avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 336 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie televizor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie televizor

Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la televizor in magazin a avut probleme cu sunetul, un defect minor peste care am trecut cu vederea tinand cont ca era ultimul din magazin si era la promotie. Acum aproximativ 2 luni televizorul s-a defectat, mai exact s-au dus culorile, se vede totul verde. M-am dus la magazinul de unde l-am cumparat iar cei de acolo mi-au dat numarul de telefon al service-ului Arctic. Mi-au spus sa sun acolo iar cineva va veni acasa la mine sa mi-l repare. Zis si facut. Am pus mana pe telefon si am sunat la service. O angajata m-a inregistrat, mi-a dat un cod de inregistrare, iar apoi mi-a spus ca o sa ma contacteze cineva de la departamentul TV ( Am fost inregistrat in data de 06.06.2009 ). Am asteptat 3 zile un telefon dar nimic. A 4-a zi am sunat din nou .. acelasi raspuns, cineva o sa ma contacteze. Au trecut de atunci 40 de zile. In aceasta perioada de timp am sunat din 2 in 2 zile, mereu am primit acelasi raspuns. Le-am explicat situatia celor de la service dar au spus ca nu au ce face si ca vor vedea ce s-a intamplat. Nu m-au mai sunat nici in ziua de azi. I-am amenintat cu OPC-ul in nenumarate ori. Am facut sesizarea la OPC Tg-Jiu dar nici de la acestia nu am primit nici un raspuns desi a trecut un timp indelungat. Am revenit la magazin explicandu-le problema iar acestia au spus ca vor incerca ei sa rezolve. Nici un raspuns nici de la acestia. Ce trebuie sa fac in acest caz. Vreau sa imi fie schimbat televizorul ( am trecut zilele acestea la magazin dar nu am mai vazut modelul televizorului meu ). Oare este posibil sa imi schimbe televizorul cu ceva mai bun tinand cont de faptul ca nu mi-au oferit garantia ( + zeci de telefoane date la service si magazin, timp pierdut pe drumuri ) desi sunt obligati prin lege. Cum trebuie sa procedez ? II pot actiona in judecata ? Voi avea castig de cauza ? Multumesc anticipat pentru raspuns
Cel mai recent răspuns: Bogdan88 , utilizator 21:57, 19 Iulie 2009
Cand ati facut sesizarea televizorul mai era in garantie?
Ati inregistrat o cerere scrisa prin care sa semnalati defectiunea si sa solicitati repararea sau inlocuirea produsului cumparat?
Buna ziua.

Avand in vedere faptul ca in februarie 2008 ati achizitionat televizorul, presupun ca sunteti in perioada de garantie (garantia este de 2 ani de la data achizitionarii).

Problema sta in felul urmator: ar fi trebuit de la inceput sa nu acceptati sa luati un produs cu un defect , chiar daca acesta este minor, datorita faptului ca oricum in timp intervine uzura morala.
Insa, in acesta conditii, prezentati-va la service-ul la care ati fost indrumati, lasati-le o sesizare in scris si cereti un numar de inregistrare pe sesizare. De asemenea, duceti-va si cu adresa inregistrata la Oficiul Consumatorilor.

Potrivit Legii 449/2003, in cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sai se aduca produsele la conformitate fara plata, prin reparare sau inlocuire in functie de optiunea consumatorului.

Din pacate, in Romania, daca nu exista constrangere, atunci nu exista nici respectarea legii, asa ca avand in vedere ca sunteti informat referitor la prevederile legii, sustineti-va drepturile.

Oricum, in instanta ati avea castig de cauza, dar nu va sfatuiesc sa apelati la instanta decat ca o ultima solutie, avand in vedere incarcarea cu dosare a instantelor romanesti si termenele lungi pentru judecata.


Va doresc o zi buna si nu renuntati sa va luptati pentru drepturile dumneavoastra.

Multumesc pentru raspunsuri. Domnule Mihai Grigore, televizorul este inca in garantie pana in februarie 2010. Va referiti la cererea scrisa catre OPC ? Daca da am facut-o deja, solicitand inlocuirea sau repararea televizorului.

Domnule cristalg, nu pot ajunge la service deoarece reprezentanta este in Bucuresti, am primit numarul de inregistrare deja. Cand am facut sesizarea la opc am omis sa le transmit acest lucru. O sa ma duc maine la OPC pentru a vedea ce se intampla cu sesizarea mea si pentru a le da numarul de inregistrare. O sa trec si pe la magazinul de unde am achizitionat televizorul si nu o sa plec de acolo pana nu se va gasi o solutie. Imi puteti raspunde la intrebare ? Daca maine ma duc la magazin imi pot solicita banii pe televizor ? Am fost mintit de atatea ori .. mi-e scarba de ei. Vreau sa se termine cat mai repede.
Buna seara.

Avand in vedere ca produsul Dvs. se afla in garantie, eu as avea in vedere si prevederile art. 12 din Lege 449/2003:

Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.

Deci, trimiteti TV-ul la service-ul autorizat, prin curier rapid cu plata ramburs.
Nu uitati, trebuie sa beneficiati si de termenul de 15 zile pentru repararea produsului, calculat de la data intrarii produsului in unitatea de service.

In cazul in care service-ul va elibereaza negatie, in baza acestui document veti putea solicita vanzatorului sa va inlocuiasca produsul, iar daca acest lucru nu mai este posibil, sa va elibereze contravaloarea acestuia.

Rabdare si succes.
Multumesc pentru raspuns stimata Dana. Voi merge maine la magazin si voi discuta cu cei de acolo, voi incerca sa gasesc o cale amiabila, iar daca nu se va putea gasi o solutie maine, voi trimite televizorul prin curier rapid la sedius service-ului. Voi reveni cu detalii maine

Alte discuții în legătură

Situatie neplacuta arsis vodafone mariusduta mariusduta Avem urmatoarea situatie. Pe data de 11.09.2010 cumpar un telefon in valoare de 845 RON + un abonament pe 2 ani de zile in valoare de 17 euro pe luna, ... (vezi toată discuția)
Returnare sau schimbare produs nicul nicul buna ziua, acum cateva zile mi-am cumparat o bicicleta de la selgros galati si ducandu-ma cu ea la reglare, pentru pastrarea garantiei, am observat un ... (vezi toată discuția)
In ce conditii se inlocuiesc produsele? ContSters126200 ContSters126200 Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se ... (vezi toată discuția)