avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 702 soluții astăzi
Forum Activitate mbracau

Activitate mbracau

Cu cat incep sa citesc mai mult contractul cu atat imi dua seama ca sunt clauze abuzive care nu au fost specificate inca de la inceput:
Iata ce scrie la punctul 3 din contractul cu Orange:

3. Durata Contractului
Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către părţi şi este încheiat pentru o Perioadă minimă contractuală stabilită cu Clientul şi indicată în Partea I a Contractului. Perioada minimă contractuală se calculeaza de la data Activării.
În cazul în care niciuna dintre părţi nu notifică în prealabil cu cel puţin 30 de zile, celeilalte părţi, intenţia de a înceta contractul la data expirării Perioadei minime contractuale sau la data expirării unei perioade pentru care s-a prelungit Contractul, acesta se prelungeşte tacit pe perioade determinate succesive, egale cu Perioada minimă contractuală, conform art.1.2 din TCG. Pe durata prelungirilor tacite succesive nu se vor percepe despăgubiri pentru denunțarea Contractului de către Client, conform art.1.17 din TCG.

Paragraful de mai sus se bate cap in cap cu punctul 8, Incetarea contractului
- prin denunţare unilaterală solicitată de Client, cu un preaviz de cel puţin 30 de zile calendaristice şi cu plata de juste despăgubiri, egale cu Valoarea abonamentului înmulţită cu numărul de luni rămase până la expirarea Perioadei minime contractuale, conform art.1.17 din TCG. Nerespectarea termenului de preaviz conduce la considerarea ca neconformă a solicitării de denunţare a contractului.
Am gasit ceva interesant pe undeva pe net:
Din legea 161/2010 se intelege de la articolul I, modif legii art 84 din legea 296/2004 “Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."
Poate fi considerat just, ca furnizorul sa ceara plata a 24 de luni pentru un serviciu pe care nu l-a oferit?
Nu prea mi se pare just.
Inteleg ca fiind justa plata serviciilor oferite pana la momentul rezilierii dar nu si plata in avans a lunilor ramase. E ca si cum as duce la bun sfarsit contractul. Prin obligarea de catre furnizor sa-i platesc cele 24 de luni ramase din contract ar insemna ca acesta ma restrange in exercitarea dreptului. Asadar prin orice logica ar lua cineva acest lucru, plata in avans a 24 de luni, fara ca ei sa mai furnizeze serviciul, devine o clauza abuziva la contract. Logic luand lucrurile, orice om cred ca ar proceda la fel. Daca eu sunt obligat sa platesc contractul pana la final si sa nu mai primesc nimic din partea furnizorului, de ce sa mai renunt la contract? Astfel, aceasta clauza devine coercitiva deci abuziva. Nu sunt avocat dar logic vorbind, cred ca am dreptate.
Platesc pentru ceva ce nu primesc. E ca si cum banca te-ar obliga sa-i platesti si dobanda ramasa pana la finalul creditului desi tu ai facut rambursare anticipata. Nu si banca isi face planuri cu banii pe care i-ar castiga din dobanda platita de tine? Asa e si cu serviciile de telefonie.
As mai avea o intrebare legata tot de anularea contractului si de fapt acesta este si motivul principal pentru care doresc sa il reziliez. La momentul semnarii contractului, agentul Orange din agentie mi-a spus ca imi da gratuit doua casti Bluetooth. Am semnat, plecat acasa etc si ieri descopar ca de fapt am platit pe ele 240 de lei conform chitantei. Am fost inapoi la ei la magazin si mi-ai explicat cum ca pentru ca am cumparat acele doua casti mi-au putut aplica naibii sa-i ia de reducere si ca acesta este motivul pt care am putut lua telefonul la pretul de 0 lei, sau aproape de zero. Acest lucru nu mi-a fost explicat de catre angajatul Orange si nici inapoi nu au vrut sa-mi primeasca acele casti din motiv ca nu mai am ambalajele originale. La momentul consilierii, agentul Orange nu mi-a spus ca daca fac cumparaturi de 200 de lei astfel incat sa-mi dea telefonul gratuit etc. Daca mi-ar fi explicat cum trebuie de la inceput fie as fi optat pentru altceva (casti normale, husa incarcator auto etc) sau as fi renuntat in a mai face contractul.
Deoarece agentul nu m-a informat cum trebuie legat de aceste promotii, acesta nu poate fi un motiv indeajuns de bun pentru a denunta contractul?
Practic mi s-au ascuns anumite chestii in legatura cu acel contract.
Ok. Deci sa inteleg ca nu ma pot retrage din contract fara sa platesc despagubiri. Nu pot sa zic ca imi comvine acest lucru dar asta e. Data viitoare voi sti la cine sa nu mai apelez. La atatea magazine poti sa schimbi produsele, unele dintre ele cu devalorizare mult mai mare fata de telefoanele celor de la Orange, numai la cei de la Orange nu. Si te mai si fraieresc zicand ca iti dau produse gratuite cand de fapt te pun sa le si platesti.
Buna ziua,

Am incheiat un contract de telefonie cu Orangela Orange Shop in Auchan Titan, in data de 09.11 si as dori sa il reziliez fara plata nici-unei despagubiri. Imi puteti preciza conform carei legi pot sa ma retrag din contractul cu Orange fara sa le platesc 24*14EUR cat costa abonam pana la final? De asemenea cu abonam am luat si un telefon pe care vroiam sa il inapoiez pt ca este prea slab pt ce am eu nevoie. Ei au refuzat acest lucru. Imi puteti preciza de asemenea conform carei legi pot sa-mi schimb produsul deoarece nu sunt multumit de performante?
Va multumesc,