Daca un prestator din Romania, platitor de TVA, realizeaza servicii legate de un bun imobil care este situat in strainatate, tara UE, cf.art. 278 alin. 4, lit a), Cod Fiscal, prestatorul va emite o factura fara TVA in care va inscrie mentiunea “neimpozabil in Romånia”.
Dar ce se intampla daca clientul din UE este persoana fizica, neimpozabila?
Cum se va intocmi factura de catre prestator ?
Va multumesc !
Firma X SRL , platitoare de TVA, executa o lucrare de amenajare imobil in Germania, beneficiarul fiind persoana fizica neimpozabila ( cf.art 19 din Regulamentul 282/2011 de aplicare a Directivei 2006/112/CE - imobilul este in uz privat ).
Cf. art 278 alin.4.lit. a) Cod Fiscal, Normel. Metodolog., indiferent de statura beneficiarului ( persoana impozabila sau neimpozabila), si Directiv. Cons.Uniunii Europene 2006/112/CE actualizat , art.47, locul prestarii serviciului este unde este stabilit imobilul. .
Ca atare, va rugam sa ne spuneti cum vom intocmi factura din punct de vedere al TV-ului?
Va multumesc.
Buna ziua,
Pe scurt speta este urmatoarea:
- la sfarsitul exercitiului financiar anterior s-a decis repartizarea profitului pentru acoperirea pierderilor din anii precedenti;
- acum asociatul unic/adminstrator doreste un imprumut (pentru uz personal ) de la firma ( SRL) pana anul viitor cand v-a lua dividende.
In baza Legii 31/1990 art 144 4 lit."a" putem incheia un contract de creditare intre societate (SRL) si asociat/ administrator , in limita echivalentului in lei a sumei de max. 5.000 eur , la care se vor calcula si dobanzi la nivelul de referinta stabilit de BNR?
Apelez la d-voastra cu rugamintea de a ma lamuri cu privire la:
SRL infiintata in 1994 cu mai multi asociati.
In decursul anilor a ramas un singur asociat pentru care au fost intocmite Acte Aditionale la Statut si Contract de societate, inregistrate la Reg.Comertului.
Nu s-a facut Act Constitutiv Actualizat.
Ma aflu in situatia de a schimba obiectul principal de activitate si de a revoca un administrator, motiv pentru care voi intocmi un Act Aditional la Statut si Contract Societate si un Act Costitutiv Actualizat.
L 31/1990 modificata prin L 441/2006 art.204
(4) După fiecare modificare a actului constitutiv, administratorii, respectiv directoratul, vor depune la registrul comerţului actul modificator şi textul complet al actului constitutiv, actualizat cu toate modificările, care vor fi înregistrate în temeiul hotărârii judecătorului-delegat, cu excepţia situaţiilor stipulate la art. 223 alin. (3) şi la art. 226 alin. (2), atunci când înregistrarea va fi efectuată pe baza hotărârii irevocabile de excludere sau de retragere.
Intrebare1 : In Actul Constitutiv pe care il intocmesc acum trebuie sa introduc toate Actele Aditionale inreg. anterior la Registrul Comertului sau doar situatia actuala ( cu un singur asociat) si modificarile pe care le facem acum?
(5) Oficiul registrului comerţului va înainta din oficiu actul modificator astfel înregistrat şi o notificare asupra depunerii textului actualizat al actului constitutiv către Regia Autonomă «Monitorul Oficial», spre a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, pe cheltuiala societăţii.
Intrebare 2: In M.Of. se va publica doar Act Aditional cu modificarile intocmite acum sau tot Actul Constitutiv ?
Intrebare 3. La intocmirea Actului Constitutiv mai folosesc sintagma al Societatii Comerciale x SRL ?
In data de 12 ian.2012 numitul X primeste o amenda de circulatie pe care o achita in aceeasi zi.
Astazi primim de la Directia Fiscala o adresa de:
La firma: infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti si Titlu executoriu pentru amenda neachitata de X; Persoana X : Titlu executoriu si proces verbal privind cheltuielile de executare silita, respectiv cheltuieli ptr. infiintarea popririi.
Apelez la d-voastra sa-mi confirmati daca procedez corect :
- Firma depune contestatie la executare, anexand copia dupa chitanta prin care s-a efectuat plata ?
- Numitul X depune contestatie la executare pentru amenda de circulatie, anularea cheltuielilor ptr. infiintarea popririi si radierea din evidentele directiei fiscale ca si debitor anexand copie dupa chitanta ?
Este corect sa depunem contestatie sau intocmim doar o informare cu privire la achitarea amenzii ???
Am urmatoarea problema si va rog sa ma ajutati:
Saptamana trecuta mi-a picat placa de baza a calculatorului.
La service au reustit sa-mi salveze datele.
Problema mea este ca nu mai gasesc Revisal-ul.Ca atare m-am apucat sa reinstalez programele.
- versiunea 1.0.0. am instalat-o de aici dar cum fac preluarea bazei de date?
-versiunea 2.0.6 : nu pot face preluare ptr. ca nu am date in prima versiune...
si asa mai departe...
Am incercat sa ignor toate aceste versiuni ( in ideea ca ptr. acele perioade au existat cartile de munca) si am descarcat versiunea 5.0.6 ptr. care am facut un Backup in ianuarie 2012.
Am procedat asa: am introdus manual angajatorul si am facut restaurare baze de date cu folderul salvat.
Imi spune ca salvarea bazei de date s-a efectuat dar nu-mi apare nimic in program
M-am blocat si nu mai stiu cum sa procedez...
Multumesc anticipat!
Am rugamintea sa imi precizati ce contracte colective de munca la nivel de sector de activitati sunt in vigoare in acest moment.
Noi avem CAEN 7022 " Activitati de consultanta pentru afaceri si management.
M-am uitat pe site-ul Ministerului Muncii si nu am gasit...
Societatile care nu se pot incadra unui contract colectiv de munca la nivel de sector de activitate ce coeficienti de ierarhizare vor utiliza pentru stabilirea salariilor minime pe anul 2012 ?
Multumesc anticipat!
Va rog sa ma lamuriti si pe mine....cred ca am facut o greseala.
Am instalat Revisalul nou, am preluat baza de date din Revisalul vechi dar am constatat pe urmă că sunt foarte multe greşeli în baza de date (pe care am preluat-o de la o colegă).
Am incercat sa şterg revisalul nou si sa o iau de la capat cu preluarea, dupa ce am corectat baza de date, dar nu reusesc sa scap de baza veche.
Imi arata la preluare tot baza veche, care nu este cortectă.
Cum să procedez?
Aveti doua posibilitati:
1. Faceti corectie in Revisalul nou cu datele corecte;
2. Introduceti manual in noul Revisal, pe baza documentelor din dosarul personal al fiecarui angajat cu datele existente la 01.08.2011.