avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1810 soluții astăzi
Forum Activitate audit1

Activitate audit1

Răspuns la discuția certificare audit intern
Va multumesc foarte mult,
intr-adevar , am aflat si din alte surse ca aceasta Comisie deocamdata exista doar in stadiu incipient si nu a inceput inca procesul de atestare. Poate nu ar strica o informare din partea acestei Comisii - am avut discutii inclusiv cu departamente de audit din diverse ministere si oamenii sunt destul de bulversati.
Inca odata, va multumesc pentru raspuns
Buna ziua,
Detin certificarea internationala in domeniul auditului intern - CIA = Certified Internal Auditor , emisa de IIA - The Institute of Internal Auditors din Statele Unite (certificare recunoscuta international, inclusiv la institutiile europene si mentionata in Legea 672 a auditului intern).
De circa 3 ani nu mai lucrez in departamentul audit intern, ci in financiar - dar mi-am pastrat certificarea prin pregatire profesionala continua (cu acelasi insitutut din SUA -se pot face cursuri si da examene online, din fericire).
Acum as dori sa ma intorc in domeniul auditului intern, dar ma lovesc de o problema: in anunturile de recrutare apare foarte des ca si conditie de participare detinerea "certificatului de atestare pentru auditor intern emis de MFP" -am incercat sa discut cu cei care au publicat anuntul dar nu am primit prea multe detalii - majoritatea nu sunt in tema in ce priveste certificatul CIA, presupun ca nu sunt prea multi detinatori si nu s-au lovit pana acum de acesta situatie.
Intrebarile sunt urmatoarele:
- avand CIA- mai este nevoie de ceritficatul eliberat de MFP - in cazul recrutarii de auditori interni la o insitutie publica?
- se elibereaza la ora actuala astfel de certificate de atestare pentru auditori interni ?
Pentru ca, ce putin in ce ma priveste ma aflu intr-un cerc vicios: conform Normelor si L672 acest certificat expira in 5 ani daca nu activezi in domeniul auditului intern. Nu activez de 3 ani -si nici nu stiu ce urmeaza. In plus cerinta ca la dosarul intocmit pentru certificare MFP sa existe 2 recomandari din partea unor auditori cu cel putin 5 ani vechime in domeniu e utopica pentru cineva care nu lucreaza deja in audit. Exista institutii cu un singur auditor (care poate nu re 5 ani vechime) sau chiar nu au auditori interni deloc (posturi neocupate). Si ce te faci daca nu lucrzi intr-o institutie publica.
Cred ca pentru cineva care vine din afara sistemului e practic imposibil sa se angajeze pe un post de auditor intern intr-o insitutie publica - chiar daca are certificare internationala in domeniu .
Am cautat pe internet detalii de contact pentru Comisia de certificare a auditorilor interni din MFP / UCAAPI -dar nu am gasit. Nu m-am lamurit macar daca aceasta comisie exista doar pe hartie sau chiar elibereaza astfel de certificate si daca da- in ce conditii sunt eliberate si pentru persoanele care nu sunt deja auditori in institutiile publice?
Va multumesc anticipat pentru orice lamuriri suplimentare