avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1091 soluții astăzi
Forum Activitate eduard16

Activitate eduard16

"ca acesti profesionisti nu dau declaratii personale privind alte persoane si cu atat mai putin trimit aceasta declaratie catre un tert cu care nu au nici un raport"

În cazul achizitionarii unui autoturism, notarul face 2 declaratii personale: confirma identitatea fiecarei parti catre cealalta parte. Eu nu pun mana pe buletinul lui, el nu pune mana pe buletinul meu. Notarul verifica ca actele de identitate sunt valide si ca persoana din fata este cea din acte. Acum semnatura in fata notarului este valabila. Acum notarul face declaratia personala catre cealalta parte.

De aceasta declaratie are nevoie emitentul certificatului.

Nu stiu care e "tertul" la care va referiti. Notarul, la solicitarea mea, are raport cu mine si cu emitentul certificatului. Astea sunt partile implicate.

In fine, am gasit notar care a facut declaratia de care era nevoie.
Pai nu ati inteles. Dvs, daca vreti sa aflati situatia scolara a copilului, ce faceti? Intrebati copilul sau invatatoarea?

Considerati pasii notarului in cazul in care eu, persoana fizica, as cumpara o masina de la o alta persoana fizica.
Odata ce ati inteles acest proces, faceti urmatoarele modificari:
- înlocuiti vanzatorul cu un furnizor online, nu ca emag (în România) ci ca amazon (în US).
- înlocuiti masina cu un certificat digital (care imi atesta identitatea in fata celor care-mi viziteaza site-ul).
- eu am verificat deja furnizorul, am incredere in el, si i-am facut deja plata.
- contractul de vanzare-cumparare nu exista fizic
- am ajuns in punctul in care furnizorul trebuie sa faca livrarea

Sau inlocuiti copilul cu un hot de identitate si incercati sa-i aflati situatia scolara fara sa va deplasati pana la scoala.

Acum recititi postarea initiala.
1. Asa este. Dar eu m-am prezentat la notar cu declaratia pentru partenerul extern. Noi avem nevoie ca notarul sa confirme ca am pus data si semnatura in fata lui, ca eu sunt cel din acte si ca actele sunt autentice. Deci certificarea trebuie facuta catre partenerul extern, nu catre mine sau catre statul român.
2. Este evident ca eu nu am nevoie de incheiere iar partenerul extern n-o poate folosi la el in tara. Dar, asa cum am spus, pentru a dovedi ulterior ca declaratia de mai sus nu este mincinoasa, notarul poate face acea incheiere, sau orice alte formalitati are nevoie ca sa dovedeasca ca a facut intradevar ce a scris in declaratie.
3. Inteleg ca aceste autoritati nu sunt "obligate" de lege sa trimite declaratia. De asemenea, nu cred (dar nu am citit integral legislatia) ca trimiterea declaratiei este interzisa de vreo prevedere legala. Dar daca este chiar va rog s-o precizati.

In aceste conditii, daca ceea ce cer nu contravine legii, atunci autoritatea solicitata (avocat, contabil, notar), in calitate de functionar public, nu este obligata sa-mi rezolve solicitarea?
Am vizitat 4 notari si un avocat înainte sa fac postarea.

Emitentul certificatului nu are nevoie de încheiere! Are nevoie de declaratia notarului ca acesta a facut identificarea. E posibil ca notarul sa aiba nevoie de actul oficial pentru a justifica ce a scris in declaratie. Dar emitentul certificatului are nevoie doar sa fie sigur ca am fost identificat de o persoana autorizata.

Deci notarul (sau avocatul sau contabilul autorizat) poate sa faca identificarea conform tuturor prevederilor legii române, si sa emita o încheiere folositoare pe teritoriul României.

Întrebarea este, dupa ce a facut identificarea, are voie (este legal) sa comunice acest lucru prin fax partii externe care a cerut respectiva identificare?
Apropo de traducere. Pagina produsă de traducator ar avea ca semnatura originala doar pe a traducatorului. Deja pagina emisa de autoritate are doar semnatura sa originala, nu si pe a mea. Semnatura mea originala se afla la dosar.
De ce n-ar fi legal pentru autoritate sa-si puna semnatura originala pe documentul in engleza atata timp cat acesta este rezultatul unei traduceri autorizate, care s-ar afla de asemenea la dosar?
Tineti cont de 2 aspecte: 1) Romania este in UE si partener NATO, si 2) este vorba de cazul special al limbii engleze.
Deci de ce un notar român poate scrie o incheiere in româna pe un document in româna pentru un solicitant român dar nu poate scrie incheierea in engleza pe un document în engleza, tradus autorizat, pentru un partener extern?
Procedura emitentului certificatului are ca scop sa previna inmanarea certificatului catre un impostor. De aceea are nevoie ca actele sa fie transmise prin fax de catre autoritate. Un impostor poate trimite de la un fax oarecare orice documente fabricate. Emitentul se asigura ca persoana reala a cerut certificatul prin intermediul unei autoritati care are abilitatea de a face legatura dintre persoana reala, actele de identitate si tranzactie.
Am achizitionat online un certificat digital pentru site-ul meu. Emitentul certificatului este o companie din US. Procedura de activare a certificatului include si verificarea identitatii persoanei a carei nume va apare pe certificat. Pe site-ul companiei sunt instructiuni complete pentru un eventual avocat sau notar. Pe scurt, persoana (eu) trebuie sa se prezinte in fata autoritatii (avocat sau notar) cu 3 acte de tipuri diferite: 1. document cu poza emis de guvern (CI, pasaport, permis de conducere), 2. un document emis de o institutie financiara (card, extras de cont, chitanta de plata a unei ipoteci, etc) si 3. un alt document non-financiar (certificat de nastere, factura de utilitati, etc.). Autoritatea face verificarile de rigoare si, in final, trebuie sa trimita prin fax, la numarul companiei din US, o declaratie (statement) pe care sunt trecute datele numele si adresa mea, data si semnatura mea (date in fata autoritatii), lista actelor verificate, datele de identificare ale autoritatii (nume, adresa, numar de inregistrare sau de licenta), data si semnatura autoritatii. Pe langa aceasta declaratie, trebuie trimise si copii dupa cele 3 acte ale mele. Am un email in care se specifica si cum anume compania va verifica datele mele si ale autoritatii care m-a verificat. Este posibil/legal pentru un avocat sau notar din Romania sa faca aceasta procedura?