Vanzatorul este obligat sa asigure garantia si doar vanzatorul poate porni o actiune in regres impotriva distribuitorului care la randul lui se poate adresa producatorului.
Legea 449/2003, Art. 15:
Daca vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru lipsa de conformitate rezultata dintr-o actiune sau dintr-o omisiune a producatorului ori a unui operator economic din acelasi lant contractual, vanzatorul are dreptul de a se indrepta impotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, in conditiile legii.
Dupa citeva luni aragazul iar a inceput sa rugineasca iar acum cumparatorul nu mai accepta decit contravaloarea produsului.
Nu cred ca poate obtine direct contravaloarea, in lege scrie ca doar daca nu s-a reparat
sau inlocuit produsul se poate cere rezolutiunea contractului (art. 11 si art 13). Nu prea aveti cum sa demonstrati ca toate produsele de acelasi tip vor rugini in timp, solicitati in prima faza inlocuirea lui cu unul similar. Doar daca nu au exact la fel sunt obligati sa va dea banii inapoi.
Vinzatorul si el sesizat in scris da vina pe distribuitor si reclama faptul ca serviceul la care initial el la trimis pe cumparator nu avea voie sa prelungesca garantia fara a aduce la cunostinta acest fapt si lui.
De unde isi recupereaza paguba vanzatorul nu e treaba dvs. Cereti-le inlocuirea cu unul identic si daca va refuza reclamati-i la ANPC. Anexati la reclamatie copii dupa certificatul de garantie pentru a se vedea interventiile service-ului si dupa corespondenta cu vanzatorul. Model de reclamatie aveti aici:
www.avocatnet.ro/content/for...