avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 797 soluții astăzi
Forum Activitate MadalinaB12

Activitate MadalinaB12

Bun ziua, se poate incheia un contract de inchiriere pentru sediu social fara activitate cu plata lunara de chirie catre proprietar? Este prevazut in lege acest aspect? Daca apartamentul are 2 camere, se poate inchiria doar 1 camera pentru acest sediu social, iar cealalta camera in viitor sa poata fi inchiriata la o persoana fizica pentru locuinta? Multumesc!
Buna ziua,

Am urmatoarea dilema: ce suprafata sa declar in contractul de inchiriere pentru un sediu social fara activitate gazduit intr-un apartament cu 2 camere (rezidenta mixta), astfel incat sa se poata ulterior inchiria fara probleme apartamentul integral, printr-un alt contract de inchiriere catre o persoana fizica? Ambele contracte se vor inregistra la ANAF. Exista posibilitatea sa specific in contractul pt sediu social: "se inchiriaza o suprafata nedelimitata pentru sediu social fara activitate". In situatia in care vor fi 2 contracte de inchiriere pentru 1 apartament, cheltuielile forfetare de 40% se deduc la ambele contracte in vederea platii impozitului pe chirii?
Răspuns la discuția Angajat - plata paguba societate
Din cate am citit in lege, chitanta se ofera cand are legatura cu activitatea firmei (vanzare produse) + ca se acorda doar persoanelor juridice, iar bonul fiscal - persoanelor fizice. Daca societatea a emis factura pt client si expediat prin curier produsele personalizate. Clientul refuza primirea - vina fiind a angajatului. Se emite nota de constatare paguba, se accepta plata pagubei de angajat, iar intrarea in firma se face cred ca mai degraba prin dispozitie de incasare si se mentioneaza ca justificare nr notei de constatare. Iar factura catre client este anulata. Desi iesirea de produse din firma a fost reala, firma nu mai poate refolosi acele produse fiind personalizate si se caseaza - fiind paguba-pierdere. Asadar, dispozitia de incasare este recomandata mai degraba in aceasta situatie? Sau este nevoie sa se emita o noua factura cu produsele respective pe numele angajatului si sa-i dam bon fiscal aferent acelor produse iesite din firma?
S-a facut o nota de constatare pt paguba produsa de angajatul x in valoare de 90 lei. Angajatul recunoaste greseala si accepta s-o achite in 2 zile integral (din bun simt si corectitudine). Ce document ii emite firma ca dovada a platii? Multumesc
Va multumesc pentru raspunsuri, au fost de ajutor.
Buna ziua,
Se aplica la firmele mici (sub 10 angajati) contractul colectiv de munca la nivel national? Mentionez ca firma nu are membrii de sindicat. Fiecare angajat a negociat separat contractul sau. Ce articol prevede acest lucru? Daca nu se aplica si firma a notificat angajul la intrare in preavi z ca are drepturile din acest contract national (din necunostinta de cauza) ce modalitate oficiala ramane pentru a corecta acel punct. Multumesc :)
Buna ziua,
Avem urmatoarea situatie: se comercializeaza produse prin 3 firme (1 srl platitor de tva si 2 ii-uri cu norma de venit) prin acelasi magazin online. Ii-urile sunt detinute de asociatii srl-ului, asociati care sunt si angajati in cadrul srl-ului. Nu se emit facturi intre ii si srl, ci doar catre clientii finali ai magazinului online. Dpdv al dosarului preturilor de transfer poate aparea vreo problema in cazul unui control? Mentionez ca sunt intrari si iesiri pt fiecare din aceste firme si se emit facturi la fiecare comanda expediata. Exista vreun articol in lege prin care putem demonstra ca aceasta situatie este perfect legala si posibila? Multumesc!