avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 418 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... certificare audit intern
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

certificare audit intern

Buna ziua,
Detin certificarea internationala in domeniul auditului intern - CIA = Certified Internal Auditor , emisa de IIA - The Institute of Internal Auditors din Statele Unite (certificare recunoscuta international, inclusiv la institutiile europene si mentionata in Legea 672 a auditului intern).
De circa 3 ani nu mai lucrez in departamentul audit intern, ci in financiar - dar mi-am pastrat certificarea prin pregatire profesionala continua (cu acelasi insitutut din SUA -se pot face cursuri si da examene online, din fericire).
Acum as dori sa ma intorc in domeniul auditului intern, dar ma lovesc de o problema: in anunturile de recrutare apare foarte des ca si conditie de participare detinerea "certificatului de atestare pentru auditor intern emis de MFP" -am incercat sa discut cu cei care au publicat anuntul dar nu am primit prea multe detalii - majoritatea nu sunt in tema in ce priveste certificatul CIA, presupun ca nu sunt prea multi detinatori si nu s-au lovit pana acum de acesta situatie.
Intrebarile sunt urmatoarele:
- avand CIA- mai este nevoie de ceritficatul eliberat de MFP - in cazul recrutarii de auditori interni la o insitutie publica?
- se elibereaza la ora actuala astfel de certificate de atestare pentru auditori interni ?
Pentru ca, ce putin in ce ma priveste ma aflu intr-un cerc vicios: conform Normelor si L672 acest certificat expira in 5 ani daca nu activezi in domeniul auditului intern. Nu activez de 3 ani -si nici nu stiu ce urmeaza. In plus cerinta ca la dosarul intocmit pentru certificare MFP sa existe 2 recomandari din partea unor auditori cu cel putin 5 ani vechime in domeniu e utopica pentru cineva care nu lucreaza deja in audit. Exista institutii cu un singur auditor (care poate nu re 5 ani vechime) sau chiar nu au auditori interni deloc (posturi neocupate). Si ce te faci daca nu lucrzi intr-o institutie publica.
Cred ca pentru cineva care vine din afara sistemului e practic imposibil sa se angajeze pe un post de auditor intern intr-o insitutie publica - chiar daca are certificare internationala in domeniu .
Am cautat pe internet detalii de contact pentru Comisia de certificare a auditorilor interni din MFP / UCAAPI -dar nu am gasit. Nu m-am lamurit macar daca aceasta comisie exista doar pe hartie sau chiar elibereaza astfel de certificate si daca da- in ce conditii sunt eliberate si pentru persoanele care nu sunt deja auditori in institutiile publice?
Va multumesc anticipat pentru orice lamuriri suplimentare
Buna ziua!

Cf prevederilor L 191/ 2011 pentru modificarea legii 672/2002, ART. III:
" 1. Auditorii interni in functie urmeaza sa obtina certificatul de atestare in termen de 6 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi; cheltuielile aferente obtinerii atestarii sunt suportate de angajator, in limita bugetului prevazut pentru pregatirea profesionala;

3. Dupa expirarea termenului prevazut la pct. 1, auditorii interni care nu detin certificatul de atestare din vina lor nu mai pot efectua si superviza misiuni de audit public intern, urmand sa desfasoare alte activitati cu caracter administrativ din domeniul auditului public intern sau sa fie transferati in alte compartimente din cadrul entitatii.

Intrucat Comisia de atestare din cate stiu a fost constituita, dar procesul de atestare nu a inceput inca, mai nou, anunturile de angajare pentru posturile de auditori sunt insotite de o Nota: "In situatia in care la data depunerii dosarului de candidatura, candidatul nu detine certificatul emis de UCAAPI, va completa o declaratie pe proprie raspundere in care va preciza ca din punctul sau de vedere indeplineste conditiile prevazute de lege pentru obtinerea certificatului si se angajeaza sa depuna la autoritatile competente documentele solicitate de lege pentru obtinerea certificatului"
Va multumesc foarte mult,
intr-adevar , am aflat si din alte surse ca aceasta Comisie deocamdata exista doar in stadiu incipient si nu a inceput inca procesul de atestare. Poate nu ar strica o informare din partea acestei Comisii - am avut discutii inclusiv cu departamente de audit din diverse ministere si oamenii sunt destul de bulversati.
Inca odata, va multumesc pentru raspuns
Referitor la atestarea auditorilor, a fost publicat OMFP 659/2015 pentru aprobarea cadrului general de echivalare a competentelor profesionale necesare pentru obtinerea certificatului de atestare.
bună ziua!
sunt interesat să obțin CIA de la IIA. mă interesează care sunt pașii de urmat. ce materiale trebuie să parcurg? din păcate nu am găsit un forum al celor cu certificare IIA, mă puteți ajuta?
Ultima modificare: Vineri, 11 Mai 2018
asiculeac, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Auditor public intern s_mari s_mari Un auditor public intern, functionar public, in cat timp de la ocuparea functiei trebuie sa obtina certificatul de atestare a auditorului intern din sectorul ... (vezi toată discuția)
Audit intern in sectorul public - persoana fizica IGHI IGHI Buna dimineata ! Am o intrebare : O persoana fizica absolventa a unui curs \\"Audit intern in sectorul public\\" comite o ilegalitate daca intocmeste lucrari ... (vezi toată discuția)
Cine poate face controlul intern managerial la o institutie publica? e_rainbow_love e_rainbow_love Doresc sa obtin certificatul de audit managerial intern. Unde ma inscriu? Spuneti/mi va rog cine poate face controlul intern managerial? Cine elibereaza ... (vezi toată discuția)