avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 735 soluții astăzi
Forum Activitate taga27

Activitate taga27

Am inceput sa completez formularul si inca de la prima pozitie nu imi este clar. Actualul admin. incepand cu 31jul2015 a decis ca renunta si nu a mai facut incasari, asa ca am decis ca toate calculele de inchidere sa fie cu referinta la 31Jul15.
Asa cum am mai spus Sold_casa_la 31jul15 = 1479.91 (suma accepata de admin)... dat fiind ca nici o chitanta de fond rulment sau reparatii nu a fost inregistrata prin casa (si nici prin banca) pot sa consider la pozitia 1.Sold în casă= 1479.91 ca fiind o inregistrare corecta?
Cu ocazia schimbarii administratorului s-a decis verificarea actelor financiar contabile in vederea predarii gestiunii. Eu nu am experienta in domeniul asociatilor de proprietari dar in urma AG am fost desemnata si am accepata sa 'fac curat' astfel incat predarea gestiunii sa fie in regula.Verificarile facute:

---- am luat ultimul proces verbal de verificare al gestiunii care era pe anul 2012. Acolo nu era specificat care era soldul de casa la inchiderea anului 2012.nici nu se face referire care sunt soldurile fondurilor de rulment si reparatii, registru de banca nu exista si nici in procesul verbal nu este mentionat depozitul din banca

---- am decis sa verific 2013, 2014, 2015 pana la 31iulie si am considerat de bun soldul din registrul de casa de la 01Ianuarie 2013, am verificat fiecare chitanta incasata si fiecare chitanta platita aferenta facturii furnizorilor (diferentele au fost aduse la cunostinta administaratorului si urmeaza a fi corectate); la 31Jul2015 am sold de casa pozitiv (am uitat sa va spun ca la 01Jan2013 casa pleaca cu sold negativ)
Acest sold negativ m-a determinat sa fac cateva investigatii pe anii anteriori anului 2013 si am aflat:

1. in Iulie 2006, in baza unui proces verbal (pe care nu l-am vazut) care este mentionat in registrul de procese verbale a fost scazuta din registrul de casa suma de 12817.70ron cu mentiunea ca reprezinta fond de rulment si reparatii si ca trebuie trecuta in registrele sepecifice acestor fonduri. La intrebarea mea de ce s-a procedat astfel, adimistratorul mi-a raspuns ca daca nu proceda asa ar fi fost dubla evidenta??? nu sunt de acord cu explicatia...dar accept ca pe un lucru pe care momentan nu-l pot schimba

2. acesta ciudatenie privind colectarea fondurilor de rulment si reparatii a continuat pana in prezent, astfel ca nici o chitanta aferenta fondurilor nu a fost inregistrata prin registrul de casa

3. pentru verificare fondurilor de rulment si reparatii mi-au fost puse la dispozitie 2 registre specifice in care sunt inscrise valori incepand cu anul 1996... dar registrele nu au patina timpului si par 'cosmetizate'... atunci am solicitatat toate chitantele pe perioada 1996-2015 si am verificat fiecare inscris.

4. pe registrul de fond de rulment am obtinut FR_colectat(1996-2015) = 16263.3 si FR_returnat = 2855.6 deci Sold_FR= 13407.7 ---- mentionez la returnare am luat in calcul toate apartamentele la care au venit noi proprietari si am considerat ca a fost returnat pentru ca nu exista cerere de returnare si nici inregistrarea valorii returnate (in registru inregistrarile proprietarilor plecati sunt taiate cu un mare x ...??? --- accept si asta ca pe ceva ce nu mai pot schimba)

5. nebunia cea mare este pe fondul de reparatii... pentru ca din valoarea transferata in Iulie 2006 (12817.7ron) nu stiu cat este fond de rulment si cat fond de reparatii aici am dezastru.... in registrul dlui.Administrator nu este evidentiat existenta nici unui fond decat incepand cu 29Aug2006 pana in prezent in valoare de 4252ron (daca adun toate chitantele cu mentiunea fond reparatii 1996-2015 obtin 8949.05ron ---- intreb administratorul de unde a platit facturile pentru reparatii si unde sunt inregistrate si imi spune ca in registrul de casa... deci deduc ca acest fond ar trebui sa fie intact... asa imi explic soldul negativ pe registrul de casa...??

5. ca sa cautam potcoave de cai morti propun sa facem situatia financiara pe ceea ce avem si consider ca trebuie sa existe fizic urmatoarele fonduri banesti:
Sold_casa_la 31jul15 = 1479.91 (suma accepata de admin.)
Sold_fond_rulment = 13407.7 (valoare contestata vehement de admin.)
Sold_fond_reparatii = 4252 ( desi renunt la explicatii pentru 4697.05- diferenta dintre colectat si cel inregistrat in evidente- dl.admin ajunge la isterie)

6. mentionez ca nu a fost intocmita niciodata situatia de activ-pasiv. As dori sa-mi raspundeti daca pretentia mea de a exista fizic bani pe cele 3 solduri adica 19139.61ron este corecta atat timp cat aceste fonduri au fost excepatate din iregistrarile prin casa.

7. as incerca sa intocmesc situatia de pasiv-activ dar nu am experienta. Va rog sa ma indrumati cum pot sa incep completarea acesei situatii la nivelul lunii 31jul15.


Va multumesc anticipat