avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 601 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... returnare sau schimbare produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

returnare sau schimbare produs

buna ziua,

acum cateva zile mi-am cumparat o bicicleta de la selgros galati si ducandu-ma cu ea la reglare, pentru pastrarea garantiei, am observat un defect de sudura. cei de la firma de service spunandu-mi ca ei nu efectueaza suduri am zis ok , atunci sa-mi dea o negatie cum ca ei nu fac astfel de reparatii, pe baza acesteia sa-mi pot recupera banii sau sa schimb bicicleta. au zis ca nu s-au mai intalnit cu asa ceva si a ramas sa se intereseze.
intre timp le-am trimis aceeasi problema celor care au fabricat aceasta bicicleta , este vorba despre www.dhsbike.ro.

raspunsul lor a fost acesta:
Buna ziua, Bicicleta 2441 din Segros este echipata la fel cu cea de pe site. Daca nu , trebuie sa ne spuneti ce piese va lipsesc.Cat despre sudura pe care nu ati vazut-o initial, nu va putem ajuta. Ar fi fost bine sa va documentati prima data. Odata achizitionat produsul nu se poate schimba doar pentru ca dvs v-ati razgandit intre timp. Va multumim. Cu stima,Dana Tiplic
Service Manager
Tel: 0040-254-210001 / 25
Fax: 0040-254-210004
e-mail: dana@dhsbike.ro



astept si parerea dumneavoastra.

va multumesc!
Cel mai recent răspuns: danajustme , utilizator 12:50, 28 Aprilie 2010
Sesizati o.p.c.-ul. Pe baza refuzului primit de la service, a raspunsului primit de la producator si a certificatului de garantie a produsului.
Legea 449/2003 defineste "conformitatea" produselor astfel:
Art.5 alin.2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespunde descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b)corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezinta parametrii de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului."

Dupa parerea mea, in cazul in care modalitatea de efectuare a sudurii ar putea afecta caracteristicile declarate ale produsului (prezentate in declaratiile de conformitate, certificatele de provenienta etc.), am putea vorbi de o lipsa a conformitatii produsului, si ca urmare ar trebui sa beneficiati de prevederile LEgii 449/2003 privind aducerea la conformitate a produsului (prin inlocuire sau reparatie).
va multumesc!
Primul pas pe care dvs trebuie sa il faceti este sa predati produsul la unitatea vanzatoare sau unitatea service. Obtineti documentul justificativ de la service privind rezolutia starii produsului. Daca constatarea service va este neconforma , adresati-va OPC avand toate documentele la dvs inclusiv si cel de la service care este primordial.
Mergi la Selgros cu produsul cumparat, ia si legea 449/2003 cu tine si nu pleca de acolo pana nu iti schimba podusul. Legea ii obliga sa faca asta. Si eu am avut probleme. Prima data am fost ''expediat'', dar dupa ce m-am documentat i-am amenintat cu OPC-ul.
Citeste legea 449/2003, in special de la art.9............................
"In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului............."
Mult succes !!

Alte discuții în legătură

Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)
Situatie neplacuta arsis vodafone mariusduta mariusduta Avem urmatoarea situatie. Pe data de 11.09.2010 cumpar un telefon in valoare de 845 RON + un abonament pe 2 ani de zile in valoare de 17 euro pe luna, ... (vezi toată discuția)
Garantie incaltaminte simona2006 simona2006 Buna seara! Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns, o parere. Acum aproape o luna mi-am cumparat o pereche de pantofi de piele din magazinul CCC din ... (vezi toată discuția)