F., chitantele si facturile de cumparare materiale si conventia civila de prestari servicii).
Din analiza coroborată a normelor juridice enunţate rezultă că procedura prin care se efectuează reparaţiile necesare şi utile la părţile comune ale unui condominiu, este aceea reglementată de HG nr.400/2003 şi Legea nr.230/2007, astfel: necesitatea reparării stricăciunii constatate ( investitiei/dupa caz) este adusă la cunoştinţa conducerii Asociaţiei de Proprietari de catre administratorul codominiului, iar acest organ de conducere adoptă o hotărâre prin care se stabileşte atât necesitatea efectuării acestei reparaţii/investitii cât şi modalitatea efectivă prin care se realizează, iar ulterior comitetul de cenzori al Asociaţiei de Proprietari se asigură de aducerea la îndeplinire a obiectivelor hotărâte în adunarea generală a asociaţiei de proprietari.
Conform cu art.37 din Legea nr.230/2007, prin A.G. a asociaţiei de proprietari se hotărăşte asupra preţului, durată de execuţie şi calităţii lucrărilor de reparaţii, iar executantul acestor lucrări va fi ales prin selecţie de oferte şi cu aprobarea comitetului executiv al asociaţiei de proprietari.
Comentariu:
In cazul in care la dosarul de reparatii/investitii se arhiveaza o serie de facturi care atestă achiziţionarea de a unor materiale de construcţie necesare repatiei/investitiei fara procedura de mai sus nu poate, în nici un caz, suplini nerespectarea dispoziţiilor legale.
Dispoziţiile legale care stabilesc în mod concret modalitatea în care se realizează aceste lucrări, au fost reglementate tocmai în scopul înlăturării oricăror factori subiectivi, care ar putea determina inopozabilitatea efectuării acestor lucrări.
În condiţiile în care dispoziţiile legale anterior enunţate ar fi respectate, cuantumul concret al costurilor lucrărilor ar fi fost adus la cunoştinţa fiecărui coproprietar, membru al asociaţiei de proprietari înainte de începerea lucrărilor de reparatii/investitii, întinderea, calitatea şi perioada de garanţie pentru buna execuţie a acestor lucrări prin expunerea la afisier, organizarea unei A.G. extraordinare (in cazul unor reparatii/investitii majore si cu recuperarea cheltuielilor prin repartizare pe lista de plati [asta in cazul completarii fondului de reparatii neindestulator pt. valoarea lucrarilor] ori pur si simplu de informare a proprietarilor despre intentiile comitetului executiv).
La buna vedere.
Ma bucur ca raspunsul meu v-a multumit. Va stau la dispozitie in mod gratuit si cu alte informatii din domeniul asociatiillor de proprietari (de ambele parti).
Nu sunt advocat insa am o experienta de peste 10 ani ca Presedinte al comisie de cenzori al blocului nostru unde, la un moment dat administratorul a fost dat afara pentru nereguli si din lipsa de oferte serioase si avantajoase am fost obligat sa ma inscriu la curs si sa obtin atestatul de administrator. am activat ca administrator la bocul nostru timp de 3 ani panacand probleme de sanatate (doua operaratii la coloana) m-au determinat sa-mi inaintez demisia. Dupa ce m-am vindecat, am reluat activitatea de administrator (dar la alte blocuri) si am continuat cu Comisia de cenzori la blocul nostru dar si la alte cateva blocuri unde nimeni nu-si mai asuma responsabilitatea (mai ales pt. faptul ca in Legea 230/2007, cap.IV art.21(2) prevede ca administratorul si Presedintele comisie de cenzori sa constituie garantie materiala care nu poate fi mai mic decat media anuala a totalului cheltuielilor lunare ale asociatiei- adica vreo 3000 RON). Din aceste pozitii am invatat si am capatat experienta din ambele pozitii (ale conducerii asociatie si ale proprietarului) inclusiv in activitatea de reprezentare in instanta.
Un sfat: daca vreti sa va luptati cu conducerea, iar dvs. sunteti un om integru si care doreste sa se respectea legea si drepturile proprietarului in tot si in toate, trebuie neaparat sa va gasiti 2-3 aliati dintre locatari (si in special cei care "striga" mai tare la sedinte). In felul acesta ve-ti determina conducerea ori sa faca pasul inapoi si sa inceapa sa studieze si sa respecte legea, ori sa se dea jos de pe " piedestal" si sa-si dea demisia ori, sa cedeze la presiuni si sa faca tot ceea ce doresc locatarii adica: repartizarea pe listele de plati a consumurilor corecte, obtinerea aprobarii A.G. in cazul reparatiilor si investiilor majore ( nu din acelea care inseamna inlocuirea catorva robineti si tevi de la subsol sau de pe coloanele principale, ci din acelea serioase: modernizare lift, inlocuirea tuturor coloanelor de A.R. si A.C.M. care banuiesc ca sunt cam de pe vremea cutremurului din '77 sau chiar mai vechi, etc.) in vederea imbunatatirii comfortului si reducerea pierderile, si toate acestea facandu-se cu selectie de 3-5 oferte de materiale si manopera si numai dupa dezbaterea in A.G. si aprobarea lor de catre 50%+1 din membrii (la prima sedinta) sau 1/3 din cei prezenti (la sedinta reconvocata).
La buna vedere,
Eugen.B
Total gresit de ambele parti (ale dvs. si ale Presedintelui) in privinta numarului si mandatului comitetului executiv -in care este inclus si Presedintele si comisia de cenzori.
Daca ambele parti ar fi studiat, aprofundat si aplicat L230/2007 cap.cap.V, art. Art. 23(1) prevede faptul ca “După adunarea generală de constituire a asociaţiei de proprietari, va avea loc cel puţin o dată pe an, în primul trimestru, o adunare generală a proprietarilor membri ai asociaţiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel puţin unei adunări generale a proprietarilor aparţine membrilor comitetului executiv, inclusiv preşedintelui asociaţiei de proprietari”.
La Art. 27 se precizeaza clar atributiunile adunarii generale:
"Adunarea generală a proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
a) alege şi revocă din funcţie preşedintele, membrii comitetului executiv şi cenzorul sau membrii comisiei de cenzori a asociaţiei de proprietari;
b) adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
c) adoptă şi modifică bugetele de venituri şi cheltuieli;
d) mandatează comitetul executiv reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a persoanei care ocupă funcţia de administrator imobile sau a altor angajaţi sau prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a clădirii;
e) exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin statut, prin acordul de asociere sau prin votul proprietarilor asociaţi”.
In statutul asociatiei si in Procesul Verbal de constituire (pe care aveti dreptul sa-l cereti in copie conform cap.III art.12 lit.b)si ale HG nr.1588 cap.II- Înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi administrarea asociaţiei de proprietari art. 12 “Proprietarii membri ai asociaţiei pe lângă drepturile şi îndatoririle prevăzute în Statutul asociaţiei de proprietari, au şi următoarele drepturi şi obligaţii:
A. Drepturi:
c) să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
d) să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste preşedintelui asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată.
Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile”) este prevazut faptul ca Presedintele, Comitetul Executiv si Comisia de Cenzori sunt mandatate pe termen de 1 an iar in cadrul Adunarii Generale anuale acestia vor fi reconfirmati sau recuzati si ales alt comitet.
In concluzie: Nu conteaza cati mamebrii ai comitetului executiv sau ai comisiei de cenzori isi dau demisia; Presedintele asociatiei este obligat sa organizeze adunare generala extraoridinara (daca este in cursul anului mandatat) pentru completarea posturilor vancante sau in primul trimestru al anului urmator cand se organizeza adunarea generala ordinara care, la unul din punctele ordinei de zi este prevazut si alegeri care pot fi incheiate prin revalidarea comitetului vechi sau alegerea unuia nou, avand organigeama completa si fara posturi vacante.
Cat priveste neregulile din cadrul asociatiei (nelegalitatea functionarii administratorului, repartizari de valori si consumuri cu utilitatile nereale, hotarari si decizii ale comitetului neconforme cu legea si neaprobate de A.G., etc.) aveti urmatoarele optiuni legale:
1) Scrisoare catre asociatia de proprietari cu solicitare de raspunsuri oficiale privind neclaritatile dvs;
2) Sesizare la Primaria de sector - Compartimentului Specializat in sprijinirea si indrumarea Asociatiilor de Proprietari, unde explicati in scris probeleme dvs.
3) Plangere penala la Politia de sector privind incalcarea legii de catre persoanel cu atributii din cadrul asociatiei;
4) Inaintarea in instanta (taxa de timbru judiciar = 6 lei + 3 lei timbru) prin care solicitati in calitate de proprietar si membru cu drepturi depline a A.G., declararea nula si anularea oricarei hotarari sau decizii luate de comitetul executiv si care este ilegala conform L230/2007 cap.IV ,Art. 26. - Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, statutului sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari ori este de natura sa produca daune intereselor proprietarilor, acestia pot ataca in justitie respectiva hotarare, in termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Actionarea in justitie nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia. Nota: textul din lege " ... in termen de 45 zile de la adoptarea acesteia..." a fost declarat neconstitutional prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 670/2011 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 421 din 16 iunie 2011. Deci, Puteti da in judecata asociatia oricand daca acestia incalca legea.
Cat priveste recuperarea contributiei la cheltuielile salariale ale administratorului aveti urmatoarea solutie:
Chemati in instanta Comitetul executiv si Comisia de cenzori pentru neindeplinirea atributiunilor functionale si abuz in serviciu( conform L230/2007 si HG1588/2007pentru care ar trebui sa fie tras la raspundere conform art.33 (2) "“ Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund personal sau in solidar, dupa caz, in fata legii si a proprietarilor pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat”), si cereti recalcularea repartizarii cheltuielilor pe perioada pe care o credeti de cuviinta.
De ce trebuie sa trageti la raspundere Comitetul Executiv si Presedintele (asa cum corect i-a amendat primaria)/ Pentru ca unele din atributiunile lor prevazute in L230/2007 cap.IV,sunt si acesta:
Art. 30. - (1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea din asociatia de proprietari;
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune;
e) intocmeste sau propune planuri de masuri si activitati si urmareste realizarea lor;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si platilor lunare;
g) pentru scopul si activitatile asociatiei de proprietari, angajeaza si demite, incheie si reziliaza contracte;
h) isi asuma obligatii, in nume propriu sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
Toate aceste atributiuni si sarcini ar trebui sa fie materializate in puncte la ordinea de zi a A.G. si pe care membrii le-au dezbatut, avizat si aprobat iar mai apoi mandateaza cu ele Presedintele si Comitetul Executiv si Comisia de cenzori, pe durata mandatului lor de 1 an.