avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Se poate solicita contravaloarea produsului?
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Se poate solicita contravaloarea produsului?

Sa cumparat un aragaz productie romaneasca iar dupa circa 5 luni sa constatat de catre cumparator lipsa de conformitatea deoarece acesta ruginise la majoritatea componentelor.Sa mers la vinzator iar acesta desi raspunzator fata de cumparator la indrumat catre service si producator.Cumparatorul a sesizat serviceul si producatorul si sa convenit inlocuirea componentelor ruginite,motivindu-se probleme pe flux.La citeva luni aceste componente au ruginit din nou ,sa solicitat restutuirea contravalorii aragazului dar a fost refuzat.Sa acceptat iar inlocuirea subansamblelor ruginite si serviceul a scris pe certificatul de garantie ca prelungeste garantia cu inca doi ani de la data ultimei interventii.Dupa citeva luni aragazul iar a inceput sa rugineasca iar acum cumparatorul nu mai accepta decit contravaloarea produsului.Vinzatorul si el sesizat in scris da vina pe distribuitor si reclama faptul ca serviceul la care initial el la trimis pe cumparator nu avea voie sa prelungesca garantia fara a aduce la cunostinta acest fapt si lui.Pentru ca nu a expirat garantia initiala de 2 ani ,pt ca au fost doua tentative nereusite de repunere in conformitate si ca nu mai are incredere in acest produs ce sanse are cumparatorul sa -si recupereze contravaloarea produsului?Ce baza legala sa-si recupereze banii exista?
Cel mai recent răspuns: ContSters42601 , utilizator 22:29, 8 August 2014
sa faca plangere la OPC poate porni si actiune impotriva producatorului....
Vanzatorul este obligat sa asigure garantia si doar vanzatorul poate porni o actiune in regres impotriva distribuitorului care la randul lui se poate adresa producatorului.
Legea 449/2003, Art. 15:
Daca vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru lipsa de conformitate rezultata dintr-o actiune sau dintr-o omisiune a producatorului ori a unui operator economic din acelasi lant contractual, vanzatorul are dreptul de a se indrepta impotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, in conditiile legii.


Dupa citeva luni aragazul iar a inceput sa rugineasca iar acum cumparatorul nu mai accepta decit contravaloarea produsului.

Nu cred ca poate obtine direct contravaloarea, in lege scrie ca doar daca nu s-a reparat sau inlocuit produsul se poate cere rezolutiunea contractului (art. 11 si art 13). Nu prea aveti cum sa demonstrati ca toate produsele de acelasi tip vor rugini in timp, solicitati in prima faza inlocuirea lui cu unul similar. Doar daca nu au exact la fel sunt obligati sa va dea banii inapoi.


Vinzatorul si el sesizat in scris da vina pe distribuitor si reclama faptul ca serviceul la care initial el la trimis pe cumparator nu avea voie sa prelungesca garantia fara a aduce la cunostinta acest fapt si lui.

De unde isi recupereaza paguba vanzatorul nu e treaba dvs. Cereti-le inlocuirea cu unul identic si daca va refuza reclamati-i la ANPC. Anexati la reclamatie copii dupa certificatul de garantie pentru a se vedea interventiile service-ului si dupa corespondenta cu vanzatorul. Model de reclamatie aveti aici:
www.avocatnet.ro/content/for...
Dupa fiecare inlocuire de component acestea au ruginit,iar in magazin nu au mai adus acest model .
Atunci cereti-le banii inapoi. Faceti-o in scris, in doua exemplare din care va opriti unul ca sa il puteti anexa la reclamatie daca sunteti refuzat.

Scrieti ca doriti rezolutiunea contractului / restituirea pretului conform dispozitiilor Legii 449/2003 si puneti aceste articole:
Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.
Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;

Multumiri!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Raspunderea comerciantului sau a producatorului Cristea-Cosmin Cristea-Cosmin Cine raspunde fata de o reclamatie a unui defect a unui produs,in momentul in care s-a facut o reclamatie catre producator? Comerciantul, mai poate fi tras la ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat acum un an, trimis de 3 ori in service si tot defect este ContSters307758 ContSters307758 Buna ziua, Am o tableta cumparata acum un an si pana acum a fost trimisa in service de 3 ori. In continuare am aceleasi probleme cu ea.Rrevine din service, ... (vezi toată discuția)
In ce conditii se inlocuiesc produsele? ContSters126200 ContSters126200 Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se ... (vezi toată discuția)