@timpuriu,
Multumesc pentru raspuns. Am verificat mai in profunzime si situatia este asa:
- fapta este incadrata ca fals in inscrisuri oficiale si uz de fals in forma agravata;
- eu si restul de locatari din condominiu care doresc, ne constituim parte civila in procesul in care sunt chemati in instanta reprezentantii asociatiei pentru cauza penala incadrata la fals in inscrisuri oficiale si uz de fals in forma agravata si ne putem reprezenta singuri, daca nu dorim sa fie reprezentata cauza de catre procurorul de caz (informatii primite ieri de la directia judiciara din cadrul DGPMB);
- nu am decoperit nicaieri (nici in decretul 387/1977, in legea 114/1996 cu modificarile ulterioare, in OG 85/2001 sau in legea 230/2007 cu modificarile ulterioare) precizarea ca asociatiile de proprietari din cladirile nou construite pot functiona in legalitate fara obtinerea statutului de persoana juridica, sau ca asociatiile de proprietari obtin "din oficiu" statutul de persoana juridica, prin urmare, se va aplica:
CAPITOLUL III
Capacitatea civilă a persoanei juridice
SECŢIUNEA 1
Capacitatea de folosinţă a persoanei juridice
Art. 207
Desfăşurarea activităţilor autorizate
(1) În cazul activităţilor care trebuie autorizate de organele competente, dreptul de a desfăşura asemenea activităţi se naşte numai din momentul obţinerii autorizaţiei respective, dacă prin lege nu se prevede altfel.
(2) Actele şi operaţiunile săvârşite fără autorizaţiile prevăzute de lege sunt lovite de nulitate absolută, iar persoanele care le-au făcut răspund nelimitat şi solidar pentru toate prejudiciile cauzate, independent de aplicarea altor sancţiuni prevăzute de lege.
Astept intrevederea de vineri dimineata cu judiciarul din DGPMB. Revin cu amanunte.
ynocentta a scris:
Sunt neclaritati in expunerea dv
Cine au confirmat ca nu exista buget?
Reprezentantii asociatiei
ynocentta a scris:
Bugetul de venituri de cheltuieli -in cazul asociatiilor de proprietari se voteaza anual,in cadrul adunarii generale,care in conformitate cu dispozitiile in vigoare se convoaca de regula,la inceputul anului-in primul trimestru-nu pana la finele anului curent pentru anul viitor cum afirmati dv
L nr 114/1996
CAPITOLUL IV
Administrarea clădirilor de locuit
Art. 35
În clădirile de locuit cu mai multe locuinţe, proprietarul răspunde de asigurarea condiţiilor de funcţionare normală a locuinţei aflate în proprietate exclusivă şi a spaţiilor aflate în proprietate indiviză.
În acest scop proprietarii se pot constitui în asociaţii cu personalitate juridică.
Din textul precizat de dv ,unde apreciati ca se explica de ce nu se supu e asociatia de locatari prevederilor acestei legi
Pardon... va inselati.
Legea 230/2007 republicata, Art. 45.
(1) Anul fiscal al asociaţiei de proprietari este anul calendaristic.
(2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, comitetul executiv va pregăti şi va prezenta proprietarilor în adunarea generală un buget anual de venituri şi cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării şi funcţionării acesteia.
Daca dvs. sau reprezentantii asociatiei de proprietari din condominiul in care locuiti stabiliti in primul trimestru al A.C. bugetul pt anul in curs, nu este in regula. Nu se respecta prevederile Alin 2 din Art 45.
- reprezentantii asociatiei au confirmat ca nu sunt in tema cu prevederile legale in privinta bugetului de cheltuieli. La ei ma refeream in momentul in care am spus ca au confirmat ca nu au habar.
- Asociatiile de proprietari au statut de persoana juridica. Asociatiile de locatari nu. Prin urmare, daca asociatia nu detine statut de persoana juridica si nu este asociatie de proprietari, ci de locatari, nu intra sub incidenta legilor 114 si 230, republicate si actualizate, ci sub incidenta decretului 387/1977, abrogat la 2 ani de la intrarea in vigoare a legii 114.
Tot nu sunt lamurit in privinta intrebarilor pe care le-am postat la finalul textului initial. As aprecia un feedback din partea unor utilizatori in cunostinta de cauza.
Multumesc
Buna ziua
in imobilul in care domiciliez am nimerit in situatia in care asociatia de proprietari vine cu contracte de prestari servicii incheiate in mod dubios, fara discutii la sedinte, impune lucrari.. etc;
Am solicitat, conform legii 230/2007, Art. 10, accesul la toate documentele constitutive ale asociatiei si la contractele de prestari servicii incheiate de reprezentantii acesteia, in numele locatarilor.
Ulterior, am trimis la Primaria Sector 4 o sesizare in care mentionam urmatoarele:
- nu se respecta, si nu s-a respectat niciodata, prevederea Art. 45, aliniatul 2 din legea 230/2007, actualizata in 2014. Mai exact, asociatia de proprietari NU propune un buget, NU solicita aprobarea acestuia si NU prezinta varianta aprobata spre aducere la cunostinta locatarilor;
- nu se respecta, si nu s-a respectat niciodata, prevederea Art. 45, aliniatul 3 din legea 230/2007, actualizata in 2014. Mai exact, asociatia de proprietari a propus VERBAL, fara sa existe varianta scrisa si aprobata, un fond de reparatii si solicita achitarea unei cote-parte indivize lunare de catre fiecare apartament, fara sa existe o suma prestabilita necesara a fi atinsa;
- nu se respecta, si nu s-a respectat niciodata, prevederea Art. 10, din legea 230/2007, actualizata in 2014. Mai exact, asociatia de proprietari, desi a raspuns afirmativ solicitarii mele in scris de a-mi pune la dispozitiile bugetul pe anul in curs, dar si un contract de prestare servicii / mentenanta pentru ascensor, refuza tacit sa imi puna la dispozitie respectivele documente, folosind diverse motive puerile pentru a amana la nesfarsit incredintarea acestora spre studiere.
In cele din urma, am primit de la primarie un raspuns, insotit de un proces verbal de constatare, din care reiesea negru pe alb ca asociatia de proprietari nu are statut de persoana juridica si nu are hotarare judecatoreasca in acest sens, deci este asociatie de locatari, prin urmare nu se supune legii 230/2007, nici legii 114/1996 si nici decretului 387/1977 nu se poate supune, intrucat este abrogat din 1998.
Acestea fiind spuse, am apelat Ministerul Finantelor publice si am solicitat informatii despre CUI-ul de pe stampila asociatiei, iar dansii mi-au spus ca, in cazul asociatiilor, CUI-ul se elibereaza pentru a putea obtine statutul de persoana juridica, dupa ce asociatia este inregistrata la primaria de sector.
Prin urmare, am mers cu specimen de document emis de asociatie si cu raspunsul de la PS4 la D.G.P.M.B. si am sesizat catre Directia Investigare Criminalitate Economica faptul ca, din 1999 pana in prezent, asociatia de locatari (mai exact reprezentantii ei) incheie documente in numele Asociatiei de Proprietari care nu are statut de persoana juridica.
Intrebarile pe care le am:
- presupunand ca MFP mi-a oferit informatii corecte, plangerea la DGPMB are caracter penal si este incadrata fapta la fals si uz de fals in forma continuata, asa cum au sustinut cei de la DGPMB, sau nu?
- pot chema in instanta reprezentantii asociatiei, de la data mutarii mele in imobil, si sa solicit returnarea tuturor sumelor achitate de mine in contul fondurilor de reparatii, consumabilelor si salariilor achitate, pana in prezent?
- exista vreo modalitate prin care, legal vorbind, imobilul construit si dat in exploatare in 1984, sa fie inscris in cartea funciara (sau in biroul de transcriptiuni si inscriptiuni imobiliare) in 1999 ca si cladire noua, iar asociatia de proprietari sa capete "din oficiu" statut de persoana juridica, sau sa nu fie necesar acest statut, desi in Art. 2 din regulamentul-cadru al asociatiilor de proprietari este mentionat clar ca asociatia trebuie sa aiba statut de persoana juridica?
Multumesc anticipat pentru timpul acordat.
Dan