Speta
Firma A exacuta transport prinn intermediul speditiei, firma B, pentru clientul C.
Ajungang la destinatie. Marfa nu este descarcata deoarece are urme de furt. Se cere constatare de catre firma B si C.
Firma A nu observa invitatia la constatare , asiguratorul acestuia fiind informat doar dupa 3 zile de invitatia de constatare. Asiguratorul spune ca nu trebuie sa se prezinte la constatare in acest caz deoarece se vede din poze ca doar o mica parte din marfa a fost Furata , restul intacta.
Constatarea a dus la faptul ca toata marfa este compromisa.
Cum vedeti rezolvat acest caz? Cine trebuie sa plateasca in caz de factura pentru toata marfa ??
Cu o saptamana inainte societatea a avut de efectuat un transport de apa infoliata pe paleti, fiecare palet cu eticheta corespunzatoare bon livrare. Transportul s-a efectuat in baza conventiei CMR, comanda primita de la o casa de expeditie internationala fara niciun fel de remarci suplimentare pe comanda in legatura cu specificarea parcarii sau de a se stationa in parcari securizate.
Camionul a ajuns la locul descarcarii sambata si descarcarea avea sa aiba loc lunia, sambata noaptea spre.duminica dimineata i-a fost taiata prelata 1m orizontal 1m vertical, un singur palet a fost desigilat, dim care s-a furat 11baxuri de apa. Ceilalti paleti intacti.Soferul a chemat politia prin intermediul unei alte persoane de origine din acea tara care se afla in apropiere, pentru ca nu cunostea limba. Politia a venit a facut poze si l-a pus da lipeasca prelata insa nu i-au facut proces verbal, doar i s-a scris pe spatele la BL doua nr de tel un nume a unei persoane, o adresa de mail de gmail si o semnatura ciudata. La fata locului si soferul a facut poze. Luni de dimineata a fost avizat un dosar la asiguratorul transportatorului cu poze cmr si packing list dar fara proces verbal de la politie. Deoarece a doua zi politia nu a mai recunoscut incidentul nici telefonic nici prin e-mail.
Camionul s -a prezentat la descarcare si nu a fost descarcat deoarece cei de la depozit au luat legatura cu CLIENTUL CARE ERA PROPRIETARUL MARFII SI TREBUIA SA O LIVREZE, O COMPANIE MULTINATIONALA, IAR ACESTA A SPUS CA MARFA TREBUIE DISTRUSA IN TOTALITATE DEOARECE EXISTA URME DE FURT SI MARFA POATE FI CONTAMINATA SAU COMPROMISA.
Speditia care a dat comanda a spus ca trebuie rezolvat cazul prin asiguratorul lor si acesta sa faca regrezs apoi asupra asiguratorului transportatorului. Asiguratorul speditiei a trimis un constatator stabilit comun cu clientul, care a decis ca marfa este compromisa sau contaminata(nesigur care din cele doua pentru ca noua nu a fost trimis acest raport) dupa ce s a prezentat la.locul unde era camionul stationat intr-un depozit la 50km si a facut poze si masuratori liniare a taieturii.
Mentionez ca asiguratorul transportatorului nu a trimis constatator la fata locului deoarece a zis ca nu este nevoie, si marfa a fost descarcata in custodie intr-un depozit ok pana cand se solutioneaza dosarul.
Trebuia ca asiguratorul transportatorului sa trimita un constatator ? Daca da, Inainte sa fie descarcat sau este in regula si dupa ce a descarcat?
Cum credeti ca se solutioneaza cazul? Cine trebuie sa plateasca?