avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1389 soluții astăzi
Forum Activitate Septimius4

Activitate Septimius4

Buna ziua,

Speta
Firma A exacuta transport prinn intermediul speditiei, firma B, pentru clientul C.

Ajungang la destinatie. Marfa nu este descarcata deoarece are urme de furt. Se cere constatare de catre firma B si C.
Firma A nu observa invitatia la constatare , asiguratorul acestuia fiind informat doar dupa 3 zile de invitatia de constatare. Asiguratorul spune ca nu trebuie sa se prezinte la constatare in acest caz deoarece se vede din poze ca doar o mica parte din marfa a fost Furata , restul intacta.

Constatarea a dus la faptul ca toata marfa este compromisa.
Cum vedeti rezolvat acest caz? Cine trebuie sa plateasca in caz de factura pentru toata marfa ??

Va multumesc mult pt raspuns urgent
Buna ziua,

Cu o saptamana inainte societatea a avut de efectuat un transport de apa infoliata pe paleti, fiecare palet cu eticheta corespunzatoare bon livrare. Transportul s-a efectuat in baza conventiei CMR, comanda primita de la o casa de expeditie internationala fara niciun fel de remarci suplimentare pe comanda in legatura cu specificarea parcarii sau de a se stationa in parcari securizate.

Camionul a ajuns la locul descarcarii sambata si descarcarea avea sa aiba loc lunia, sambata noaptea spre.duminica dimineata i-a fost taiata prelata 1m orizontal 1m vertical, un singur palet a fost desigilat, dim care s-a furat 11baxuri de apa. Ceilalti paleti intacti.Soferul a chemat politia prin intermediul unei alte persoane de origine din acea tara care se afla in apropiere, pentru ca nu cunostea limba. Politia a venit a facut poze si l-a pus da lipeasca prelata insa nu i-au facut proces verbal, doar i s-a scris pe spatele la BL doua nr de tel un nume a unei persoane, o adresa de mail de gmail si o semnatura ciudata. La fata locului si soferul a facut poze. Luni de dimineata a fost avizat un dosar la asiguratorul transportatorului cu poze cmr si packing list dar fara proces verbal de la politie. Deoarece a doua zi politia nu a mai recunoscut incidentul nici telefonic nici prin e-mail.

Camionul s -a prezentat la descarcare si nu a fost descarcat deoarece cei de la depozit au luat legatura cu CLIENTUL CARE ERA PROPRIETARUL MARFII SI TREBUIA SA O LIVREZE, O COMPANIE MULTINATIONALA, IAR ACESTA A SPUS CA MARFA TREBUIE DISTRUSA IN TOTALITATE DEOARECE EXISTA URME DE FURT SI MARFA POATE FI CONTAMINATA SAU COMPROMISA.

Speditia care a dat comanda a spus ca trebuie rezolvat cazul prin asiguratorul lor si acesta sa faca regrezs apoi asupra asiguratorului transportatorului. Asiguratorul speditiei a trimis un constatator stabilit comun cu clientul, care a decis ca marfa este compromisa sau contaminata(nesigur care din cele doua pentru ca noua nu a fost trimis acest raport) dupa ce s a prezentat la.locul unde era camionul stationat intr-un depozit la 50km si a facut poze si masuratori liniare a taieturii.
Mentionez ca asiguratorul transportatorului nu a trimis constatator la fata locului deoarece a zis ca nu este nevoie, si marfa a fost descarcata in custodie intr-un depozit ok pana cand se solutioneaza dosarul.

Trebuia ca asiguratorul transportatorului sa trimita un constatator ? Daca da, Inainte sa fie descarcat sau este in regula si dupa ce a descarcat?
Cum credeti ca se solutioneaza cazul? Cine trebuie sa plateasca?