Atestarea auditorilor interni din sectorul public trebuie realizata pana in Decembrie 2014, in conditiile prevazute de HG 1259/ 2012.
Legea 191/ 2011 pentru modificarea L 672/ 2002 prevede:
Pentru atestarea auditorilor interni din entităţile publice, aflaţi în funcţie la data intrării în vigoare a prezentei legi, se aplică următoarele dispoziţii tranzitorii:
1.Auditorii interni în funcţie urmează să obţină certificatul de atestare în termen de 6 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi; cheltuielile aferente obţinerii atestării sunt suportate de angajator, în limita bugetului prevăzut pentru pregătirea profesională.
2.Prin excepţie de la prevederile art. 18 alin. (22) din Legea nr. 672/2002, cu modificările şi completările ulterioare, auditorilor interni din entităţile publice, cu o vechime de cel puţin 5 ani în funcţie la data expirării termenului prevăzut la pct. 1, li se recunoaşte deţinerea competenţelor profesionale în domeniul audit intern şi în domeniul managementului riscurilor, control intern şi guvernantă.
3.După expirarea termenului prevăzut la pct. 1, auditorii interni care nu deţin certificatul de atestare din vina lor nu mai pot efectua şi superviza misiuni de audit public intern, urmând să desfăşoare alte activităţi cu caracter administrativ din domeniul auditului public intern sau să fie transferaţi în alte compartimente din cadrul entităţii.
Detalii:
[ link extern ]