avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1374 soluții astăzi
Forum Activitate eugenbulai

Activitate eugenbulai

Aceasta este ultima postare și nici nu mai aștept răspuns.

1. Legea 263/2010 la art. 106 (4) spune clar: „decizia...se comunică persoanei care a solicitat pensionarea, în termen de 5 zile de la data emiterii”. Atât. Nimic mai mult. Nu spune nimic despre unitate și rezultă că salariatul trebuie să anunțe unitatea. Dacă este bine așa, nu comentăm până când legea va aduce clarificări. Dv. sunteți adeptul principiului: tot ce nu este interzis este permis. Păi...trebuia să scrie în lege că se interzice comunicarea deciziei la unitate? Ar fi ridicul. Scrie ce trebuie făcut, nu ce nu trebuie.
2. În cazul meu, știu că dosarul s-a lucrat cu prioritate, înaintea multora și că s-a comunicat decizia unității, la intervenția nefastă și malițioasă a unei persoane neautorizate, făcute în nume personal. Iar CJP Bacău a dat curs abuziv acestei solicitări, din considerente care pot fi deduse. În registrul de intrări al CJP Bacău, există multe dosare înregistrate anterior, cu decizii emise mult după a mea. Este ușor de verificat, iar acest lucru se va face oficial la cererea mea, adresată unde trebuie.
3. În ce privește dorința mea de a lucra în continuare în acea unitate, precizez că nu este dorința mea și că unitatea a făcut demersuri oficiale la eșalonul superior pentru a-mi continua activitatea, din lipsă de personal. Sunt în posesia actului, provenit de la destinatar, nu de la expeditor, ceea ce confirmă demersurile reale făcute de unitatea la care am lucrat.
Între timp, m-am angajat la o firmă.

Vă mulțumesc pentru efortul depus în încercarea de a clarifica această problemă. Acțiunile mele, însă, vor continua. Eugen Bulai - Bacău
Îmi pare rău, nu m-ați înțeles. Legea 263 la art. 106 spune că decizia se comunică persoanei care solicită pensionarea. V-am rugat să-mi spuneți, dacă știți, dacă există vreun act normativ care reglementează comunicarea emiterii deciziei de pensionare la unitate. DA sau NU. Dacă da, aș vrea să știu numărul și textul. Dacă nu există, Casa de pensii comunică abuziv emiterea deciziei (nu decizia) la unitate, fără să-i ceară nimeni, cel puțin oficial, cu toate că acest aspect nu este prevăzut de lege. Odată comunicată emiterea deciziei, evident că unitatea este obligată să îți întrerupă contractul de muncă în cinci zile, pentru că așa prevede Codul Muncii la art. 56, completat cu Legea 12 din 2015. Beneficiarul trebuie să comunice la unitate că i s-a emis decizia, după ce o primește prin poștă, acasă. În acest fel, repet pentru a treia oară, în loc să-mi continui activitatea 50 de zile după depunerea dosarului de pensionare, cât permite legea (45+5), am rămas 40 de zile, pierzând în acest fel o sumă importantă de bani, prin faptul că nu am cumulat pensia cu salariul în aceste 10 zile cât aș mai fi avut dreptul să lucrez. Cred că am fost foarte clar.
Răspunsul dv. se bazează în special pe citate de lege, la fel ca răspunsul CNPP. Mulțumesc, dar legile le-am citit și știu ce prevăd. Mai mult, vă contraziceți. Citați din Codul muncii care prevede că „constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in termen de 5 zile lucratoare”, lucru pe care îl știam și eu, iar la pct. 2 spuneți că „Angajatorul este obligat sa va inceteze contractul individual de munca (CIM) cu data cand i s-a comunicat decizia”. Problema era alta. Vroiam să știu, în temeiul căror norme legale, Casa de pensii comunică emiterea deciziei de pensionare la angajator, în situația în care legea nu prevede aceasta (recitiți prima postare). Nimeni nu știe de ce Casa de pensii a făcut asta, dacă nu a cerut nimeni și dacă dosarul l-am depus personal. Eu bănuiesc că o persoană rău-voitoare a cerut în nume personal aceasta, fără delegare și Casa de pensii Bacău a comis un abuz. Din același motiv dosarul meu a fost lucrat cu prioritate, fapt nemaiîntâlnit. Cum spuneți, unii așteptă luni de zile și după investigațiile mele nu este nimeni care să fi primit decizia înainte de 45 de zile. Care este supărarea și ce am avut de pierdut? Este foarte simplu. Faptul că am ieșit la pensie cu 10 zile mai repede, duce la necumularea pensiei cu salariul pe această perioadă și la pierderea sumei menționate. Este un motiv de bucurie, nu? În plus, nu am mai avut când efectua trei ZLP, deoarece am aflat cu doar două zile înainte că voi ieși la pensie.Nu voi înceta demersurile mele, la diferite instituții și pe diverse căi, până nu voi afla adevărul.
Este vorba de pensie pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare, datorate grupei a II-a de muncă. Dosarul de pensionare l-am depus personal pe 21.04.2016, decizie s-a emis pe 17.05.2016, iar comunicarea la unitate s-a făcut abuziv pe 19.05.2016. în acest fel, am pierdut cca 1300 de lei și 3 ZLP, pe care nu am mai avut timp să le efectuez.
Aș dori să știu care este cadrul legal conform căruia Casa de pensii comunică unității numărul și data deciziei de pensionare, odată ce Legea 263 spune că decizia se comunică persoanei care solicită pensionarea (art. 106). Aș vrea să știu cu precizie dacă există vreun ordin, dispoziție, circulară etc. și ce număr are și dacă în acest fel nu se încalcă Legea 671/2001. Am adresat această întrebare și CNPP, răspunsul fiind ambiguu și generalist, pe lângă întrebare. Precizez că am depus dosarul de pensie personal și prin comunicarea emiterii deciziei către unitate, am fost prejudiciat de o sumă importantă de bani. În plus, emiterea deciziei s-a făcut - foarte suspect - în mod accelerat, după doar 27 de zile. Aș putea afla de ce s-a lucrat dosarul meu cu prioritate, în situația în care unitatea la care am lucrat a făcut demersuri oficiale pentru continuarea activității după pensionare? Vă mulțumesc, Eugen Bulai, Bacău
Pe lângă serviciul de bază, între 1998 și 2002 am mai lucrat la o firmă cu sediu în Suceava, lichidată în 2007. Îmi trebuie o adeverință cu sumele brute câștigate, pentru care s-a plătit CAS, pentru recalcularea pensiei. Arhiva firmei se află la fostul sediu (domiciliul administratorului), iar acesta este dispus să-mi elibereze adeverința, dar nu știe cum să procedeze, odată ce firma este lichidată. Puteți să mă ajutați? Vă mulțumesc!