avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 783 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Identificare persoana in vederea emiterii unui ...
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Identificare persoana in vederea emiterii unui certificat digital

Am achizitionat online un certificat digital pentru site-ul meu. Emitentul certificatului este o companie din US. Procedura de activare a certificatului include si verificarea identitatii persoanei a carei nume va apare pe certificat. Pe site-ul companiei sunt instructiuni complete pentru un eventual avocat sau notar. Pe scurt, persoana (eu) trebuie sa se prezinte in fata autoritatii (avocat sau notar) cu 3 acte de tipuri diferite: 1. document cu poza emis de guvern (CI, pasaport, permis de conducere), 2. un document emis de o institutie financiara (card, extras de cont, chitanta de plata a unei ipoteci, etc) si 3. un alt document non-financiar (certificat de nastere, factura de utilitati, etc.). Autoritatea face verificarile de rigoare si, in final, trebuie sa trimita prin fax, la numarul companiei din US, o declaratie (statement) pe care sunt trecute datele numele si adresa mea, data si semnatura mea (date in fata autoritatii), lista actelor verificate, datele de identificare ale autoritatii (nume, adresa, numar de inregistrare sau de licenta), data si semnatura autoritatii. Pe langa aceasta declaratie, trebuie trimise si copii dupa cele 3 acte ale mele. Am un email in care se specifica si cum anume compania va verifica datele mele si ale autoritatii care m-a verificat. Este posibil/legal pentru un avocat sau notar din Romania sa faca aceasta procedura?
Cel mai recent răspuns: eduard16 , utilizator 15:33, 16 Noiembrie 2016
Cu amendamentul faptului ca "statement-ul" va fi redactat in limba romana, urmand ca apoi sa il traduceti la un traducator autorizat, si sa il expediati dvs. personal, nu vad un impediment in a face acest lucru la notar.
Procedura emitentului certificatului are ca scop sa previna inmanarea certificatului catre un impostor. De aceea are nevoie ca actele sa fie transmise prin fax de catre autoritate. Un impostor poate trimite de la un fax oarecare orice documente fabricate. Emitentul se asigura ca persoana reala a cerut certificatul prin intermediul unei autoritati care are abilitatea de a face legatura dintre persoana reala, actele de identitate si tranzactie.
Apropo de traducere. Pagina produsă de traducator ar avea ca semnatura originala doar pe a traducatorului. Deja pagina emisa de autoritate are doar semnatura sa originala, nu si pe a mea. Semnatura mea originala se afla la dosar.
De ce n-ar fi legal pentru autoritate sa-si puna semnatura originala pe documentul in engleza atata timp cat acesta este rezultatul unei traduceri autorizate, care s-ar afla de asemenea la dosar?
Tineti cont de 2 aspecte: 1) Romania este in UE si partener NATO, si 2) este vorba de cazul special al limbii engleze.
Deci de ce un notar român poate scrie o incheiere in româna pe un document in româna pentru un solicitant român dar nu poate scrie incheierea in engleza pe un document în engleza, tradus autorizat, pentru un partener extern?
Citind postarile dvs. realizez ca mi-a scapat faptul ca declaratia/statement data in fata notarului nu va contine semnatura dvs. intrucat doar originalul care se pastreaza in arhiva notariala o contine, partii fiind-ui eliberat un Duplicat, cu valoare de original dar care nu contine semnaturi.
Exista posibilitatea ca la incheierea actului la notar sa fie prezent un traducator, dar asta nu inseamna ca actul va fi redactat in limba engleza, ci ca urmeaza sa fie tradus.

Referitor la posibilitatea ca notarul sa poata traduce inscrisul in alta limba, exista in legea notariala si regulamentul notarilor 2 conditii, si anume:
- ca notarul public sa cunoasca o limba straina si aceasta sa fie limba sa materna
- sa fie autorizat de catre Ministerul Justitiei

Tot conform legii forma incheierii de autentificare este aprobata si nu poate suferi modificari.
Pentru a confirma posibilitatile legate de emiterea acestui certificat digital cred ca se impune o vizita la notar, si in functie de rezultate o vizita la avocat.
Am vizitat 4 notari si un avocat înainte sa fac postarea.

Emitentul certificatului nu are nevoie de încheiere! Are nevoie de declaratia notarului ca acesta a facut identificarea. E posibil ca notarul sa aiba nevoie de actul oficial pentru a justifica ce a scris in declaratie. Dar emitentul certificatului are nevoie doar sa fie sigur ca am fost identificat de o persoana autorizata.

Deci notarul (sau avocatul sau contabilul autorizat) poate sa faca identificarea conform tuturor prevederilor legii române, si sa emita o încheiere folositoare pe teritoriul României.

Întrebarea este, dupa ce a facut identificarea, are voie (este legal) sa comunice acest lucru prin fax partii externe care a cerut respectiva identificare?
Ultima modificare: Joi, 20 Octombrie 2016
eduard16, utilizator

Alte discuții în legătură

Recunoastere copil cetatean strain sim_theo sim_theo Buna ziua. O situatie putin mai complicata. Sunt casatorita cu un cetatean strain non UE dar din pacate casatoria este valabila doar pe teritoriul SUA. In ... (vezi toată discuția)
Echivalare diploma cetatean european pentru admiterea la facultate in romania alexandracdr alexandracdr Am nevoie de echivalarea diplomei de sfarsit de liceu din Portugalia, problema inampinata are de a face cu Apostila de la Haga. Am intrat pe site-ul CNRED si ... (vezi toată discuția)
Autentificarea semnaturii pe un document redactat in limba engleza im000111 im000111 Am niste documente primite de la un avocat din USA si trebuie sa le semnez la notar si sa le trimit inapoi. Numai ca acesta mi-a spus ca nu poate semna ... (vezi toată discuția)