avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1057 soluții astăzi
Forum Activitate office1

Activitate office1

Buna ziua,

sunt prestator de servicii (foto). Pentru toate contractele semnate, incasez avans (30%) la semnare, urmand ca serviciul sa fie prestat la o data ulterioara stabilita. Pentru anul 2016 am deja destul de multe contracte semnate, la care am emis (si incasat) facturile de avans. Odata cu trecerea la cota TVA de 20% de la 1 ianuarie, inteleg ca ar trebui sa stornez aceste facturi cu TVA 24% si sa le reemit (avand in vedere ca inca nu am prestat serviciile respective). Intrebarea mea este cum procedez cu celealte facturi (pentru restul de 70%), avand in vedere ca in contract am trecuta suma finala, inclusiv TVA (fara a preciza valoarea TVA). De exemplu sa zicem ca am un contract pentru data de 1 februarie 2016 in valoare de 100 de lei (cu TVA inclus), din care am incasat cu factura de avans 30% (adica 30 de lei). Factura pe care o voi emite pe 1 februarie ar trebui sa fie de 70 lei (inclusiv TVA), conform contractului? Sau de 67,74 lei, ca sa reflecte diferenta de cota de TVA (dar in acest caz nu se mai respecta prevederile contractuale, care zic ca suma finala cu tot cu TVA trebuie sa fie 100 lei)?