Buna seara, am preluat acum o saptamana o firma care are destul de multe probleme. In momentul in care am primit baza de date de la fosta contabila am observat ca anul trecut in luna noiembrie a depasit plafonul de tva, dar nici pana azi nu s-au facut demersurile de inregistrare la tva. In luna februarie 2017 firma a fost declarata inactiva pe motiv de nedepunere declaratii fiscale ( decl. 112,pentru un interval de 6 luni, decl.100 pentru trim II si trim III si bilant ptr. 2015 si 2016 ). Sincer nu stiu ce tr sa fac mai departe, avand in vedere ca daca ar fi inregistrat la tva stiu ca va tr sa plateasca tva la toata val. facturilor emise si a monetarelor din aceasta perioada ( mom.depasirii pana in mom. inregistrarii). Din niste calcule facute in prima faza ar iesi de plata o suma uriasa 120000 lei. Are voie sa deduca tva la achizitiile din aceasta perioada astfel incat sa pot achita diferenta de tva de plata ? Mentionez ca firma figureaza in balanta si cu un stoc mare de marfa de 306.016 lei. Va rog sa imi dati un sfat cu ce as putea face .
La prima declaratie TVA 300, veti declara la TVA colectat, TVA-ul colectat aferent livrarilor. Deasemenea calculati si declarati la TVA de dedus, TVA-ul aferent achizitiilor pe aceiasi perioada. Va rezulta un TVA aferent numai adausului. In continuare veti calcula TVA de dedus si la stoculde marfa de 306 016 lei. va rezulta ca aveti TVA de incasat de la stat de citeva zeci de mii lei. Atentie, nu solicitati rambursarea, pentru a evita un control(nu pentru ca e ceva ilegal, ci pentru ca gasesc ei ceva!) ci lasati suma de incasat pentru compensarea cu TVA colectat de aici inainte. Deci a deveni platitor de tva e un avantaj.