avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 681 soluții astăzi
Forum Activitate ani77

Activitate ani77

Buna ziua, o firma X primeste pe factura de la Bilka in valoare de 12000 lei cu tigla metalica si toate accesoriile necesare construirii unui acoperis de 100mp . Firma X face un contract cu o persoana fizica pentru acest acoperis estimand o valoare totala de 20000 lei. Mentionez ca firma X nu asigura construirea lui, doar furnizeaza materialele necesare ( tigla si accesorii ). Intrebarea mea este :procedez corect daca receptia o fac pe contul 371 ( marfuri) considerand un act de comert pentru care firma X intocmeste factura persoanei fizice pe aceste materiale? Consider ca nu pot sa ii facturez " acoperis" 1 buc * 20000 lei si sa anexez un desfasurator cu materialele componente. Asta ar insemna sa le fac receptia pe contul 3021 sau 3028 si sa le dau in consum. Daca le facturez ca marfa pot sa fac 2 facturi a cate 10000 lei fiecare in zile diferite cu chitante sau bon fiscal? Stiu ca sunt lucruri atat de simple dar cateodata patronii acestor firme doresc sa intocmesti evidenta contabila dupa cum considera dansii ca este mai usor ( sau ca si concurenta procedeaza la fel ). Va multumesc tare mult. O primavara frumoasa tuturor doamnelor si domnisoarelor .
Discuție dividende 2017
Buna seara, lucrez la o firma infiintata in Romania dar al carui asociat unic este o persoana juridica din Marea Britanie. Am incheiat anul 2017 cu un profit de 128032 lei.
Asociatul unic solicita distribuirea dividendelor aferente intr-un termen maxim de 2 saptamani, deci cam la jumatatea lunii februarie 2018. Intrebarea : este legal dpdv contabil si fiscal plata acestor dividende inaintea aprobarii AGA si depunerii situatiilor financiare ptr anul 2017 ( depunere bilant cu termen luna mai 2018 )? Stiu ca sunt niste exceptii in ceea ce priveste plata impozitului de 5% pentru aceste dividende , atata timp cat primesc ca dovada un certificat de rezidenta fiscala de evitare a dublei impozitari. Va rog un temei legal sa pot trimite explicatie in UK. Multumesc anticipat si astept cu interes raspunsul dvs . Cu respect.
Buna seara, am preluat acum o saptamana o firma care are destul de multe probleme. In momentul in care am primit baza de date de la fosta contabila am observat ca anul trecut in luna noiembrie a depasit plafonul de tva, dar nici pana azi nu s-au facut demersurile de inregistrare la tva. In luna februarie 2017 firma a fost declarata inactiva pe motiv de nedepunere declaratii fiscale ( decl. 112,pentru un interval de 6 luni, decl.100 pentru trim II si trim III si bilant ptr. 2015 si 2016 ). Sincer nu stiu ce tr sa fac mai departe, avand in vedere ca daca ar fi inregistrat la tva stiu ca va tr sa plateasca tva la toata val. facturilor emise si a monetarelor din aceasta perioada ( mom.depasirii pana in mom. inregistrarii). Din niste calcule facute in prima faza ar iesi de plata o suma uriasa 120000 lei. Are voie sa deduca tva la achizitiile din aceasta perioada astfel incat sa pot achita diferenta de tva de plata ? Mentionez ca firma figureaza in balanta si cu un stoc mare de marfa de 306.016 lei. Va rog sa imi dati un sfat cu ce as putea face .