In urma cu cateva zile am avut neplacuta surpriza de a ma trezi cu apa in trei sferturi din apartament. Locuind la parter de cand ma stiu, eram constient de acest risc, insa pana atunci am fost suficient de norocos cat sa nu fiu in postura persoanei pagubite.
Aceasta inundatie s-a datorat refularii scuregerii de la bucatarie. Am sunat la numarul afisat la avizier de catre administratie (mentionez ca blocul are o firma subcontractata) si neraspunzand nimeni am ajuns la presedintele de bloc. Aceasta a luat intr-un final legatura cu administratorul care a trimis o echipa de instalatori pentru a remedia problema. La subsol, au demontat tevile de scurgere, acestea fiind pline de reziduuri pe o lungime de 2-3 m. Insisi instalatorii au afirmat ca aceste reziduuri s-au depus in decursul a mai multi ani.
Pagubele acestui eveniment sunt dupa cum urmeaza: parchet dormitor degradat, pereti bucatarie hol, debara, dormitor infiltrate cu apa si patati, perechi de incaltaminte deteriorate ireversibil.
In urma unei discutii cu administratorul de la firma (care se intampla sa fie si proprietarul firmei) acesta a declarat cu parere de rau ca el nu poate face verificari si lucrari de mentenanta, fara a avea in prealabil o solicitare scrisa din partea presedintelui comitetului de bloc si ca se fereste sa inainteze astfel de propuneri pentru a nu aparea discutii cu privire la cheltuirea fondurilor blocului. Cand am declarat ca vreau sa fiu despagubit pentru paguba produsa mi-a spus ca pot sa fac o cerere catre asociatia respectiva, dar ca in mod sigur imi va fi respinsa. A continuat prin a-mi spune ca daca doresc, pot cauta sa contest aceasta cerere si sa cer despagubiri in instanta, dar firma are si ea avocatii ei cu experienta si sunt slabe sanse de a fi despagubit in vreun fel.
Dincolo de a ma intreba pentru ce platesc niste servicii de care nu beneficiez si de ce trebuie sa se intample un dezastru cand se poate preveni mult mai usor as dori sa aflu o parere referitoare la cele de mai jos:
1. Avand in vedere ca responsabilitatea administratiei este insasi administrarea, intretinerea si asigurarea spatiilor comune, asa cum este mentionat in legea 230/2007 (art 34 si 36 daca nu ma insel), poate fi acuzata in instanta firma subcontractata de neglijenta si prestare defectuasa a serviciilor si obligata sa asigure contravaloarea materialelor si operatiunilor de reparative?
2. Avand in vedere faptul ca inainte de a fi schimbata, instalatia veche era prevazuta cu un "cot de urgenta" care asigura refularea la subsol si nu in locuinta, era responsabilitatea firmei care administreaza sa se asigure ca la inlocuirea instalatiei, cea noua va fi prevazuta cu aceeasi masura de prevenire si protective impotriva unor astfel de evenimente?
Va multumesc anticipat pentru sfaturi si raspunsuri!