Din cate cunosc, masteratul nu este considerat formare profesionala, intrucat reprezinta studii universitare care se incadreaza in invatamantul national. Am urmat si eu un masterat (care nu este in domeniul in care imi desfasor activitatea profesionala), pe care l-am finalizat anul acesta, iar pentru perioadele de examene, workshop-uri etc. trebuia sa inaintez cerere de concediu fara plata pentru studii, nu pentru formare profesionala.
In cazul concediului fara plata pentru studii, nu se iau in considerare art. 154 pana la art. 158 din Codul muncii. Cu alte cuvinte, pentru masterat sau doctorat nu se acorda concediu pentru formare profesionala.
Nota bene: concediul fara plata pentru studii diminueaza zilele de concediu de odihna.
Concediul fara plata
Singura conditie pentru acordarea concediului este ca angajatul sa depuna, cu cel putin o luna inainte, o cerere de concediu. In aceasta se va mentiona durata stagiului de pregatire, data inceperii studiilor si institutia de invatamant organizatoare. In cazul in care s-a obtinut acordul reprezentantului salariatilor, sau al sindicatului (cand acesta exista), angajatorul poate refuza acordarea concediului numai daca lipsa angajatului ar aduce prejudicii grave desfasurarii activitatii companiei.
In cazul persoanelor care urmeaza cursuri de licenta, masterat sau doctorat, concediul poate fi acordat si fractionat, in cursul anului, pentru sustinerea examenelor.
Pe toata perioada concediului, angajatul beneficiaza in continuare de toate drepturile salariale cu exceptia salariului si a altor beneficii materiale (sporuri, bonuri de masa, bonuri cadou etc). In consecinta, pentru perioada concediului fara plata nu se vor plati nici contributii catre fondul de asigu-rari sociale, de sanatate etc.
Buna ziua!
Lucrez ca muzeograf in cadrul institutiei muzeale din Barlad. Va rog sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarelor situatii care tin de dreptul muncii:
- pe data de 13 decembrie 2016, ora 12.00, am fost chemata in biroul managerului, unde se aflau si juristul si referentul pe probleme de personal, pentru a se discuta fisa postului modificata. Mentionez ca fisa postului nu a mai fost modificata de la momentul angajarii mele, respectiv anul 1998. Aceasta modificare a fisei, spun ei, a intervenit pentru faptul ca in anul 2015 am fost promovata pe post, treapta I. Inca de la inceputul discutiilor, mi s-a ras in nas si pe tot parcursul expunerii motivelor privind neconcordanta atributiilor prevazute in fisa cu legislatia in vigoare si cu profesia mea, am fost ironizata si amenintata.
- pe data de 8 decembrie 2016, am primit pe mail de la compartimentul resurse umane, formularul fisei postului pentru gestionarul custode sala de la sectia muzeului, unde imi desfasor activitatea, spunandu-mi-se ca trebuie sa o citesc si sa o revizuiesc. Acest exemplar era deja intocmit, iar pe ultima pagina mi-a fost trecut numele cum ca eu sunt cea care am elaborat aceasta fisa. Se fac presiuni asupra mea si a colegului meu muzeograf, de la alta sectie a muzeului (aflat in aceeasi situatie ca si mine) ca sa semnam aceasta fisa. Le-am spus ca noi, muzeografii, care suntem pe functie de executie nu putem intocmi fisa pentru un coleg de-al nostru care este tot pe functie de executie. In plus, nu putem semna ceva ce nu am elaborat noi.
Pe langa cele expuse mai sus, mentionez ca de 7 ani de zile sunt tinta atacurilor venite din partea conducerii, sunt denigrata in fata colegilor, imi este minimalizata activitatea profesionala (desi am rezultate bune si foarte bune), sunt jignita si insultata. Starea mea de sanatate are de suferit, nemaiputand sa ma concentrez asupra problemelor de la serviciu si de acasa.
Am apelat la dumneavoastra, pentru ca nu mai sunt in stare sa gestionez aceste situatii. Va rog foarte mult sa ma ajutati! Va multumesc!
Va multumesc foarte mult pentru raspuns! Insa, daca este vorba de noi atributii care nu au legatura cu profesia mea de muzeograf, nu trebuie intocmit un act aditional la CIM? De asemenea, mi se pare potrivit ca aceste noi atributii sa fie negociate, nu impuse, cu atat mai mult cu cat institutia nu a cheltuit bani pentru studiile mele. In consecinta, nu exista obligativitatea din partea mea de a accepta aceste noi atributii, daca nu imi convin. Gresesc?
Buna ziua!
Va rog mult sa ma ajutati pentru a clarifica o situatie cu care ma confrunt la serviciu. Am nevoie de un raspuns din partea unui specialist in resurse umane.
Imi desfasor activitatea intr-un muzeu, ca muzeograf, timp de 18 ani. In perioada 2014-2016 am urmat un master in Artele spectacolului - specializarea Teatru muzical. Pe considerentul ca aceste studii nu au nici o legatura cu domeniul meu de activitate, se doreste (din partea conducerii institutiei) modificarea fisei postului, cu introducerea de noi atributii legate de specializarea dobandita in cadrul masteratului. Mentionez ca studiile le-am facut pe cheltuiala proprie, iar pentru perioadele in care a trebuit sa ma prezint la examene si workshop-uri am cerut concediu fara plata pentru studii. De asemenea, legat tot de masterat precizez ca in perioada 15 martie - 30 mai 2016 am fost plecata in China, unde am studiat un semestru, drept pentru care a fost nevoie sa fac cerere pentru concediu fara plata pentru studii. La aceste cereri am atasat de fiecare data adeverinte de la universitate.
As dori sa stiu daca este normal, data fiind aceasta situatie, sa mi se modifice fisa postului. In momentul de fata, nu mi s-a spus si nici nu mi s-a dat in scris care ar fi noile atributii care s-ar adauga la cele deja existente. Mi s-a sugerat sa ma gandesc la activitati legate de teatru, care sa se desfasoare in cadrul muzeului. Precizez ca nu am modulul pedagocic pentru a putea instrui doritorii de teatru, asa ca nu gasesc intemeiata aceasta sugestie.
Va rog foarte mult sa ma sfatuiti ce sa fac.
Va multumesc foarte mult ca ati acordat timp pentru citirea acestui mesaj!