La prima intrebare, raspunsul este ca nu - sa nu fim mai catolici decat Papa. :) In cazul extrem de nefericit in care v-ar gasi acele venituri, veti fi pus sa platiti impozitul pentru ele + dobanzi/penalitati pana la achitarea sumei.
Si la doua intrebare va raspund prin redarea legislatiei incidente
Art. 196 indice 1 din Legea societatilor
(1)În cazul societăţilor cu răspundere limitată cu asociat unic, acesta va exercita atribuţiile adunării generale a asociaţilor societăţii.
(2)Asociatul unic va consemna de îndată, în scris, orice decizie adoptată în conformitate cu alin. (1).
(3)Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societăţii cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.
Comentariu
Având însă în vedere că asociatul unic îndeplineşte şi atribuţiile adunării generale şi are şi vocaţia de administrator, rezultă că, în lipsa unei interdicţii exprese, asociatul unic poate fi şi salariat şi administrator în acelaşi timp, nefiind nevoit să opteze pentru una dintre aceste funcţii.
Va recomand un SRL-D in cazul in care optati sa fiti si angajat al societatii, pentru ca mai aveti si alte beneficii de reducere a taxelor fata de un SRL obisnuit.
Prin cumpararea unei societati se intelege practic cesionarea partilor sociale deja existente ale societatii, catre dvs.
Putem vorbi de o cesiune mai rapida sau mai lenta :) prima se face prin majorare de capital social de catre dvs. si apoi cesiunea va avea loc intr-o singura etapa, si implica un timp de solutionare de aproximativ 1-2 saptamani, iar a doua procedura presupune o cesiune de parti sociale clasica, care se face in doua etape si dureaza cam o luna si jumatate.
Din punctul acesta de vedere, luati cel mai bine legatura cu un avocat care sa va indrume pasii in aceasta operatiune.
Activitatea nu se intrerupe pentru modificarea documentelor, acestea se fac pe parcurs. In ceea ce priveste riscurile, doar o persoana specializata (contabil, avocat) va poate spune ce riscuri aveti prin achizitionarea respectivei societati, in functie de documentele care exista.
Din punct de vedere al Registrului Comertului acesta nu trebuie sa plateasca taxe suplimentare.
Problema este ca declaratiile pe care cetateanul turc le va da vor trebui sa fie scrise in format bilingv (romana-turca) si atestate de un avocat (ca sa nu fie scrise in turca, trimise din Turcia si apoi tranduse si legalizate aici),
In ceea ce priveste specimenul de semnatura al administratorului, daca ceteanul turc este administrator, acesta va trebui dat tot in fata notarului, cum se face si in cazul procedurii obisnuite, doar ca va trebuie atestat de un interpret.
Practic ce aveti dumneavoastra in plus sunt costurile de traducere si cele cu interpretul.
Am o problema legata de o asociatie, la care sper sa primesc o solutie, cumva.
In 2016, membrii Asociatiei au decis sa adopte un statut nou si sa schimbe practic intreaga conducere a Asociatiei (prin introducere unor organe de conducere noi). Aceasta modificare de statiut nu a fost inregistrata la judecatorie.
In acelasi timp, s-a procedat si la desemnarea noilor membri pentru noile functii prevazute in Statutul nou (cel neinregistrat).
Acum, cand se va face acest proces-verbal pe care trebuie sa il depunem la judecatorie, voi putea spune ca s-au numit persoanele in noile functii de conducere, chiar daca ele nu existau la momentul respectiv la judecatorie?
Altfel spus, pot ca intr-o singura Adunare Generala sa adopt un statut nou si sa procedez imediat la numirea noilor membri pe noile functii sau trebuie mai intai sa inregistrez modificarea de statut la judecatorie si abia apoi sa fac numirile?