avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 609 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... in ce conditii se inlocuiesc produsele?
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

in ce conditii se inlocuiesc produsele?

Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se va intampla in cazul in care se va mai strica de cateva ori (ceea ce sigur se va intampla, pentru ca respectivul model nu este fiabil: ) ), iar operatorul cu care am vorbit mi-a raspuns Nimic, se va repara ori de cate ori e nevoie. Pe site-ul firmei scrie la Garantia comerciala: In cazul in care durata de nefunctionare, cauzata de deficiente, depaseste 10% din termenul de garantie, vanzatorul va inlocui produsul sau va restitui contravaloarea acestuia, in functie de optiunea consumatorului.. De asemenea la Garantia de conformitate scrie In cadrul termenului de garantie de conformitate producatorul repara, inlocuieste sau restituie contravaloarea produsului, conform LG449/2003, Art.11, Alineat 2. Reparatia se va executa intr-un timp rezonabil de timp maxim 20 zile lucratoare. .
Cand i-am spus operatorului aceste lucruri, mi-a raspuns ca acele prevederi nu mai sunt valabile iar site-ul nu este actualizat, deci produsele nu se mai inlocuiesc, nu ti se poate restitui contravaloarea, ci harbul (asta am zis eu :"> ) va fi reparat ori de cate ori se strica.
Este adevarat? Nu mai exista acea prevedere cu inlocuirea produsului sau restituirea banilor daca exista neconformitati? As vrea sa stiu daca pot solicita inlocuirea radiatorului, tinand cont ca este foarte frig...
Ultima modificare: Marți, 1 Februarie 2011
ContSters126200, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters158230 , utilizator 11:48, 4 Martie 2011

Conform Legii 449/2003-privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
Art. 11
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului
Faceti un print screen la ceea ce scrie pe site...deoarece ati spuns ca daca depaseste 10% din perdioada de nefunctionare vi se schimba produsul...
Probleama ca HG 394/1995 care prevedea aceste lucruri a fost abrogat la intrarea in vigoare a Legii 449/2003.
Incercati o reclamatie la OPC pentru faptul ca nu respecta perioada legala de reparatie respectiv 15 zile cat este legal.

Multumesc. Sa inteleg ca trebuie sa merg totusi si la magazin sa anunt defectul? Pentru ca nu magazinul are contract cu reparatorul, ci firma producatoare (sau importatoare, inca nu stiu exact). Operatorul mi-a spus sa duc aparatul direct la service.
Operatorul economic este obligat sa preia produsul.
Daca va este mai usor sa mergeti in service ok daca nu mergeti la cel care l-a vandut.
In caz ca refuza sa-l preia faceti depuneti o reclamatie la ei sunt obligati sa o primeasca si sa va dea numar de inregistrare pe ea.
Faceti o copie si o anexati la reclamatia catre OPC ca sa-i sanctioneze pe Legea 363/2007 - practici comerciale incorecte.
Ultima modificare: Marți, 1 Februarie 2011
ContSters158230, utilizator
Multumesc, o zi frumoasa!
Buna dimineata!
Am dus radioatorul la service si nu s-a putut repara. Mi-au dat o Fisa de inlocuire a produsului, unde la descrierea defectului scrie ''2 tuburi arse'' iar la motivul inlocuirii produsului ''Lipsa piese''. De asemenea, pe fisa este (pe langa stampila service-ului) stampila producatorului si textul ''Se accepta schimbarea produsului'', semnata de Directorul Departamentului Service.
In cazul in care nu au acelasi tip de radiator si imi ofera unul mai scump, pot solicita restituirea banilor? Iarna trece si maica-mea s-a hotarat sa-si ia convector pe gaz pana in iarna urmatoare :)

Alte discuții în legătură

Se poate solicita contravaloarea produsului? ContSters42601 ContSters42601 Sa cumparat un aragaz productie romaneasca iar dupa circa 5 luni sa constatat de catre cumparator lipsa de conformitatea deoarece acesta ruginise la ... (vezi toată discuția)
Reparatii produs in garantie s.c. MIRA ECO GROUP s.r.l. s.c. MIRA ECO GROUP s.r.l. Buna ziua! Pe scurt: achizitionat o imprimanta, dupa 6 luni se strica, o trimit in garantie si .....s-a rupt filmul. E de o luna acolo si nu da semne ca s-ar ... (vezi toată discuția)
Inlocuire produs in garantie t_ciprian t_ciprian Buna ziua, Am cerut catre Emag si DEPANERO, inlocuirea unui produs in garantie deoarece perioada in care nu a funtionat a depasit 10% din perioada de ... (vezi toată discuția)