ART. 14
In cazul produselor la care timpul de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in cadrul termenului de garantie depaseste 10% din acest termen, precum si in cazul produselor alimentare, farmaceutice sau cosmetice care prezinta abateri fata de caracteristicile calitative prescrise, vinzatorul este obligat, la cererea consumatorului, sa le inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea acestora.Timpul de nefunctionare, mentionat la alineatul precedent, prelungeste in mod corespunzator termenul de gatantie si curge din momentul sesizarii vinza torului pina la aducerea produsului in stare de utilizare normala.
...vinzatorul este obligat, la cererea consumatorului, sa le inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea acestora!!!!
Am cumparat un televizor, care ulterior a primit refuz la folosire din partea serviceului autorizat. Firma care la vandut mi-a spus ca mi=l schimba cu un produs similar, OPC mi-a dat acelasi raspuns. nefiind satisfacut de aceasta marca de televizor, as fi dorit sa imi recuperez banii si am citit legea OG 21/1992 si la art 14 este scrisa acest raspuns. Cei de la OPC mi-au dat raspuns ca, conform articolului se respecta ordinea...adica mi se inlocuieste televizorul cu altul sau alt produs, sidaca nu le au in stoc abia atunci mi se restituie banii. Eu nu vad ca acest lucru sa fie explicat in articolul mai sus amintit, ci doar ca esxita 2 variante, care sunt alese de consumator. ori=sau
AS DORI CA CINEVA SA MA LAMUREASCA SA IMI EXPLICE ASUPRA ACESTUI LUCRU
AM SAU NU AM DREPTAT SA IMI IAU BANII...