avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 683 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Protectia consumatorului
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Protectia consumatorului

In care din rubricile forumului se pot posta intrebari referitoare la subiect?
Cel mai recent răspuns: Liliana Gradinaru , Avocat 10:51, 11 Martie 2009
la oricare rubrica care ti se pare mai potrivita ...

ART. 14
In cazul produselor la care timpul de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in cadrul termenului de garantie depaseste 10% din acest termen, precum si in cazul produselor alimentare, farmaceutice sau cosmetice care prezinta abateri fata de caracteristicile calitative prescrise, vinzatorul este obligat, la cererea consumatorului, sa le inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea acestora.Timpul de nefunctionare, mentionat la alineatul precedent, prelungeste in mod corespunzator termenul de gatantie si curge din momentul sesizarii vinza torului pina la aducerea produsului in stare de utilizare normala.

...vinzatorul este obligat, la cererea consumatorului, sa le inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea acestora!!!!

Am cumparat un televizor, care ulterior a primit refuz la folosire din partea serviceului autorizat. Firma care la vandut mi-a spus ca mi=l schimba cu un produs similar, OPC mi-a dat acelasi raspuns. nefiind satisfacut de aceasta marca de televizor, as fi dorit sa imi recuperez banii si am citit legea OG 21/1992 si la art 14 este scrisa acest raspuns. Cei de la OPC mi-au dat raspuns ca, conform articolului se respecta ordinea...adica mi se inlocuieste televizorul cu altul sau alt produs, sidaca nu le au in stoc abia atunci mi se restituie banii. Eu nu vad ca acest lucru sa fie explicat in articolul mai sus amintit, ci doar ca esxita 2 variante, care sunt alese de consumator. ori=sau
AS DORI CA CINEVA SA MA LAMUREASCA SA IMI EXPLICE ASUPRA ACESTUI LUCRU
AM SAU NU AM DREPTAT SA IMI IAU BANII...
Din pacate, OCP are dreptate. Protectia legala a consumatorului merge pe principiul ca, daca a dat banii odata pe un produs, interesul clientului este, in primul rand, a folosi un astfel de produs si apoi a lua contravaloarea lui si a pleca sa caute altul. Consider ca este gresit ca legea sau practica sa presupuna care este interesul meu si, ca si dv., cred ca ar fi fost indicat sa lase la alegerea consumatorului. :P
Dar nu e asa. Adica, la cererea dv. ca vanzatorul sa faca ceva caci vi s-a stricat produsul, el poate ori una, ori alta. Iar ordinea in care sunt mentionate in ordonanta cele 2 variante, poate conta. Este similar cu atunci cand vi se strica produsul in garantie: vanzatorul poate sa-l repare ori sa-l inlocuiasca; evident se alege repararea sa.
din pacate nu poti primii banii ci doar un al produs care sa functioneze in parametrii normali.
nu-ti poti alege tu firma dupa ce ai facut initial o alegere, intra la concurenta neloiala. protectia consumatorului tine de faptul ca daca achizitionezi un produs marca x esti aparat de vicii de fabricatie-ascunse chiar si aparente dar numai in legatura cu acel produs.
la noi nu exista nici o protectie a consumatorului...poate pe hartie....asa ca...........pana se va trezi cineva sa ia atitudine...:(

Alte discuții în legătură

Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)
In ce conditii se inlocuiesc produsele? ContSters126200 ContSters126200 Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se ... (vezi toată discuția)
Produs defect cumparat din magazin fizic MarianaGP MarianaGP Buna ziua, Am citit si alte articole de pe site referitor la acest subiect, insa as dori un sfat legat de cum pot proceda mai departe in cazul meu. In ... (vezi toată discuția)