avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 284 soluții astăzi
Forum Activitate LoctusIvan

Activitate LoctusIvan

Acest lucru s-a mai intamplat si altora ?
Un proprietar are un imobil intr-un alt judet decat cel unde are domiciliul.
Pentru inchirerea imobilului inregistreaza contractului la ANAF. Ajungand la sucursala ANAF din localitatea respectiva, depune toate actele necesare: contract de inchiriere, copii de pe buletin (proprietar si chirias), cazier fiscal etc.

Inregistrarea nu poate fi facuta deoarece trebuia facuta la sucursala ANAF din judetul in care proprietarul are domiciliul pentru ca acolo este adresa de corespondenta.

Intrebarea este: In cazul in care chiriasul ar fi solicitat viza de flotant sau modificarea adresei din buletin la adresa respectiva, proprietarul ar fi trebuit sa inregistreze contractul la sucursala ANAF unde are domiciliul si apoi sa il inscrie pe chirias la Serviciul de Evidenta Persoanelor din localitatea in care se afla imobilul ?
Intrebari:
1. Avand in vedere ca persoana a folosit certificatul de nastere respectiv cu prenumele mamei scris gresit pe tot parcursul vietii, ce se va intampla cu toate actele dupa rectificarea vechiului certificat de nastere (certificat de casatorie etc.)?
2. Trebuie rectificate si celelalte acte ?

Am inteles ca exista si o procedura la notar, dar este nevoie de 2 martori care sa nu fie rude.
3. Care este forta juridica a acestei proceduri la notar ?
4. Se poate folosi mai departe la mostenire un astfel de act obtinut de la notar ?
Trebuie facut tot in 3 exemplare?
Un exemplar intre mine si chirias, unul intre sotia mea si chirias si unul intre amandoi si chirias ?


Va multumesc pentru raspuns!



[ edit : conexare mesaje ]
Eu si sotia avem un apartament inchiriat; i-am prelungit contractul chiriasului, prin act aditional acum cateva luni, dar acum in baza unor reparatii am decis de comun acord cu acesta sa crestem chiria la o alta suma.
Mentionez ca acest contract de inchiriere a fost inregistrat la Administratia financiara.

1. As vrea sa stiu cum sa formulez noul act aditional pentru a modifica suma specificata in actul aditional anterior.
2. Noul act aditional trebuie facut tot in 3 exemplare - 1 intre mine si chirias, 1 intre sotie si chirias si si al treilea intre amandoi si chirias ?
3. Trebuie sa anulez vechiul act aditional de prelungire de acum cateva luni ? Daca da, care este procedura ?
4. Trebuie anulate vechile declaratii privnd veniturile si facute altele noi atat pentru mine si sotie ?
Daca da, care este procedura ?

Va multumesc anticipat!
Imi puteti spune ce acte ar fi necesare pentru procedura de rectificare a prenumelui mamei pe certificatului de nastere in acest caz ?
Odata cu indeplinirea acestei rectificari, vor fi afectate si alte acte ale persoanei respective (buletin, procuri notariale etc.) ?
Am inteles ca este un cadru legal in cazul intoarcerii medicilor romani din strainatate.
Ma intreb daca in realitate se va tine cont de experienta medicilor romani care si-au terminat rezidentiatul si s-au specializat in strainatate in momentul in care vin in Romania si doresc inscrierea la colegiul medicilor, cat si sa primeasca cod de parafa si sa poata lucra in spitale publice si/sau private pe specializarea lor.
Buna ziua!

Persoana X are un certificat de nastere de tip vechi in care apar atat numele si prenumele tatalui scris corect, dar prenumele mamei este scris incorect.
Cei doi parinti au divortat la 10-20 de ani dupa nasterea copilului, iar persoana X a preluat numele de fata al mamei.
Persoana X s-a casatorit si a preluat numele de familie al sotului.
Greseala prenumelui mamei din certificatul de nastere nu a fost remediata.

La momentul actual, doar mama persoanei X a mai ramas in viata.

Cum se poate face corectarea greselii privind prenumele mamei din certificatul de nastere in acest moment?

Pot aparea probleme in momentul in care persoana X isi mosteneste mama?
Buna ziua!

Un student la Medicina cu facultatea terminata in tara (fara rezidentiat) ce pleaca in strainatate (Danemarca) pentru a face rezidentiatul acolo si a obtine specializarea, doreste dupa un numar de ani intoarcerea in Romania pentru a profesa in continuare.

La momentul actual, care este procedura pentru recunoasterea rezidentiatului, a specializarii si a experientei ca medic obtinuta intr-un stat din Uniunea Europeana si inscrierea in Colegiul Medicilor din Romania?

De asemenea, cum se procedeaza in legatura cu pensia? Medicul respectiv va avea dubla cetatenie: daneza si romana. Pensia se poate primi intr-un cont chiar daca medicul nu mai locuieste in statul respectiv (fiind in Romania), sau trebuie transferata la un fond de pensii de aici ?

Va multumesc!