Am o societate care a fost declarata inactiva. Cum inregistrez in contabilitate TVA -dedus si cel colectat. Le inchid pe ambele prin 4423?
Am depus decl 311 pentru lunile aferente.
Odata cu declararea inactivitatii, firmei respective i se retrage statutul de platitor de TVA. Deci, in contabilitate, conturile referitoare la TVA nu exista.
In plus, daca este declarata inactiva, nu are voie sa factureze. Despre ce TVA colectat vorbiti?
Am constatat ca suntem inactivi din 05.07 2019 si nu am fost instiintati. Am constatat doar cand am depus D300 la trim 3 ca societatea nu mai este inregistrata dpdv TVA. Ce fac cu TVA-ul care l-am dedus in trimestrul 3?
1. In iulie 2019 ANAF-ul va instiintat pe spatiul privat virtual (daca aveti) ca ati devenit inactiv fiscal. Cu cateva luni inainte v-a somat ca aveti probleme, gen sediu expirat, declaratii nedepuse etc. Daca nu v-ati creat spatiu privat virtual e problema dvs, nu e vina Finantelor. In acest caz v-au trimis scrisori la sediul firmei. Ca n-au ajuns la dvs nu e vina Finantelor.
2. Trebuie sa depuneti decont de TVA 300 pe luna iulie 2019. Colectati tot TVA-ul. Deduceti doar tva -ul pt achizitiile pana in 04.07.2019. Incepand cu 05.07.2019 nu mai inregistrati tva deductibil in contabilitate. Se trece pe costul marfurilor, a materiilor prima achizitionate, a serviciilor achizitionate.
3. Incapand cu august depuneti lunar decontul 311 daca ati avut vanzari. Doar colectati tva, nu deduceti tva. Cu tva-ul de la cumparari procedati cum am scris la punctul 2.
4.Vestea buna: intrati in legalitate, deveniti activ fiscal. In primul decont de puteti sa deduceti tva-ul pe care nu l-ati dedus incepand cu 05.07.2019.