Buna ziua,
Am un PFA (nu de foarte mult timp inca incerc sa inteleg cum stau treburile cu actele, declaratiile si contabilitatea) si vreau sa aduc marfa din china, atat ca produs finit pentru revanzare cat si ca materiale folosite in diferite procese pentru a creea alte obiecte.
Primul pas este facut, mi-am luat numar EORI insa aici se termina si cunostiintele mele in acest domeniu. Cum se procedeaza in momentul in care cumperi de pe un site chinezesc si nu ai factura.
Sa luam exemplu siteul urmator
[ link extern ]
obiectul este material folosit la imprimantele 3D, am mai lucrat cu site-ul dar ca persoana fizica, produsele ajung la posta vamala unde te duci cu o poza cu comanda facuta pe net ca sa faci dovada cat ai dat pe ce ai cumparat. Daca este mai mult de 10 euro si trebuie sa platesti tva completez o declaratie pe propia arspundere.
Problemele mele:
1. Cand dau comanda, voi da pe numele de PFA si voi include si codul EORI pe undeva ca sa apara pe eticheta?
2. Cum pot fii inregistrate in contabilitate daca nu au factura (mi-a spus un contabil citez "sunt si alte metode de introducere in contabilitate nu numai factura" dar care sunt acelea nu, mare ajutor am primit). Primesc de la vama o chitanta ceva cu valoarea bunurilor pe baza declaratie pe propia raspundere pe care o fac pentru plata tva?
3. Stiu ca trebuiesc platite la vama taxe si impozite vamale, mai sunt si alte taxe de platit? Am vazut la un moment dat ca trebuie depusa o declaratie la ANAF cred, declaratie prin care spui ce si cat ai important din state non-membre UE si vei plati iarasi TVA, am inteles bine sau aberez?
4. Acelasi site are si un depozit in Europa, dar aceiasi chesti nu are factura sau ceva de gen. Produsele ajung acasa, le aduce postarita nu semnez nimic nu primesc nici o hartie nimic. Cum pot fii introduce aceste obiecte in contabilitate?