bogde a scris:
La platile prin internet nu se solicita PIN-ul; mai mult, eu nici nu l-as introduce daca mi s-ar solicita. In schimb, ar fi trebuit sa se ceara parola 3D secure, daca ati inrolat cardul.
Am cardul inrolat 3D secure si binenteles la plati online am introdus parola, niciodata nu a fost solicitat pin-ul(acesta doar la bancomate si POS).
bogde a scris:
Ce ati fi putut face probabil ar fi fost sa contactati urgent cele trei firme mentionate de dvs. si sa le comunicati ca s-au facut tranzactii frauduloase cu cardul care va apartine si ca dvs. nu ati cumparat nimic de la ei.
La aceasta solutie nu m-am gandit, era una care sigur ar fi dat rezultate mult mai rapide decat asteptarea anchetei banci si politiei, oare de ce nu am scris atunci aici si primeam aceasta sugestie?! Posibil pt ca eram stresat si disperat si am asteptat pasii propusi de banca, ei mi-au garantat ca ma v-or despagubi in max. 3-4 zile.
hotumattua a scris:
Din relatarea dvs. deduc faptul ca "hotul" a facut o tranzactie cu cardul dvs., prin 3D secure; nu expuneti prea clar, pentru asta el trebuie sa aiba datele cardului, si sa va stie si datele de logare in 3D secure. Tranzactia cu cardurile Visa, prin 3D secure, asigura cel mai inalt nivel de securitate.
Acest lucru l-am mentionat cand am fost in banca si tefonic, iar raspunsul lor a fost citez: "Exista firme care nu necesita si parola 3D, de aceea s-au facut tranzactiile", acest lucru nu-l stiam in momentul acela, eu de cel putin 8 ani fac plati online si a trebuit sa introduc parola la toate tranzactiile deci aveam o siguranta foarte mare pt ca aveam card 3D.
hotumattua a scris:
Asa am aflat ca tranzactia s-a putut anula ca nu trecusera 30 de minute!
La mine au stat 3-4 zile in "sume blocate" deci nu s-au onorat platile catre firme instantaneu dar din cauza ca ele au fost facute sambata, anularea unei tranzactii ceruta de client, in cazul de fata
eu, necesita o procedura parcursa de mai multe persoane din banca, semnaturi, aprobari, investigati, bla-bla, implicarea contabilitatii, financiarului, directorului, etc.
Deci cu alte cuvinte banca putea sa anuleze platile chiar daca eu am facut sesizarea la o ora si jumatate(fata de cele 30 min. ale d-stra) dar ei nu s-au deranjat.
hotumattua a scris:
Tranzactia cu cardurile Visa, prin 3D secure, asigura cel mai inalt nivel de securitate.
Eu am fost "patit" si nu pot sa fiu de acord cu aceasta afirmatie pt ca in prima faza banca(cum am mentionat mai sus) a spus ca s-au facut plati care nu necesitau parola 3D si in a doua au spus ca s-au facut cu parola. Ce nu am spus este ca in decursul anchetei de 2 luni jumatate, o tranzactie(cea mai mica de aprox. 6 lei) s-a recuperat. Parola nu o stie nimeni decat eu personal, nu este trecuta/scrisa niciunde iar la plati facute online eram singur si daca in viitor o sa sufar de alzheimer, va trebui sa sun pt regenerare :)
Ce este rau si dificil de combatut in domeniul acesta virtual, am aflat de la IT-isti,ca hakerii sunt cu un pas inaintea securitatilor oferite de banci si ei pot afla parola 3D prin diverse programe si virusi, doar s-a "spart" securitatea de la NASA...Acum aprox. 3 luni s-a vorbit ca au aparut 2 virusi nocivi pt tranzactiile online, TINBA V3 si Dridex, deci atentie marita.
Oricum eu am apelat dupa "patanie" de al 2-a card cu alt cont pt tranzactii online, pe care-l alimentez cand fac tranzactii cu suma necesara tranzactionari.
Multumesc tuturor pt sfaturi, sugesti si ma repet, imi pare rau ca nu m-am inrolat atunci la inceput pe acest site.