avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1079 soluții astăzi
Forum Activitate razvancrg

Activitate razvancrg

Răspuns la discuția Frauda bancara
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Astazi am recuperat o tranzactie, iar banca mi-a returnat 3034 lei din tranzactia cea mai mare facuta de hacker, iar frauda a ramas doar la suma de 254
Răspuns la discuția Frauda bancara
bogde a scris:

La platile prin internet nu se solicita PIN-ul; mai mult, eu nici nu l-as introduce daca mi s-ar solicita. In schimb, ar fi trebuit sa se ceara parola 3D secure, daca ati inrolat cardul.


Am cardul inrolat 3D secure si binenteles la plati online am introdus parola, niciodata nu a fost solicitat pin-ul(acesta doar la bancomate si POS).

bogde a scris:

Ce ati fi putut face probabil ar fi fost sa contactati urgent cele trei firme mentionate de dvs. si sa le comunicati ca s-au facut tranzactii frauduloase cu cardul care va apartine si ca dvs. nu ati cumparat nimic de la ei.


La aceasta solutie nu m-am gandit, era una care sigur ar fi dat rezultate mult mai rapide decat asteptarea anchetei banci si politiei, oare de ce nu am scris atunci aici si primeam aceasta sugestie?! Posibil pt ca eram stresat si disperat si am asteptat pasii propusi de banca, ei mi-au garantat ca ma v-or despagubi in max. 3-4 zile.

hotumattua a scris:

Din relatarea dvs. deduc faptul ca "hotul" a facut o tranzactie cu cardul dvs., prin 3D secure; nu expuneti prea clar, pentru asta el trebuie sa aiba datele cardului, si sa va stie si datele de logare in 3D secure. Tranzactia cu cardurile Visa, prin 3D secure, asigura cel mai inalt nivel de securitate.


Acest lucru l-am mentionat cand am fost in banca si tefonic, iar raspunsul lor a fost citez: "Exista firme care nu necesita si parola 3D, de aceea s-au facut tranzactiile", acest lucru nu-l stiam in momentul acela, eu de cel putin 8 ani fac plati online si a trebuit sa introduc parola la toate tranzactiile deci aveam o siguranta foarte mare pt ca aveam card 3D.

hotumattua a scris:

Asa am aflat ca tranzactia s-a putut anula ca nu trecusera 30 de minute!


La mine au stat 3-4 zile in "sume blocate" deci nu s-au onorat platile catre firme instantaneu dar din cauza ca ele au fost facute sambata, anularea unei tranzactii ceruta de client, in cazul de fata eu, necesita o procedura parcursa de mai multe persoane din banca, semnaturi, aprobari, investigati, bla-bla, implicarea contabilitatii, financiarului, directorului, etc.
Deci cu alte cuvinte banca putea sa anuleze platile chiar daca eu am facut sesizarea la o ora si jumatate(fata de cele 30 min. ale d-stra) dar ei nu s-au deranjat.

hotumattua a scris:

Tranzactia cu cardurile Visa, prin 3D secure, asigura cel mai inalt nivel de securitate.


Eu am fost "patit" si nu pot sa fiu de acord cu aceasta afirmatie pt ca in prima faza banca(cum am mentionat mai sus) a spus ca s-au facut plati care nu necesitau parola 3D si in a doua au spus ca s-au facut cu parola. Ce nu am spus este ca in decursul anchetei de 2 luni jumatate, o tranzactie(cea mai mica de aprox. 6 lei) s-a recuperat. Parola nu o stie nimeni decat eu personal, nu este trecuta/scrisa niciunde iar la plati facute online eram singur si daca in viitor o sa sufar de alzheimer, va trebui sa sun pt regenerare :)
Ce este rau si dificil de combatut in domeniul acesta virtual, am aflat de la IT-isti,ca hakerii sunt cu un pas inaintea securitatilor oferite de banci si ei pot afla parola 3D prin diverse programe si virusi, doar s-a "spart" securitatea de la NASA...Acum aprox. 3 luni s-a vorbit ca au aparut 2 virusi nocivi pt tranzactiile online, TINBA V3 si Dridex, deci atentie marita.
Oricum eu am apelat dupa "patanie" de al 2-a card cu alt cont pt tranzactii online, pe care-l alimentez cand fac tranzactii cu suma necesara tranzactionari.

Multumesc tuturor pt sfaturi, sugesti si ma repet, imi pare rau ca nu m-am inrolat atunci la inceput pe acest site.
Răspuns la discuția Frauda bancara
Aflu noutati importante, precum ca banca returneaza banii doar daca platile s-au facut fara pin/parola.
Cum pot afla daca la aceste "societati" de mai jos necesita sau nu pin, cunoaste cineva?!:
1. ENTROPAY UK INTERNET;
2. ECOPAYZ ECOPAYZ CO;
3. ECOPAYZ.COM HORSHAM.

Cel putin primele doua ma intereseaza, acolo a plecat "grosul"...
Răspuns la discuția Frauda bancara
anicring
Eu am anuntat banca la un interval de maxim 1 ora jumatate, platile se aflau in "Sume blocate" deci la momentul depistarii fraudei sumele nu plecasera catre UK gen "instantaneu", ele au fost debitate in 3-4 zile catre comercianti, pt ca pe 25.07.2015, fiind intr-o sambata a decurs mai "lent". Cunosc si eu catre ce comercianti s-au facut platile detin serviciul 24banking, de acolo am depistat frauda. Banca dupa ce am tot insistat prin mesaje, in momentul de fata au trecut 2 luni si aproape jumatate, a "reusit" sa-mi raspunda "gen protocolar" ca ancheta desfasurata cu banciile externe unde s-au facut tranzactiile trebuia sa dea un raspuns pe data de 25.09.2015 iar acum trebuie sa mai astept "conform conventiilor banci pt card Visa si Maestro, pana pe data de 07.10.2015 cand ei vor da un raspuns oficial.
ilie1111
Da este un cont de persoana fizica, multumesc de sfat, o sa fac si plangere catre OPC, astept sa vad ce-mi raspunde banca pe 07.oct. iar daca primesc ceva defavorabil, o sa fac plangere OPC, in plus ma bazez pe ajutorul doamnei carmen.stoean, care dupa ce-am postat aici problema mea, a spus ca se va implica.

Multumesc tuturor pt sfaturile trimise.
Răspuns la discuția Frauda bancara
Am omis sa scriu ca tot in aceasi zi 25.07.2015 am fost si la politie si am facut plangere.
Treaba este ca si politia si banca tergiverseaza sa dea un raspuns clar despre ancheta si se apropie termenul de 50 zile lucratoare, termen comunicat de banca precum ca ancheta poate dura o perioada de maxim 50 de zile.
Pe mine ma intereseaza daca este posibil si ce sanse sunt sa-i dau in judecata, ma refer la banca, toate acestea s-au intamplat din cauza sistemului vicios si a lipsei de securitate pe care banca nu a asigurat-o, parolei 3D security mi-a fost fraudata, treaba care intra in competenta bancii s-o securizeze, ci nu a clientilor...
Discuție Frauda bancara
Buna ziua,
Am fost vitima unei fraude bancare pe data de 25.07.2015, din contul meu s-au facut 5 tranzactii online catre UK, in valoare totala de 4700 lei, catre diverse societati iar platile s-au facut in valuta.
Frauda am depistat-o in aceeasi zi, in maxim o ora jumatate am blocat cardul si am fost personal la banca sa anulez tranzactiile dar surprinzator banca mi-a spus ca nu mai este posibil si trebuie sa urmez procedura in aceste cazuri, respectiv sa merg si la politie sa depun o cerere-sesizare pt a incepe ancheta oficial.
Nu era mai simplu ca banca sa anuleze atunci tranzactiile si sa nu plece catre comercianti platile?!
Au trecut 2 luni, perioada in care eu nu am fost despagubit si va intreb ce pot face pe cale legala sa-mi dobandesc inapoi bani furati?!